Callisia skrev 2017-02-04 11:52:38 följande:
Jag hade värk igår, stickande och ilande känsla i nedre magen. Idag känns det ingenting men jag hoppas att det börjar värka lite snart så jag får lite hopp! Jag har inte några ömma bröst, hur jag än försöker klämma i hopp om att de ska vara lite ömma hahaha
Har du varit gravid förut? När som tidigast har du gjort ett kisstest? Jag borde vänta tills nästa söndag tänkte jag. Men hur ska man kunna vänta!!? Jag har en dotter på två och ett halvt år och kommer inte ihåg att jag kände någonting alls innan jag plussade, några dagar efter att mensen skulle ha kommit.
Jag har en son på 15 månader och fick missfall för några veckor sedan. Första gången visste jag ganska direkt att jag var gravid och tog väl test någon dag efter BIM men visste redan resultatet. Sist hade jag inga symtom/känslor alls men då det var väldigt efterlängtat så testade jag varje månad ändå. Fick svagt plus på julafton, klart plus på juldagen men hade typ inga känningar alls mer än trötthet. Var på ultraljud 9/1 och såg ett litet hjärta slå. 16/1 började missfallsblödningen :'( Men som sagt sista graviditeten hade jag inga känningar alls mer än lite trötthet kanske. Nu tror jag att jag är gravid igen och känner liksom första gången att ett test nästan inte är nödvändigt att ta :P Kanske önsketänkande iofs (har trott att jag varit gravid nästan varje månad ändå men nu känner jag det liksom ganska starkt :P) Har dock aldrig haft ömma bröst! Visar väl sig om några veckor om intuitionen är rätt eller inte :)
Ang att ta test så brukar jag inte ta innan BIM mest för att inte plåga mig själv :)