• Puffmajs

Följas åt i väntan på bim?

Hej!

Jag har bim runt den 14:e februari. Beräknad ägglossning imorgon. Har testat med clearblue med dubbel hormonindikator samt tempar jag. Vi har sexat varje dag sedan mensen slutade ???????? hade varit kul att ha någon att följa. Någon som har bim ungefär samtidigt? ????

• Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?
  • Puffmajs
    Lillen 84 skrev 2017-02-05 18:26:38 följande:

Hej!

Om någon orkat läsa så är det väldigt välkommet.

Behöver lite pepp.

Fick en cysta på ena äggstocken i september. Vilket ledde till en väldigt smärt och konstiga symtom.

Fick sedan missfall i oktober. Tror kroppen hade lite svårt att släppa horomerna. Då jag kände mig gravid och det fortsatte över nästa mens så jag hade 100 symtom och trodde jag blivit gravid igen. Nåväl man hoppas varje gång nu. Men denna gång testade vi med äl stickor . Och förra lördagen ca en vecka efter äl fick jag som ett hugg och stick i livmodern antar jag. Sen har jag haft molande värk till och från i några dagar. Sen på onsdagen bara pang bom tvärförkyld och helt slut och molvärken försvann. Tills igår då kom den tillbaka och jag har ont iovanför svanken. Och väldig vita och ibland vattniga flytningar.

Har bim idag eller imorgon. Men vågar inte testa än.

Det låter ju som att det skulle kunna vara något? Ta ett test imorgon :)
  • Lillen 84
    Puffmajs skrev 2017-02-05 20:29:15 följande:

Det låter ju som att det skulle kunna vara något? Ta ett test imorgon :)

Ja eller om jag väntar några dagar till. Så feg nu. Har typ 10 test hemma liksom. ;)
  • Mijjan
    Lillen 84 skrev 2017-02-05 18:26:38 följande:

Hej!

Om någon orkat läsa så är det väldigt välkommet.

Behöver lite pepp.

Fick en cysta på ena äggstocken i september. Vilket ledde till en väldigt smärt och konstiga symtom.

Fick sedan missfall i oktober. Tror kroppen hade lite svårt att släppa horomerna. Då jag kände mig gravid och det fortsatte över nästa mens så jag hade 100 symtom och trodde jag blivit gravid igen. Nåväl man hoppas varje gång nu. Men denna gång testade vi med äl stickor . Och förra lördagen ca en vecka efter äl fick jag som ett hugg och stick i livmodern antar jag. Sen har jag haft molande värk till och från i några dagar. Sen på onsdagen bara pang bom tvärförkyld och helt slut och molvärken försvann. Tills igår då kom den tillbaka och jag har ont iovanför svanken. Och väldig vita och ibland vattniga flytningar.

Har bim idag eller imorgon. Men vågar inte testa än.

Åh vad jobbigt för dig med cystor och skengraviditeter. :( Men det du upplever nu låter ju misstänkt faktiskt. Du ska inte lyxa till det med ett sån clearblue tidigt test då? Ibland tycker jag det är bättre att vänta och hoppas men lurar kroppen en så är det nästan bättre att veta det :/ Jag har också molvärk och såna flytningar och jag tror faktiskt jag är gravid på riktigt den här gången men är lite rädd att testa och bli besviken :P Får se hur jag ska göra :P Borde ha BIM runt den 10e men har mensen inte kommit på alla hjärtans dag kanske man borde testa då? :)
  • Lillen 84
    Mijjan skrev 2017-02-05 20:58:58 följande:

Åh vad jobbigt för dig med cystor och skengraviditeter. :( Men det du upplever nu låter ju misstänkt faktiskt. Du ska inte lyxa till det med ett sån clearblue tidigt test då? Ibland tycker jag det är bättre att vänta och hoppas men lurar kroppen en så är det nästan bättre att veta det :/ Jag har också molvärk och såna flytningar och jag tror faktiskt jag är gravid på riktigt den här gången men är lite rädd att testa och bli besviken :P Får se hur jag ska göra :P Borde ha BIM runt den 10e men har mensen inte kommit på alla hjärtans dag kanske man borde testa då? :)

Jag har ju bim idag eller imorgon. Och har vanliga test så de borde ju funka lika bra. Just nu har jag nog inga symtom alls förutom att de spänner i svanken.

Har du varit gravid förut? Låter som en bra allahjärtansdag present annars :D
  • Puffmajs

Har fått mer flytningar.. Liksom lite som lotion. O ökad molvärk.. Skenis? Haha

• Callisia
    Mijjan skrev 2017-02-05 12:43:15 följande:

Ja det var jättetråkigt och tydligen är chansen bra mycket mindre om hjärtat börjat slå - vilket vi ju såg att det hade. Men troligen gick väl något annat fel. Mest trist är det för att det blir så "långt" mellan barnen och en till höstbebis var ju inte mitt förstahandsval direkt :) Men men ett barn är ett barn och mycket välkommet. 

Ja de där dagarna innan BIM är hemska men hellre leva lite på hoppet någon dag till än att få negativa test och bli ledsen känner jag. Är lättare att hantera mens än ett negativt test :) Så resonerar jag iaf. Tror min BIM är ca 10e nu. Får se hur längre jag härdar vänta med att testa mig ;)

Ja det är sant. Helt klart lättare att ta att mensen kommer än att få ett minus. Betyder samma men ett minus är klart mer negativt.

Jag skulle vara överlycklig om vi lyckas med en höstbebis igen. :) Jag tycker det var suveränt att slippa gå och vara höggravid i kyla och massor av kläder. Semester och sensommar och höst är ju perfekt tid att avsluta graviditeten på :D

Ikväll har det inte känts något alls. Mer som vanligt. Så nu vart jag lite deppig här. Går mellan hopp och förtvivlan haha
  • Callisia
    RipNikita skrev 2017-02-05 18:37:54 följande:

Hej! Jag har bim runt den 12 februari. Efter första gången med pergotime. Har haft riktigt ont i äggstockarna dom senaste dagarna. När vi hade sex i går så gjorde ont i nedredelen av magen. Är så nervös..var och tog progesteron blod prov i fredags. Hoppas på bra provsvar.. kram

Jag har BIM 13, hade sex igår och fick superont i nedre magen. Jag blev livrädd att det "förstört" en eventuell nyligen startad graviditet. Man blir ju supernojig men måste ju ändå fortsätta leva som vanligt! Jag har också haft molande värk till och från. Tyvärr inga känningar nu idag. Hoppas sååå.
  • RipNikita
    Callisia skrev 2017-02-05 22:39:55 följande:

Jag har BIM 13, hade sex igår och fick superont i nedre magen. Jag blev livrädd att det "förstört" en eventuell nyligen startad graviditet. Man blir ju supernojig men måste ju ändå fortsätta leva som vanligt! Jag har också haft molande värk till och från. Tyvärr inga känningar nu idag. Hoppas sååå.

Ja man blir super nojig :( nä det tror jag absolut inte. Jag har ont från i till lite hela tiden. Känner inget idag. Jag hoppas så. Men först vill jag bara veta om jag fått ägglossning så jag vet att det funkar. Lycka till håller tummarna :)
  • RipNikita
    Callisia skrev 2017-02-05 22:39:55 följande:

Ja man blir super nojig :( nä det tror jag absolut inte. Jag har ont från i till lite hela tiden. Känner inget idag. Jag hoppas så. Men först vill jag bara veta om jag fått ägglossning så jag vet att det funkar. Lycka till håller tummarna :)
  • Callisia
    Puffmajs skrev 2017-02-05 08:14:36 följande:
    Ja antingen det eller ingenting alls som händer haha!

Vart brukar du läsa om sånt? Jag googlar röva av mig hela tiden och kommer alltid till typ familjeliv haha!

Okej dem med veckoindikator är jättebra med! Gillar dem mest.
    Jag hittade ett par olika faktasidor med information om de första veckorna i graviditeten. Jag googlade och såklart undviker man att leta fakta på Familjeliv haha. Livsfarligt. Komma detta: mammasidan.se/bli-gravid/dagarna-efter-aegglossning-vad-haender-nu
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?