• Puffmajs

Följas åt i väntan på bim?

Hej!

Jag har bim runt den 14:e februari. Beräknad ägglossning imorgon. Har testat med clearblue med dubbel hormonindikator samt tempar jag. Vi har sexat varje dag sedan mensen slutade ???????? hade varit kul att ha någon att följa. Någon som har bim ungefär samtidigt? ????

• Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?
  • Callisia
    Puffmajs skrev 2017-02-04 22:08:25 följande:
    Jag har haft som molande mensvärk ikväll? Vad fan är det om liksom haha. Vad har du köpt för test? Jag har inte köpt ön men tänkte beställa snart :)
    Det låter spännande att du har molande värk i magen. Det kanske är ägget som håller på att växa fast i livmodern :) Har just läst på vad som händer veckan efter ägglossning vid graviditet. :D

Jag köpte Clearblue på apotea. Vanliga test med + eller -. Såg att där även fanns digitala nymodigheter med angivet hur långt gången man är i graviditeten.
  • Callisia
    BaraStina skrev 2017-02-04 22:20:05 följande:

Hej!

Jag har BIM runt 14e jag också är på ÄL+5 idag och har börjat prova med progesteronkräm efter ett mf i november. Så får hålla tummarna och se om det ger någon effekt men är ju som sagt så segt att vänta!! Tänkte man skulle försöka hålla sig ifrån att testa iaf men vore ju kul att plussa på alla hjärtans dag, som present till killen!

Ja men precis! Fatta vilken överraskning till alla hjärtans dag. Håller tummarna!!! Tråkigt att du hade missfall i november! Hur många veckor hade gått? Hoppas det funkar denna gång för er! Jag är så orolig för missfall.

Har du några tidiga symptom?
  • Puffmajs
    Booties skrev 2017-02-04 22:13:32 följande:

Haha okej :) Hur många försök har ni gjort hittills?

Hoppas det. Det är ju lite läskigt med första, det är ju nu man får reda på om något isf inte funkar.

Det är första försöket för denna gång :)

Ja precis, det är alltid lite läskigt. Bara för det funkat för oss två gånger innan finns inga garantier att det går igen, men man ska väl inte tänka så haha
  • Puffmajs
    Callisia skrev 2017-02-04 23:22:03 följande:

Det låter spännande att du har molande värk i magen. Det kanske är ägget som håller på att växa fast i livmodern :) Har just läst på vad som händer veckan efter ägglossning vid graviditet. :D

Jag köpte Clearblue på apotea. Vanliga test med + eller -. Såg att där även fanns digitala nymodigheter med angivet hur långt gången man är i graviditeten.

Ja antingen det eller ingenting alls som händer haha!

Vart brukar du läsa om sånt? Jag googlar röva av mig hela tiden och kommer alltid till typ familjeliv haha!

Okej dem med veckoindikator är jättebra med! Gillar dem mest.
  • Puffmajs
    BaraStina skrev 2017-02-04 22:20:05 följande:

Hej!

Jag har BIM runt 14e jag också är på ÄL+5 idag och har börjat prova med progesteronkräm efter ett mf i november. Så får hålla tummarna och se om det ger någon effekt men är ju som sagt så segt att vänta!! Tänkte man skulle försöka hålla sig ifrån att testa iaf men vore ju kul att plussa på alla hjärtans dag, som present till killen!

Hej!

Jag håller båda mina tummar för er. Jag har också gått igenom ett missfall innan min förra graviditet. Är så rädd att det ska hända igen :(

Ja det hoppas jag med haha!
  • Mijjan
    Callisia skrev 2017-02-04 11:52:38 följande:
    Jag hade värk igår, stickande och ilande känsla i nedre magen. Idag känns det ingenting men jag hoppas att det börjar värka lite snart så jag får lite hopp! Jag har inte några ömma bröst, hur jag än försöker klämma i hopp om att de ska vara lite ömma hahaha

Har du varit gravid förut? När som tidigast har du gjort ett kisstest? Jag borde vänta tills nästa söndag tänkte jag. Men hur ska man kunna vänta!!? Jag har en dotter på två och ett halvt år och kommer inte ihåg att jag kände någonting alls innan jag plussade, några dagar efter att mensen skulle ha kommit.

Jag har en son på 15 månader och fick missfall för några veckor sedan. Första gången visste jag ganska direkt att jag var gravid och tog väl test någon dag efter BIM men visste redan resultatet. Sist hade jag inga symtom/känslor alls men då det var väldigt efterlängtat så testade jag varje månad ändå. Fick svagt plus på julafton, klart plus på juldagen men hade typ inga känningar alls mer än trötthet. Var på ultraljud 9/1 och såg ett litet hjärta slå. 16/1 började missfallsblödningen :'( Men som sagt sista graviditeten hade jag inga känningar alls mer än lite trötthet kanske. Nu tror jag att jag är gravid igen och känner liksom första gången att ett test nästan inte är nödvändigt att ta :P Kanske önsketänkande iofs (har trott att jag varit gravid nästan varje månad ändå men nu känner jag det liksom ganska starkt :P)  Har dock aldrig haft ömma bröst! Visar väl sig om några veckor om intuitionen är rätt eller inte :)

Ang att ta test så brukar jag inte ta innan BIM mest för att inte plåga mig själv :)

• Mijjan
    Booties skrev 2017-02-04 22:13:32 följande:
    Haha okej :) Hur många försök har ni gjort hittills?

Hoppas det. Det är ju lite läskigt med första, det är ju nu man får reda på om något isf inte funkar.
    För oss är det väl typ sjunde försöket nu.. Fick tillbaka mensen efter graviditeten (väldigt efterlängtat) i juni och började försöka i juli. Blev gravid i december men fick missfall i januari :( Hoppas det ska gå vägen nu för har längtat efter att plussa i ett helt år!
  • Mijjan
    Puffmajs skrev 2017-02-04 22:08:25 följande:
    Jag har haft som molande mensvärk ikväll? Vad fan är det om liksom haha. Vad har du köpt för test? Jag har inte köpt ön men tänkte beställa snart :)
    Har haft molvärk i flera dagar Förvånad
  • BaraStina
    Callisia skrev 2017-02-04 23:25:11 följande:

Ja men precis! Fatta vilken överraskning till alla hjärtans dag. Håller tummarna!!! Tråkigt att du hade missfall i november! Hur många veckor hade gått? Hoppas det funkar denna gång för er! Jag är så orolig för missfall.

Har du några tidiga symptom?

Menar det!! Tack hade gått strax över v.5 så var ett väldigt tidigt... Men är försök för första barnet så det var väldigt tråkigt! Trodde inte det skulle vara så "svårt" att bli gravid faktiskt!

Menmen, nya tag som sagt

Försöker tempa och så också, men vet inte direkt om det gör mig nå klokare då mina appar vill säga emot varandra, haha
  • BaraStina
    Puffmajs skrev 2017-02-05 08:16:14 följande:

Hej!

Jag håller båda mina tummar för er. Jag har också gått igenom ett missfall innan min förra graviditet. Är så rädd att det ska hända igen :(

Ja det hoppas jag med haha!

Tack man har ju förstått här genom familjeliv att det är bra mycket vanligare än man trott innan... Supertråkigt när det händer! Men man får försöka tänka att det helt enkelt inte var meningen då är det en tvåa ni försöker med??
Svar på tråden Följas åt i väntan på bim?