• KillBill

Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten

I den här tråden tänkte jag att vi samlar tankar om moderatledningens beslut att inleda samarbete med Sverigedemokraterna, ett parti med rötter i nazism, rasism och främlingsfientlighet. 

Tino Sanandaji: SD är ett gäng skånsk trash med låg IQ!
  • Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-03 09:09:24 följande:
    Jo...faktiskt.

Men som jag tidigare skrivit. Så länge det finns spår av DÖ inom Alliansen så får de ingen röst av mig. Många tänker likadant.

Att vänstern är så pass glada i DÖ är väl ett bevis om något för att den var bra för vänstern, men dålig för andra.
    Inte nödvändigtvis.

Att man inte förstår att använda något betyder inte nödvändigtvis att det är fel på saken, felet kan ligga hos den tänkta användaren.

Hursomhelst. Någon ny överenskommelse med samma syfte kommer vi aldrig att få.
    Alla måste böja sina huvuden inför Åkessons briljans vid roulettebordet
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-05 17:16:54 följande:
    Skål för det!

Batra är borta innan sommaren är slut. Äntligen en nystart för Alliansen - Se nu till att ta kraftfullt avstånd från DÖ. Fullfölj budgetkravet och avsätt Frigolit.
    Spelar det verkligen så stor roll om forna alliansen laddar tänkarmössorna med frigolit eller sågspån?
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-05 19:13:39 följande:
    Spelar det verkligen så stor roll om forna alliansen laddar tänkarmössorna med frigolit eller sågspån?
    Tja, mr Frigolit kan ju vara en av Alliansens största tillgångar...
  • FDFMGA
    man och nöjd skrev 2017-07-05 19:42:35 följande:
    Tja, mr Frigolit kan ju vara en av Alliansens största tillgångar...
    Aha, du menade Fridolin.

Jag försöker undvika öknamn på svenska politiker. Diskussionen blir så infantiliserad då, men spåna på duSkrattande
  • man och nöjd
    FDFMGA skrev 2017-07-05 19:46:23 följande:
    Aha, du menade Fridolin.

Jag försöker undvika öknamn på svenska politiker. Diskussionen blir så infantiliserad då, men spåna på duSkrattande
    Där har du nog en poäng, detsamma torde gälla uttryck som brunvänster och skrikvänster.
  • man och nöjd
    nihka skrev 2017-07-05 23:12:13 följande:
    Och botten är inte nådd än. Så går det när man brunnosar sig.
    Det är bara positivt att botten ej är nådd. Batra måste bort. DÖ måste dödförklaras på ett trovärdigt sätt. Att lägga sig platt för den vansinniga vänsterpolitiken måste kosta.
Svar på tråden Moderaternas moraliska haveri och vägen mot botten