• Puffmajs

Följas åt i väntan på bim?

Hej!

Jag har bim runt den 14:e februari. Beräknad ägglossning imorgon. Har testat med clearblue med dubbel hormonindikator samt tempar jag. Vi har sexat varje dag sedan mensen slutade ???????? hade varit kul att ha någon att följa. Någon som har bim ungefär samtidigt? ????

• Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?
  • Tisse85
    Booties skrev 2017-02-06 16:35:59 följande:

Roligt! Förstår att du inte kunde hålla dig :) Har du gjort något mer test sen i fredags? :)

Nae det har jag inte.

Tänkte vänta till ny på fredag när mensen är beräknad.

Kan 2 gravtest vissa positivt & vara fel? Urs hatar o vara så jävla nyfiken o nervös.
  • LinaJ87

Beställde ett test från Abblo Pharma som mäter hCG redan från 5 mlU. BIM den 12e. Tänkte testa nu på onsdag (den 8e). Kan man verkligen lita på ett test som mäter så lågt? (Visste inte om att det mätte så lågt när jag beställde.)

• Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 16:57:37 följande:

Beställde ett test från Abblo Pharma som mäter hCG redan från 5 mlU. BIM den 12e. Tänkte testa nu på onsdag (den 8e). Kan man verkligen lita på ett test som mäter så lågt? (Visste inte om att det mätte så lågt när jag beställde.)

Hej! Jag hade 2 positiva test i fredags. Men har bim den 10/2.

Känner lite lika dant. Kan man lita på ett sånt tidigt positivt.

Jag hade clearblue early på båda testen.

Spännande & hoppas på att du får ett pluss.
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 17:40:43 följande:

Hej! Jag hade 2 positiva test i fredags. Men har bim den 10/2.

Känner lite lika dant. Kan man lita på ett sånt tidigt positivt.

Jag hade clearblue early på båda testen.

Spännande & hoppas på att du får ett pluss.

Tack! <3 Kan inte tänka på mycket annat just nu...

Hört en del om spök med CV, men inget om dessa och därav frågan. Återstår att se antar jag! :)

Håller tummarna för dig! Nytt test snart igen? :)
  • Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 17:51:48 följande:

Tack! <3 Kan inte tänka på mycket annat just nu...

Hört en del om spök med CV, men inget om dessa och därav frågan. Återstår att se antar jag! :)

Håller tummarna för dig! Nytt test snart igen? :)

Här är en bild från ena testet. Båda såg likadana ut.

jag ska testa en gg till, men vet inte när jag ska våga.

När ska du våga ta ditt första?
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 18:10:18 följande:

Här är en bild från ena testet. Båda såg likadana ut.

jag ska testa en gg till, men vet inte när jag ska våga.

När ska du våga ta ditt första?

Åh, grattis! Håller tummarna för att nästa test är minst lika fint!

Tänkte testa på onsdag. Så sjukt nervös! Och otålig!
  • Tisse85

Jag bm den 10/2 men kunde inte hålla mig så redan i fredags fick jag ett plus på 2 tester.

Använde clearblue early, ett nytt test som man kan använda 6 dagar innan mens.

LinaJ87 skrev 2017-02-06 18:17:52 följande:

Åh, grattis! Håller tummarna för att nästa test är minst lika fint!

Tänkte testa på onsdag. Så sjukt nervös! Och otålig!

Jag har en dotter som är 8år, jag gjorde bara ett gravtest när jag väntade henne.

Hur många ska man behöva göra för att man ska lita på svaret? Känns som att jag skulle kunna kissa på apotekets alla tester dom har inne.

Oo det är ju snart onsdag :D hoppas verkligen på ett starkt pluss!! Då borde vi ha bf nästan samtidigt.

Har du några symtom?
  • LinaJ87
    Tisse85 skrev 2017-02-06 18:34:11 följande:

Jag bm den 10/2 men kunde inte hålla mig så redan i fredags fick jag ett plus på 2 tester.

Använde clearblue early, ett nytt test som man kan använda 6 dagar innan mens.

Jag har en dotter som är 8år, jag gjorde bara ett gravtest när jag väntade henne.

Hur många ska man behöva göra för att man ska lita på svaret? Känns som att jag skulle kunna kissa på apotekets alla tester dom har inne.

Oo det är ju snart onsdag :D hoppas verkligen på ett starkt pluss!! Då borde vi ha bf nästan samtidigt.

Har du några symtom?

Har lite värk och stickningar i tjejmagen. Någon sur uppstötning och lätt illamående. Tror mest jag leta symtom. Första barnet och första försöket så har noll referenser.

Haha!!! Tror inte man behöver ta alla testerna. Även om jag också gärna gjort det om det betytt att Knoddas flyttat in i min mage.

Håller absolut tummarna för oss båda. Hade varit så kul med bf nästan samtidigt :)
  • Earthdancer

Kunde inte hålla mig utan testade idag på bim - 2. Toknegativt såklart. Kunde med bästaste vilja kaaanske ana en svag skugga, men den fösvann efter att testtiden gått ut. Blir att testa igen om några dagar bara.. :/

• Tisse85
    LinaJ87 skrev 2017-02-06 18:44:12 följande:

Har lite värk och stickningar i tjejmagen. Någon sur uppstötning och lätt illamående. Tror mest jag leta symtom. Första barnet och första försöket så har noll referenser.

Haha!!! Tror inte man behöver ta alla testerna. Även om jag också gärna gjort det om det betytt att Knoddas flyttat in i min mage.

Håller absolut tummarna för oss båda. Hade varit så kul med bf nästan samtidigt :)

Åå va spännande med första barnet.

jag typ letade efter symptom oxå :) nästan så man tvingade sig själv att kanske ha lite ont i magen eller måste lite illa. Men tror det är jätte vanligt att man gör det.

Får man fråga vart du bor?
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?