• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • KattenH81
    MarieClaesson skrev 2017-02-17 14:31:30 följande:

Inget utslag på test idag va KattenH?

Nej tack o lov! Känns inte alls som det är på gång! Fast nu börjar jag istället så smått oroa mig för att den kommer på torsdag... Alltid är det något :) Men testar med CBs advanced äl-test varje dag nu. När blinkande gubben dyker upp är det ju 1-2 dar innan ÄL så lite förhandsinfo får man iaf!
  • Ztella

Idag va vi på kliniken och gjorde vul för att se om jag hade någon blåsa, en finfin slemhinna i livmodern och en äggblåsa som va redo. Nu ikväll tog jag ovitrelle sprutan och om nu allt går vägen vid upptiningen så ska vi in för återförande på tisdag.
    Känner mig så nervös.. Sen kommer det värsta, RUVA! Känns som en nedsövning skulle sitta fint istället för den låååååånga väntan ;)

• MarieClaesson

Spännande Ztella! Ni har alltså en 2 dagars odlad som väntar på er? Eller fler kanske? :)

Idag är vår TD och som väntat helt negativt. Det känns som att det är kört, dock ingen mens heller. Kliniken har stängt så det får bli att ringa på måndag, kanske kolla med blodprov då om inte blödningen har kommit?

• I  väntan
    CML skrev 2017-02-16 13:58:33 följande:

Idag har vi gjort VUL, läkaren blev tyst och såg allmänt ihopbiten ut. Sen sa hon att hon knappt vågade säga vad hon såg MEN det var TRE! Alla tre hjärtan pickade på fint. Vi är just nu lite förvånade men glada, inte konstigt att jag mår dåligt.

Men wow, trillingar, stort grattis!!! ????
  • I  väntan

Jag är ny i tråden. På tisdag ska vi göra fet på RMC i Linköping. Vi har fyra femdagars i frysen. Är så taggad på att äntligen få göra återföring då det blev totalfrys i december pga överstimulering. Ser så fram emot att få bli ruvare :)

• MarieClaesson

Hej i väntan!

Vi går ju också i Linköping. Men om detta nu inte lyckas, vilket allt tyder på så kommer vi nog välja en annan klinik att göra ny Ivf på. Usch fick en räkning i brevlådan igår.. 15000 för en fet, hua vad de kan ta betalt!

• I  väntan
    MarieClaesson skrev 2017-02-18 09:51:38 följande:

Hej i väntan!

Vi går ju också i Linköping. Men om detta nu inte lyckas, vilket allt tyder på så kommer vi nog välja en annan klinik att göra ny Ivf på. Usch fick en räkning i brevlådan igår.. 15000 för en fet, hua vad de kan ta betalt!

Oj, ja verkligen dyrt! Vi är på första gratisförsöket. Har ni gjort åt era gratisförsök eller varför måste ni betala?

Har inte läst hela tråden men vilken ruvardag är du på och varför tror du inte det har lyckats? Kram
  • I  väntan
    I väntan skrev 2017-02-18 09:05:03 följande:

Men wow, trillingar, stort grattis!!! ????

Skulle inte bli en massa frågetecken i slutet utan en smiley
  • MarieClaesson

Och där kom blödningen... :'(

Vi har ju en snart två årig dotter som blev till på andra ivfen, så nu betalar vi allt själva.

• I  väntan
    MarieClaesson skrev 2017-02-18 11:02:46 följande:

Och där kom blödningen... :'(

Vi har ju en snart två årig dotter som blev till på andra ivfen, så nu betalar vi allt själva.

Vad tråkigt :(

Håller tummarna för er att ni lyckas vid nästa ivf! Kram
Svar på tråden Planerad fet i jan/feb