• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • CML
    MarieClaesson skrev 2017-03-07 08:07:44 följande:

Underbart CML! Vad härligt! :D Hur mår du annars med tanke på illamående och så? Känns det okej med planerat snitt? :)

KattenH Jag hoppas så att det blir positivt för er denna gång! Håller alla Tummar!

Vi ska starta en behandling på Nordic ivf center Malmö om ett par veckor redan. Ska vänta in mensen nu bara. det visade sig att jag var tidigare i min cykel än jag trodde pga det tidiga missfallet så har det förskjutits lite. Eftersom avståndet för oss blir så pass långt så fick vi gå på det första läkarbesöket här på hemorten istället, det var ju snällt. Även att det hade känts bra att besöka dom en gång innan det blir "skarpt läge". Mottagningen här har haft endel samarbete med nordic förut med 100% success, det ger ju en hel del hopp ; )

Frågar du mig idag så mår jag väldigt bra! Har jobbat hela dagen och är fortfarande vaken hi hi. Mår ganska mycket illa och blir lätt yr och skakig. Jag känner som en inre stress hela tiden, jag trodde först att hjärtat slog snabbare men det slår normalt. Det känns nästan som om det kryper i mig.

Nu har jag fått sluta med progynon och ska avveckla kortisonen,

Lutinus och fragmin ska jag ta till och med v 12 sen blir jag medicinfri!

Att jag inte kommer att få föda känns faktiskt sjukt jobbigt! Jag såg verkligen fram mot att få vara med om det igen, så häftig känsla. Jag blir oxå lite orolig över att man inte hänger med känslomässigt vid ett snitt.

För mig är snitt det sista alternativet men jag misstänker att jag inte kam påverka det och självklart vill jag att barnens välmående ska gå i första hand.

Vi får se vad som händer, fortsättning följer...

Va skönt att ni får komma igång så snabbt på den nya kliniken, vet själv när vi hamnat så att det är julstängt eller när de stängt för semester, Då hamnar man lixom i ett mellanläge där man inte riktigt orkar göra nånting, Man är lixom i standby.

Lika att bara köra när man ändå är igång. Nu hoppas vi på bättre resultat på den nya kliniken.
  • Missilence
    CML skrev 2017-03-07 22:24:05 följande:
    Vet du vad du har bra chanser att bli gravid på de som är kvar! De frysta är bevisligen starka nog att klara en nedfrysning och en upptining och chansen att du blir gravid vid ett FET är bra! Ge inte upp dem, tänk va skönt om du slapp gå igenom en hel behandling till.

Mina ägg var frysisar<3
    Jaa, har gjort två FET innan.. Men det är ju så sjukt påfrestande så man vill ju bara gå å gräva ner sig nån stans
  • Ztella
    Missilence skrev 2017-03-08 11:55:33 följande:
    Jaa, har gjort två FET innan.. Men det är ju så sjukt påfrestande så man vill ju bara gå å gräva ner sig nån stans
    Du sätter ord på känslorna, har sagt hela veckan sen menshelvetet kom att jag vill gå och gräva ner mig någonstans...
    Styrkekram!
  • L1na89

Hakar på denna tråd!

Vi ska snart göra vår andra frysåterföring, förhoppningsvis. Ska börja med äl-testerna på måndag och så hoppas vi på att inte få positivt på mån el sön då vi har 6-dagars odlade ägg.
    Förra månaden fick vi äl på en måndag så då var det bara att avbryta och försöka igen nästa månad.
    Fastnar inte denna blir det anda IVF från skratch då vi inte har fler ägg i frysen. Rynkar på näsan

Börjar kännas lite motigt men bara att ta ett steg taget och inte tänka för långt framåt.

• Missilence
    L1na89 skrev 2017-03-09 16:45:44 följande:

Hakar på denna tråd!

Vi ska snart göra vår andra frysåterföring, förhoppningsvis. Ska börja med äl-testerna på måndag och så hoppas vi på att inte få positivt på mån el sön då vi har 6-dagars odlade ägg.
    Förra månaden fick vi äl på en måndag så då var det bara att avbryta och försöka igen nästa månad.
    Fastnar inte denna blir det anda IVF från skratch då vi inte har fler ägg i frysen. Rynkar på näsan

Börjar kännas lite motigt men bara att ta ett steg taget och inte tänka för långt framåt.

Varför kan ni inte få positivt på sön eller mån? Jag börjar antagligen med ÄL-test nån gång nästa vecka ????
  • Charlie310

Hoppar in i denna tråd! Gjorde fet i tisdags, så nu är det den jobbiga väntan kvar.. Och grattis till er som plusat!

• L1na89
    Missilence skrev 2017-03-09 18:07:55 följande:
    Varför kan ni inte få positivt på sön eller mån? Jag börjar antagligen med ÄL-test nån gång nästa vecka ????
    Ägget är odlat i 6 dagar innan det las in i frysen så insättning måste ske 6 dagar efter ÄL, så jag har ÄL på en sön eller mån så måste det bli insättning på lör-sön och det gör dem inte Rynkar på näsan

• Missilence
    L1na89 skrev 2017-03-09 19:13:41 följande:
    Ägget är odlat i 6 dagar innan det las in i frysen så insättning måste ske 6 dagar efter ÄL, så jag har ÄL på en sön eller mån så måste det bli insättning på lör-sön och det gör dem inte Rynkar på näsan
    Nehe, vi har gjort de två senaste på söndagar så det är kanske olika över allt :) Min BM sa att man räknar ÄL från dagen efter man får utslag på stickan. Så sist fick jag utslag på en måndag och då räknade hon fem dagar från tisdag och jag gjorde insättning på en söndag! Har femdagars
  • KattenH81

Rd11 med tvådagars. ÄL+13. Negativt! Har inte enda känning i kroppen att jag skulle vara gravid (brukar plussa innan BIM, har då tagit test då pga mkt symptom)
    Så tror det är kört till 99,9%! Känns helt ok ändå. Varit beredd på detta men ändå är det ju tröttsamt! Ville gärna ha barn i år men inser att som vanligt att man inte får som man vill i detta med reproduktion! Dottern är väldigt inställd på att bli storasyster när hon är fem år, vem vet, hon kanske får rätt! (Hon är 3år 2 mån nu)
    Kommer nog pausa cykeln som kommer och sen köra ny FET i slutet av april/början på maj. Skönt med massa helgdagar där men kommer säkert krocka med dagar man borde köra återföring :(
    Vet inte heller om det är värt o hålla på med mina frysisar. De tappar celler och har vid två tillfällen inte blivit ngt. Nu har jag tre kvar men att återföra dem motsvarar ju att göra en färsk omgång. Å andra sidan är de frysta embryona 32 år medan nya vore 36... Åh vad svårt och frustrerande detta ska vara!

• Missilence
    KattenH81 skrev 2017-03-10 12:19:00 följande:

Rd11 med tvådagars. ÄL+13. Negativt! Har inte enda känning i kroppen att jag skulle vara gravid (brukar plussa innan BIM, har då tagit test då pga mkt symptom)
    Så tror det är kört till 99,9%! Känns helt ok ändå. Varit beredd på detta men ändå är det ju tröttsamt! Ville gärna ha barn i år men inser att som vanligt att man inte får som man vill i detta med reproduktion! Dottern är väldigt inställd på att bli storasyster när hon är fem år, vem vet, hon kanske får rätt! (Hon är 3år 2 mån nu)
    Kommer nog pausa cykeln som kommer och sen köra ny FET i slutet av april/början på maj. Skönt med massa helgdagar där men kommer säkert krocka med dagar man borde köra återföring :(
    Vet inte heller om det är värt o hålla på med mina frysisar. De tappar celler och har vid två tillfällen inte blivit ngt. Nu har jag tre kvar men att återföra dem motsvarar ju att göra en färsk omgång. Å andra sidan är de frysta embryona 32 år medan nya vore 36... Åh vad svårt och frustrerande detta ska vara!

Sist jag plussade fick jag bara jätte svagt plus på RD 14, så det kan ju hända att det kommer!
    Jag hoppas på nästa cykel så kanske det blir en decemberbebis :)
    Du får inte sätta tillbaka två för å "öka chansen" nästa gång då? De sa att det kunde göra det om inte embryona va toppkvalitet
Svar på tråden Planerad fet i jan/feb