• KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • KillBill
    FDFMGA skrev 2017-06-30 20:43:22 följande:
    Ja, fast nu har ju alliansen enats om ett utökat Rut som en universallösning på integrationsproblematiken.

Jag gillade Magdalena Anderssons avväpnande svar på det borgerliga samarbetetSkrattande
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
    Ja det var dräpande
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-30 20:40:23 följande:
    Äsch, han hade lite otur när han tänkte, bara.

Du kan väl vara glad att han inte föreslog portabla vindkraftverk. Ju fortare trailern med vindkraftverket åker, desto mer luftmotstånd och desto mer energi utvinner man.

Skämt åsido. Alla kan ju inte vara naturvetare, men den där mannen är kanske inte den vassaste begåvningen som Sverige skådatGlad
    Tyvärr pysen, nåt så urbota korkat kan bara komma från någon som är totalt inkompetent.

Vet inte om jag ska vara så glad över vindkraftverket, för det var väl ett annat vänsterpucko som föreslog just det?

Nej, alla kan inte vara naturvetare, men alla sitter heller inte i riksdagen och fattar beslut som påverkar många människors liv. Då är det faktiskt motiverat att man förstått åtminstone nånting av Grundskolans naturämnen.

• man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-30 20:43:22 följande:
    Ja, fast nu har ju alliansen enats om ett utökat Rut som en universallösning på integrationsproblematiken.

Jag gillade Magdalena Anderssons avväpnande svar på det borgerliga samarbetetSkrattande
    Ett makalöst korkat uttalande av Andersson. Ungefär som att Löfvéns skattehöjningar skulle ha löst integrationspolitiken. Tycker du det fungerar bra?
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-06-30 20:59:06 följande:
    Ett makalöst korkat uttalande av Andersson. Ungefär som att Löfvéns skattehöjningar skulle ha löst integrationspolitiken. Tycker du det fungerar bra?
    Förstod du verkligen vad hon sa - och ironin bakom hennes ord?

På vilket sätt var annars hennes kommentar korkad?
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-30 21:00:59 följande:
    Förstod du verkligen vad hon sa - och ironin bakom hennes ord?

På vilket sätt var annars hennes kommentar korkad?
    Vad menar du? Jag har bara gått på ditt citat.
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-06-30 22:14:55 följande:
    Vad menar du? Jag har bara gått på ditt citat.
    Din önskan är att den forna allansen ska bli Alliansen igen.

Ett gemensamt utspel om höjda gränser för Rut-avdrag skulle inte imponera på mig om jag vore en borgerlig väljare.

Imponerar det på dig - är det en början på en nystart eller ett exempel på hur hopplöst läget är partierna sinsemellan att de väljer den fråga som är minst kontroversiell för "nystarten" av rädsla för att oenigheten annars ska bli alltför uppenbar?
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-01 01:45:37 följande:
    Din önskan är att den forna allansen ska bli Alliansen igen.

Ett gemensamt utspel om höjda gränser för Rut-avdrag skulle inte imponera på mig om jag vore en borgerlig väljare.

Imponerar det på dig - är det en början på en nystart eller ett exempel på hur hopplöst läget är partierna sinsemellan att de väljer den fråga som är minst kontroversiell för "nystarten" av rädsla för att oenigheten annars ska bli alltför uppenbar?
    Det blir lite tokigt när du deklarerar vad jag vill. Den forna Alliansen finns ju där. DÖ har dock fått hela Aliansen att framstå som muppar. Det jag vill just nu är därför att på ett trovärdigt sätt begrava DÖ sakta börja bygga upp ett förtroende igen.

Allt som är ett steg bort från DÖ-politik är bättre än DÖ-politik.

• FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-01 08:18:42 följande:
    Det blir lite tokigt när du deklarerar vad jag vill. Den forna Alliansen finns ju där. DÖ har dock fått hela Aliansen att framstå som muppar. Det jag vill just nu är därför att på ett trovärdigt sätt begrava DÖ sakta börja bygga upp ett förtroende igen.

Allt som är ett steg bort från DÖ-politik är bättre än DÖ-politik.

Det är fullt möjligt, men i så fall är det dina egna omdömen om alliansen i den här tråden du anser tokiga.
  • KillBill
    man och nöjd skrev 2017-06-30 20:59:06 följande:
    Magdalena Andersson var ironisk mot Annie Lööf som kallade Rut-tjänsterna för en "integrationsmotor". Det var alliansen som lanserade Rut-tjänsterna och under deras tid vid makten så ökade arbetslösheten bland utrikesfödda.

Tycket du som Annie Lööf att Rut-tjänsterna är en "integrationsmotor"?
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-01 09:03:08 följande:
    Det är fullt möjligt, men i så fall är det dina egna omdömen om alliansen i den här tråden du anser tokiga.
    Fattar inte vad du menar. Så länge DÖ-politiken lever så är Alliansen stendöd.

När M släppte en skuggbudget skrev en klok man: "Vilket fint låtsasdokument". Vad är poängen med en budget som man bestämt att man ska rösta ner?

Hela Sverige tappade snabbt intresset för Alliansparterna och deras förslag. Media hängde såklart på. De fattade också att när inte ens parterna själva drev sin egen politik, varför då rapportera om den?

Nu har vi hamnat i läget att partierna själva slutat att ens låtsas driva nån politik.

Av denna orsak var det uppfriskande med ett gemensamt utspel. Ett steg i rätt riktning. Men Alliansen kommer aldrig bli vad den var igen. Nya tider kräver nya lösningar. Vi lever i en högkonjunktur som är stark. Det är lätt att få jobb. Vi framgångsrika får nästan dåligt samvete för hur bra vi har det. Inte konstigt det blir svårt att driva skattesänkningspolitik i det läget.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten