Mijjan skrev 2017-02-05 09:48:09 följande:
Jag har en son på 15 månader och fick missfall för några veckor sedan. Första gången visste jag ganska direkt att jag var gravid och tog väl test någon dag efter BIM men visste redan resultatet. Sist hade jag inga symtom/känslor alls men då det var väldigt efterlängtat så testade jag varje månad ändå. Fick svagt plus på julafton, klart plus på juldagen men hade typ inga känningar alls mer än trötthet. Var på ultraljud 9/1 och såg ett litet hjärta slå. 16/1 började missfallsblödningen :'( Men som sagt sista graviditeten hade jag inga känningar alls mer än lite trötthet kanske. Nu tror jag att jag är gravid igen och känner liksom första gången att ett test nästan inte är nödvändigt att ta :P Kanske önsketänkande iofs (har trott att jag varit gravid nästan varje månad ändå men nu känner jag det liksom ganska starkt :P) Har dock aldrig haft ömma bröst! Visar väl sig om några veckor om intuitionen är rätt eller inte :)
Ang att ta test så brukar jag inte ta innan BIM mest för att inte plåga mig själv :)
Tråkigt att det blev som det blev förra gången för er! Håller tummarna för er nu då, så får du hålla tummarna för oss här :)
Jag har inte haft missfall men tänker att det ändå är bra att kroppen stoppar om något håller på att bli fel. Samtidigt måste det vara fruktansvärt tråkigt att börja blöda och veta att det inte tog sig. Så jobbigt att vänta när man är otålig och vill få till det.
Snart att inte ta test för tidigt. Det är ju egentligen helt idiotiskt när det handlar om att vänta kanske två-tre dagar!
Idag är det molar det igen här. Tänk att man kan njuta av lite molvärk. ????