• Puffmajs

Följas åt i väntan på bim?

Hej!

Jag har bim runt den 14:e februari. Beräknad ägglossning imorgon. Har testat med clearblue med dubbel hormonindikator samt tempar jag. Vi har sexat varje dag sedan mensen slutade ???????? hade varit kul att ha någon att följa. Någon som har bim ungefär samtidigt? ????

• Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?
  • Puffmajs
    BaraStina skrev 2017-02-05 10:21:33 följande:

Tack man har ju förstått här genom familjeliv att det är bra mycket vanligare än man trott innan... Supertråkigt när det händer! Men man får försöka tänka att det helt enkelt inte var meningen då är det en tvåa ni försöker med??

Jo precis :( ja man får försöka tänka att kroppen är klok och tar bort något som inte skulle vara Livs dugligt <3

En trea till och med :)
  • Puffmajs
    Mijjan skrev 2017-02-05 09:51:22 följande:

Har haft molvärk i flera dagar 

Jag brukar ha ont före och under ägglossning men vad denna molvärk, den känner jag inte igen. Den gör inte ont, men den är där liksom
  • Callisia
    Mijjan skrev 2017-02-05 09:48:09 följande:

Jag har en son på 15 månader och fick missfall för några veckor sedan. Första gången visste jag ganska direkt att jag var gravid och tog väl test någon dag efter BIM men visste redan resultatet. Sist hade jag inga symtom/känslor alls men då det var väldigt efterlängtat så testade jag varje månad ändå. Fick svagt plus på julafton, klart plus på juldagen men hade typ inga känningar alls mer än trötthet. Var på ultraljud 9/1 och såg ett litet hjärta slå. 16/1 började missfallsblödningen :'( Men som sagt sista graviditeten hade jag inga känningar alls mer än lite trötthet kanske. Nu tror jag att jag är gravid igen och känner liksom första gången att ett test nästan inte är nödvändigt att ta :P Kanske önsketänkande iofs (har trott att jag varit gravid nästan varje månad ändå men nu känner jag det liksom ganska starkt :P)  Har dock aldrig haft ömma bröst! Visar väl sig om några veckor om intuitionen är rätt eller inte :)

Ang att ta test så brukar jag inte ta innan BIM mest för att inte plåga mig själv :)

Tråkigt att det blev som det blev förra gången för er! Håller tummarna för er nu då, så får du hålla tummarna för oss här :)

Jag har inte haft missfall men tänker att det ändå är bra att kroppen stoppar om något håller på att bli fel. Samtidigt måste det vara fruktansvärt tråkigt att börja blöda och veta att det inte tog sig. Så jobbigt att vänta när man är otålig och vill få till det.

Snart att inte ta test för tidigt. Det är ju egentligen helt idiotiskt när det handlar om att vänta kanske två-tre dagar!

Idag är det molar det igen här. Tänk att man kan njuta av lite molvärk. ????
  • Mijjan
    Callisia skrev 2017-02-05 12:24:12 följande:
    Tråkigt att det blev som det blev förra gången för er! Håller tummarna för er nu då, så får du hålla tummarna för oss här :)

Jag har inte haft missfall men tänker att det ändå är bra att kroppen stoppar om något håller på att bli fel. Samtidigt måste det vara fruktansvärt tråkigt att börja blöda och veta att det inte tog sig. Så jobbigt att vänta när man är otålig och vill få till det.

Snart att inte ta test för tidigt. Det är ju egentligen helt idiotiskt när det handlar om att vänta kanske två-tre dagar!

Idag är det molar det igen här. Tänk att man kan njuta av lite molvärk. ????

Ja det var jättetråkigt och tydligen är chansen bra mycket mindre om hjärtat börjat slå - vilket vi ju såg att det hade. Men troligen gick väl något annat fel. Mest trist är det för att det blir så "långt" mellan barnen och en till höstbebis var ju inte mitt förstahandsval direkt :) Men men ett barn är ett barn och mycket välkommet. 

Ja de där dagarna innan BIM är hemska men hellre leva lite på hoppet någon dag till än att få negativa test och bli ledsen känner jag. Är lättare att hantera mens än ett negativt test :) Så resonerar jag iaf. Tror min BIM är ca 10e nu. Får se hur längre jag härdar vänta med att testa mig ;)

• Earthdancer

Hänger gärna med här om jag får! :) Bim 8.2, testade nästan idag men blev rädd det inte skulle visa något.

Har haft molvärk i mage och rygg sen en vecka efter ÄL, ömma och spända bröst och känner mig lite uppsvälld. Kan ju lika bra vara tecken på pms, men hoppas inte!

Har även de senaste dagarna känns som sug i magen, kännt mig lite matt och yr med lätt huvudvärk.

Hoppas så klart på +, är andra försöket för oss!

• Mijjan
    Earthdancer skrev 2017-02-05 13:47:21 följande:

Hänger gärna med här om jag får! :) Bim 8.2, testade nästan idag men blev rädd det inte skulle visa något.

Har haft molvärk i mage och rygg sen en vecka efter ÄL, ömma och spända bröst och känner mig lite uppsvälld. Kan ju lika bra vara tecken på pms, men hoppas inte!

Har även de senaste dagarna känns som sug i magen, kännt mig lite matt och yr med lätt huvudvärk.

Låter väldigt misstänkt tycker jag ;) Håller tummarna!
  • Lillen 84

Hej!

Om någon orkat läsa så är det väldigt välkommet.

Behöver lite pepp.

Fick en cysta på ena äggstocken i september. Vilket ledde till en väldigt smärt och konstiga symtom.

Fick sedan missfall i oktober. Tror kroppen hade lite svårt att släppa horomerna. Då jag kände mig gravid och det fortsatte över nästa mens så jag hade 100 symtom och trodde jag blivit gravid igen. Nåväl man hoppas varje gång nu. Men denna gång testade vi med äl stickor . Och förra lördagen ca en vecka efter äl fick jag som ett hugg och stick i livmodern antar jag. Sen har jag haft molande värk till och från i några dagar. Sen på onsdagen bara pang bom tvärförkyld och helt slut och molvärken försvann. Tills igår då kom den tillbaka och jag har ont iovanför svanken. Och väldig vita och ibland vattniga flytningar.

Har bim idag eller imorgon. Men vågar inte testa än.

• RipNikita

Hej! Jag har bim runt den 12 februari. Efter första gången med pergotime. Har haft riktigt ont i äggstockarna dom senaste dagarna. När vi hade sex i går så gjorde ont i nedredelen av magen. Är så nervös..var och tog progesteron blod prov i fredags. Hoppas på bra provsvar.. kram

• Earthdancer
    Mijjan skrev 2017-02-05 18:04:53 följande:

Låter väldigt misstänkt tycker jag ;) Håller tummarna!

Tack! Här håller vi också alla tummar och tår!
  • Puffmajs
    Earthdancer skrev 2017-02-05 13:47:21 följande:

Vad duktigt du är som kan hålla dig från att testa :)!
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?