• MarieClaesson

Planerad fet i jan/feb

Hejsan
    Startar ännu en tråd för oss som planerar att göra en frysåterföring inom kort!
    Själv har jag precis idag börjat med ägglossningstester. När jag får Glad borde det dröja 5-6 dagar tills vi får tillbaka vår lilla frysböna som ligger och väntar! Samma omgång med ägg gav oss vår dotter som nu är 1 1/2 år. om inte detta fungerar nu får vi söka oss till en privat klinik för att göra en ny IVF behandling. Vi har manlig faktor.
    Fler som är på samma nervösa,spända,peppande,jobbiga bana?

• Svar på tråden Planerad fet i jan/feb
  • gammelpysen
    Missilence skrev 2017-02-23 21:39:56 följande:

Hej alla! Jag hoppar in här :) ska göra min fjärde insättning på söndag (andra FET) då jag fick utslag på äl-Stickan i måndags :) testade även "för skojs skull" i tisdags men då va det inget utslag? :S

Välkommen! Hoppas det går bra! Har precis gjort vår andra FET. ÄP var i oktober, inga kvar i frysen, så går det inte vägen nu är det bara att börja om igen...
  • KattenH81

De har inte ringt än...

Har egen ägglossning, kört otrivelle två gånger bara. En gång i samband med pergotime 2012 och sen innan ET med dottern 2013.

Har blivit gravid tre ggr på egen hand som blivit mf så ägglossning verkar ju funka.

Det som jag är fundersam på är just att strecken på de rosa är ju starkare idag än igår när det blev glad gubbe!

Visst, det är lite slöseri med pengar om det inte matchar helt rätt men jag får resonera lite med barnmorskan på kliniken gällande vad hon tycker!

• Missilence
    gammelpysen skrev 2017-02-24 08:42:03 följande:

Välkommen! Hoppas det går bra! Har precis gjort vår andra FET. ÄP var i oktober, inga kvar i frysen, så går det inte vägen nu är det bara att börja om igen...

Jag har gjort två äp och har för tillfället tre kvar i frysen så det känns lite skönt faktiskt!

Det jobbiga är all väntan och att det tar sån tid med spray, sprutor och lutinus :/
  • I  väntan
    KattenH81 skrev 2017-02-24 08:23:00 följande:

Man blir ju lätt lite tokig av det här!

Väntar på att kliniken ska ringaupp om ca 10-15 min.

Testade negativt igår kl 05. Testade sen på kvällen runt 18 och fick då glad gubbe. Bra tänkte jag - min klinik bryr sig ej om kvällsutslag utan det är den glada gubben dagen efter som räknas. Testade imorse 06, negativt! What!

Testade igen vid 08 och då både med ros och lila sticka. Den rosa visade på negativt (cirkel) men den lila visade på glad gubbe. Tittar man på hur strecken ser ut tycker jag att man tydligt ser stegring och att det även på de rosa som varit negativa idag egentligen har lika starka streck!

Så i samtalet med kliniken ska jag inte förvirra dem med positivt/negativt tänkte jag utan säga att jag fick negativt igår morse men positivt på kvällen och sedan positivt imorse. Är det dumt tycker ni? Bör jag berätta om alla olika resultat?

Är det bara jag som tycker det är konstigt att klinikerna säger att man ska ta äl-test direkt på morgonurinen? Lh-homonet stiger väl längst dagen son jag förstått? Det är ju gravtest man ska ta med morgonurinen??
  • KattenH81

Nu har jag pratat med barnmorskan och är inbokad kl 13 på måndag.

Hon var lite förvirrad när jag förklarade men jag var helt öppen. Det viktiga gällande den lila stickan är att den visar endast fast gubbe vid LH-stegring så den är inte falsk. Däremot lite märkligt att de rosa inte visat på utslag idag trots starkare streck...

I slutändan är det ju mitt embryo och mina pengar jag chansar med och jag känner att jag gärna gör det! Vi har fyra stycken kvar och sist klarade de knappt upptining. Är väldigt mycket inställd på att vi kommer få köra färskförsök till sist så på sätt och vis vill jag liksom jobba igenom dessa tvådagars också. Kanske konstigt resonerat!

Jag har en så jäkla bra feeling för den här cykeln bara!

• KattenH81
    I väntan skrev 2017-02-24 10:11:58 följande:
    Är det bara jag som tycker det är konstigt att klinikerna säger att man ska ta äl-test direkt på morgonurinen? Lh-homonet stiger väl längst dagen son jag förstått? Det är ju gravtest man ska ta med morgonurinen??
    Håller med! Lite märkligt är det...
  • Missilence

Är det någon som vet vad det kan bero på att jag fick utslag i måndags men inte i tisdags? För enligt BM så hade jag ägglossningen i tisdags men borde det inte bli utslag då? Jag har testat med morgonurin alla gånger!

Fast de ser kanske om det är nått som är galet vid insättningen?

• KattenH81
    CML skrev 2017-02-24 07:30:10 följande:
    Jag åt 3 om dagen! Man skulle äta mycket. Nu äter jag bara 1
    Hur länge åt du tre om dagen? När gick du över till en? Jag äter nämligen tre stycken just nu!
  • I  väntan
    Missilence skrev 2017-02-24 11:10:27 följande:

Är det någon som vet vad det kan bero på att jag fick utslag i måndags men inte i tisdags? För enligt BM så hade jag ägglossningen i tisdags men borde det inte bli utslag då? Jag har testat med morgonurin alla gånger!

Fast de ser kanske om det är nått som är galet vid insättningen?

Man får utslag på testet dagen innan äl så det är i sin ordning:)
  • CML
    KattenH81 skrev 2017-02-24 11:51:03 följande:

Hur länge åt du tre om dagen? När gick du över till en? Jag äter nämligen tre stycken just nu!

Jag åt det i nov, dec och januari trappade ner när jag blev gravid.
Svar på tråden Planerad fet i jan/feb