• vcent

Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!

Jag blir så jävla irriterad när folk inte svarar på frågor!!! Inte av att nån inte kommenterar ett sms eller inte svarar på sms, för det kräver inget svar. Men fucking frågor!!!! Det började med att vissa inte svarar på frågor som de kanske inte har ett bra svar på. Men då skriver man för fan att man inte vet eller nått istället för att igga mig?!?!? Nu har det i alla fall gått så långt att jag blir sur på folk när de inte svarar på "vgd?"

På kik kan det tex se ut såhär:

Jag: vgd?

Hen: (har läst)

30 min senare:

Jag: ?

30 min senare

Jag: ??

30 min senare

Jag: varför svarar du inte på frågan?

Hen (har läst)

30 min senare

Jag: ?????

Hen: (läst)

30 min senare

Jag: nu går jag och hänger mig

Hen: Nej!!

Jag: svara på frågorna då

Hen: okej, jag vet inte.

Jag: vet du inte vad du gör?

Jag:?

Jag: hejdå.....

Vad är der som är så jävla svårt att svara?!?!?

Jag blir inte sur om nån inte läst smsen, jag blir sur när dom läst men inte svarat... har man tid att läsa har man tid att svara. Och bara för att jag ställer två frågor betyder inte det att första frågan slutar att gälla vilket många verkar tro.....

Jag önskar död åt alla er som inte svarar på frågor. Det spelar ingen roll vad svaret är, det kan vara ja, nej, kanske, vet ej..... men det SKA vara ett svar!!!

• Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!
  • Dixie
    vcent skrev 2017-02-10 23:59:46 följande:

Kan jag visst! Alla jag känner säger att jag är bäst p att läsa av dem.

Och jag ska alltså enligt dig sluta umgås med folk för att de ibland inte förstår allmänt hyfs och inte svarar folk på frågor. Du verkar ju ha en bra bild av detta....

Om du är så irriterad på folk förstår jag inte varför du umgås med dem - de verkar ju tycka du är jobbig annars hade de väl svarat på dina frågor! Det låter som du skickar massor av sms hela tiden och det låter inte som mottagarna uppskattar all din kommunikation, så att du är bra på att "läsa av folk" tvivlar jag på.
  • Anonym (Qwerty)
    vcent skrev 2017-02-10 23:57:37 följande:

Vgd är en såndär fråga man använder när konversationer stannar upp typ...

"Ska svara på frågor" är frågor som inte användes för att starta upp eller hjälpa en smskonversation.

En fråga som kanske är viktig eller en fråga som är enkelt att bara säga ja, nej eller kanske som svar utan att förklra nått.

En fråga som tex. Kan du hjälpa mig med en fråga i matteboken?.... säg ja nej eller kanske.... kan vi ses för en öl? Säg ja nej eller kanske. Sånna frågor skulle jag kunna ställa irl till någon.... då står man väll inte å iggar frågan väll?

Vgd skulle man aldrig säga till någon irl, om man inte är störd eller nått

Näe, vad gör du frågar man det första man gör. När en smskonversation stannar upp frågar man INTE vad andra personen håller på med. För det är ganska uppenbart att denne prioriterar bort samtalet och håller på med något annat. När en smskonversation stannar upp är det dags att säga hej då. Man ska inte låta det pågå i all evighet.
  • Anonym (Fatta)
    vcent skrev 2017-02-11 00:05:03 följande:

Kan det sociala spelet

De verkar inte så.
  • Anonym (Qwerty)
    vcent skrev 2017-02-11 00:05:03 följande:

Kan det sociala spelet

Jo då, lika väl som ett spädbarn kan läsa
  • Aniiee
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-10 23:38:27 följande:

Mspmfdffs!

(Bara läst hit)

Haha, den där kunde jag i alla fall tyda på ett par sekunder =P
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • vcent
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-11 00:06:56 följande:

Jo då, lika väl som ett spädbarn kan läsa

Kan det i alla fall bättre än dig
  • vcent
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-11 00:06:02 följande:

Näe, vad gör du frågar man det första man gör. När en smskonversation stannar upp frågar man INTE vad andra personen håller på med. För det är ganska uppenbart att denne prioriterar bort samtalet och håller på med något annat. När en smskonversation stannar upp är det dags att säga hej då. Man ska inte låta det pågå i all evighet.

När en smskonversation "stannar upp" är det att man tappar ämnet jag menade. Inte att man slutar skriva
  • Anonym (Qwerty)
    vcent skrev 2017-02-11 00:10:47 följande:

Kan det i alla fall bättre än dig

Nähä och stjärnstopp på det!
  • vcent
    Anonym (Fatta) skrev 2017-02-11 00:06:12 följande:

De verkar inte så.

Detta har inte ens nått med ämnet att göra
  • vcent

Tycker det är rätt tydligt att ingen som svarat i tråden har förstått något alls av vad jag skrev i början.

Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!