• KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • FDFMGA
    Anton Chigurh skrev 2017-06-29 10:27:39 följande:
    Fast....det bästa är dock att FI tappar kraftigt och hamnar på 1,3 %
    Där ser man - kanske inte bäst - men alltid något som fan sa när han såg Åmål.

Ja, det är bra att Fi tappar i stöd.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • man och nöjd
    Anton Chigurh skrev 2017-06-29 10:24:51 följande:
    Vad som MÖJLIGEN, obs möjligen, är noterbart är att SD numera är störst bland den gruppen som definierar sig som sk arbetare, som ju tidare var cementerat hos S, likaså att SD bland dom som tjänar 400.000 kr till 600.000 kr, så är faktiskt SD största parti. Så mycket för att endast lågutbildade röstar SD.....!
    Fast så lite tjänar inte jag. Men det är klart, jag röstar ju inte på SD heller. Å andra sidan kanske jag svarade SD i Novus undersökning i syfte att sätta press på övriga partier. Haha.
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-06-29 23:59:11 följande:
    Vi skålar för att M äntligen sparkar AKB och tar in en riktig partiledare som kan lyfta partiet till 20% och kanske rent av presentera en politik.
    Nja, men vi kan skåla för att de byter ut Kinberg Batra.

Gärna mot Elisabeth Svantesson, med hennes som ledare kunde partiet också byta namn till KDSD och fortsätta sjunka till ett sådant djup att Marianergraven skulle framstå som ett grund vid en jämförelse.

Men jag ser ogärna Mikael Odenberg som ny partiledare. Det skulle kunna komplicera saker och ting.

Skål för Elisabeth. Det skulle vara en nåd att stilla bedja om att få två borgerliga partier vars ledare har rötterna i Livets Ord.

Skål
  • Less is more

Jag har aldrig röstat på moderaterna - men jag tycker att det verkar som att Daniel Dronjac och hans kollegor gör en hel del bra för Huddinge kommun. I samarbete med en del partier.

• man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-30 13:44:01 följande:
    Nja, men vi kan skåla för att de byter ut Kinberg Batra.

Gärna mot Elisabeth Svantesson, med hennes som ledare kunde partiet också byta namn till KDSD och fortsätta sjunka till ett sådant djup att Marianergraven skulle framstå som ett grund vid en jämförelse.

Men jag ser ogärna Mikael Odenberg som ny partiledare. Det skulle kunna komplicera saker och ting.

Skål för Elisabeth. Det skulle vara en nåd att stilla bedja om att få två borgerliga partier vars ledare har rötterna i Livets Ord.

Skål
    Det viktigaste är att den nye ledaren kan övertyga Allians och väljre att DÖ-politiken är begraven för gott. Man måste helt enkelt i riksdagen rösta på det man tror på.
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-06-28 23:08:52 följande:
    Tror det hade kunnat vara vilken okunnig person från vilket parti som helst. Han för väl nöja sig med en hybrid från Toyota så slipper ha plug-in-problematiken.

Var ditt inlägg ett exempel på att du inte har något svar på min fråga om hur du tänker dig att en alliansregering ska kunna komma till stånd.
    Synnerligen oroande om det finns fler kapitalt råkorkade riksdagsledamoter.

Inser du att människor som denna ska styra över energipolitiken. Det är ju för f-n ett under att Sverige inte går i konkurs med sådana jubelidioter som styr.
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-06-30 20:18:21 följande:
    Synnerligen oroande om det finns fler kapitalt råkorkade riksdagsledamoter.

Inser du att människor som denna ska styra över energipolitiken. Det är ju för f-n ett under att Sverige inte går i konkurs med sådana jubelidioter som styr.
    Äsch, han hade lite otur när han tänkte, bara.

Du kan väl vara glad att han inte föreslog portabla vindkraftverk. Ju fortare trailern med vindkraftverket åker, desto mer luftmotstånd och desto mer energi utvinner man.

Skämt åsido. Alla kan ju inte vara naturvetare, men den där mannen är kanske inte den vassaste begåvningen som Sverige skådatGlad
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-06-30 20:15:47 följande:
    Det viktigaste är att den nye ledaren kan övertyga Allians och väljre att DÖ-politiken är begraven för gott. Man måste helt enkelt i riksdagen rösta på det man tror på.
    Ja, fast nu har ju alliansen enats om ett utökat Rut som en universallösning på integrationsproblematiken.

Jag gillade Magdalena Anderssons avväpnande svar på det borgerliga samarbetetSkrattande
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten