• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • I  väntan
    CML skrev 2017-02-18 15:04:00 följande:

Marie; Nej!! Lider med dig! Så jävla tråkigt. Bryt ihop och kom igen. Men jag vet det är fan inte roligt och när man bekostar det själv blir det ju en ekonomisk stress oxå. BLÄ!

Katten: oj har du så många i frysen, det är ju jättebra! 4 försök lixom:) hoppas verkligen på att ni får göra er insättning denna cykeln.

I väntan: välkommen! Ja ruvningen är verkligen hemsk! Hatar det, känslan av att mensen ska komma hela tiden. Vilken dag kommer du få TD tror du? Vi gjorde oxå totalfrys i december på våra två ägg pga överstimulering. Då kändes det såå jobbigt men nu känns det lite bättre;)

Tack, det går inte att förstå att det är 3! Magen har börjat växa och jag är konstant trött så de suger verkligen redan musten ut mig men på annat sätt så kommer jag nog inte förstå det förrän de ligger i min famn alla tre <3

Tack! Ingen aning när de sätter testdag, tror de brukar ta ganska långt fram!

Hihi, inte konstigt att du är trött med tre små i magen! Vilken grej alltså:)
  • KattenH81

Beklagar Marie! Även fast man fattat att det inte blir ngt pga graviditetstesterna så är den där mensen ett så surt besked!

I väntan- wow vad många som odlats så länge! Har ni försökt många gånger?

Ztella - är det ert första försök?

Blir en spännande vecka nu med återföringar för er Ztella och I väntan och förhoppningsvis för mig med. Fick blinkande smiley idag med så imorn, kanske tisdag, borde den bli fast. Känns inte riktigt som det är dags än... Brukar ni känna på er när det är ÄL på G? Själv tycker jag knappt tester behövs!

Får jag utslag imorn blir det en 23-dagarscykel. Hoppas Ackis-läkaren tycker det är tillräckligt. Annars får jag vänta ännu en månad!

• MarieClaesson

Det är en riktigt kraftig mens med klumpar och ont i underlivet så som jag misstänkte är det med all säkerhet ett tidigt mf :( Bryt ihop och kom igen bara!

Hoppas hoppas det blir en godkänd cykel nu KattenH!

• I  väntan
    KattenH81 skrev 2017-02-19 09:13:11 följande:

Beklagar Marie! Även fast man fattat att det inte blir ngt pga graviditetstesterna så är den där mensen ett så surt besked!

I väntan- wow vad många som odlats så länge! Har ni försökt många gånger?

Ztella - är det ert första försök?

Blir en spännande vecka nu med återföringar för er Ztella och I väntan och förhoppningsvis för mig med. Fick blinkande smiley idag med så imorn, kanske tisdag, borde den bli fast. Känns inte riktigt som det är dags än... Brukar ni känna på er när det är ÄL på G? Själv tycker jag knappt tester behövs!

Får jag utslag imorn blir det en 23-dagarscykel. Hoppas Ackis-läkaren tycker det är tillräckligt. Annars får jag vänta ännu en månad!

Detta är vår första insättning. Gjorde första ivf i december men blev överstimulerad så fick inte sätta tillbaka något embryo. Har många äggblåsor och hög äggreserv, så vi fick ut 18 ägg. Också därför jag blev överstimulerad, trots låg dos gonal-F. Tolv befruktades och odlades vidare till dag 5. 4 överlevde till frysen. Så hoppas något av dem är vårt guldägg:)

Vad gött att din äl är på G! :) hoppas du får göra insättning! Vilket försök är ni på? Jag brukar analysera flytningarna, ser då direkt när äl är på g. Känner mg också mer "sugen" och allmänt glad kring äl.

Kram:)
  • gammelpysen
    MarieClaesson skrev 2017-02-18 11:02:46 följande:

Och där kom blödningen... :'(

Vi har ju en snart två årig dotter som blev till på andra ivfen, så nu betalar vi allt själva.

Så ledsen för er skull.

En fråga - ni bor/går i Östergötland? Var vänder man sig för IVF privat? Fick tillbaka vår sista frysta blastocyst igår. Har visserligen två plock kvar men har redan börjat fundera på vad man gör om det inte går vägen... alt skulle vilja ha syskon.

Stor kram!
  • KattenH81

I väntan- känner som du inför ÄL! Därför tror jag ff att den är någon dag bort- optimalt vore att få utslag onsdag men tror snarare mån/tis.

Gjorde färskförsök i april 2013 som på första försöket ledde till dottern som fyllde tre i jan. Hon var en tvådagars och sex likadana hamnade i frysen. I aug/sep -15 blev vi spontant gravida för första ggn (mf i v9), sen två spontana graviditeter till som slutade i mf i april-16 (v7) och sen sep-16 (v6). Sen mf-utredning men inget hittades. Fick dock Levaxin (något för högt tsh) och Trombyl. Vid nytt plus ska jag direkt ta nytt tsh-värde för att se om dosen ska ändras + boka tidigt vul i v7 (6+0).

I juni -16 mellan mf 2 och 3 gjorde vi vår första FET. Två tvådagars tinades upp efter varann eftersom hälften av de fyra cellerna dog vid upptining. Blev samma för båda men den som först tinades upp vaknade till lite p den fick jag tillbaka. Kändes som ingen trodde på den dock! Tackade då nej till att få båda, vi hade prickat in ÄL ganska bra ändå så jag tänkte att vi ändå hade ganska bra odds.

Den ggn blev d inget alls! Sen blev det ju en ny spontan-graviditet följt av mf-utredning i höst så först nu som ny FET blivit aktuell.

Vi betalar 11 000kr per FET (fick dock betala 3000kr första ggn för nya virusprover o läkarbesök eftersom d gått så lång tid sen dottern tillverkades!)

2017 ska verkligen bli året då jag blir gravid på nytt och graviditeten stannar! Helst nu men det är bara att kämpa på hela året!!!

• MarieClaesson

Gammelpysen, det finns inget i närheten utan vi kommer gå någonstans i Göteborg framöver, och så gör man de enklare undersökningarna hos den läkare på hemorten som är kopplad till just den kliniken !

• Ztella
    I väntan skrev 2017-02-19 07:56:21 följande:
    Vad spännande Ztella! Vi får följas åt! :) är det er första ivf-omgång? Håller tummarna!
    Vi fick en son okt -13 därefter har jag blivit spontangravid 3 gånger men fått tidiga mf, samt två utomkveds så nu har jag inga äggledare kvar. Vi har 3 i frysen efter omgången som resulterade i sonen :)
  • KattenH81
    Ztella skrev 2017-02-19 10:54:43 följande:
    Vi fick en son okt -13 därefter har jag blivit spontangravid 3 gånger men fått tidiga mf, samt två utomkveds så nu har jag inga äggledare kvar. Vi har 3 i frysen efter omgången som resulterade i sonen :)
    Oj vilken jobbig resa! Trist med äggledarna men visst kan man ändå göra fler ivf-försök eftersom ÄP görs från äggstockarna?

Då är era ägg också långfrysta som våra! Spännande om man lyckas med dem och får en "tvilling"!
  • Ztella
    KattenH81 skrev 2017-02-19 11:12:49 följande:
    Oj vilken jobbig resa! Trist med äggledarna men visst kan man ändå göra fler ivf-försök eftersom ÄP görs från äggstockarna?

Då är era ägg också långfrysta som våra! Spännande om man lyckas med dem och får en "tvilling"!
    Ja precis är glad för att äggstockarna är kvar. Läkaren på kliniken sa att om det lyckas bli en graviditet så vill man ändå kolla upp tidigt att det inte är utomkveds igen, finns fortfarande större risk när man redan haft det. Jag fick ju mina med 3 månaders mellanrum också och det är tydligen maximal otur..
    Men nu hoppas jag verkligen att det ska gå bra om jag lyckas bli gravid. Med sonen så gick det på första försöket. Så hoppas på samma tur den här gången..
Svar på tråden Planerad fet i jan/feb