• vcent

Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!

Jag blir så jävla irriterad när folk inte svarar på frågor!!! Inte av att nån inte kommenterar ett sms eller inte svarar på sms, för det kräver inget svar. Men fucking frågor!!!! Det började med att vissa inte svarar på frågor som de kanske inte har ett bra svar på. Men då skriver man för fan att man inte vet eller nått istället för att igga mig?!?!? Nu har det i alla fall gått så långt att jag blir sur på folk när de inte svarar på "vgd?"

På kik kan det tex se ut såhär:

Jag: vgd?

Hen: (har läst)

30 min senare:

Jag: ?

30 min senare

Jag: ??

30 min senare

Jag: varför svarar du inte på frågan?

Hen (har läst)

30 min senare

Jag: ?????

Hen: (läst)

30 min senare

Jag: nu går jag och hänger mig

Hen: Nej!!

Jag: svara på frågorna då

Hen: okej, jag vet inte.

Jag: vet du inte vad du gör?

Jag:?

Jag: hejdå.....

Vad är der som är så jävla svårt att svara?!?!?

Jag blir inte sur om nån inte läst smsen, jag blir sur när dom läst men inte svarat... har man tid att läsa har man tid att svara. Och bara för att jag ställer två frågor betyder inte det att första frågan slutar att gälla vilket många verkar tro.....

Jag önskar död åt alla er som inte svarar på frågor. Det spelar ingen roll vad svaret är, det kan vara ja, nej, kanske, vet ej..... men det SKA vara ett svar!!!

• Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!
  • Spaceman

Många kan nog tycka att en fråga som Vad gör du? kan vara lite provocerande. Förmodligen har personen inte tid eller ork att "kallprata" just då. Ta dig tid att ställa en ordentlig fråga istället.

• Anonym (Fatta)

Varför svarar du inte på frågan?

• Anonym (Fatta)

Nu går jag och hänger mig!

(Fast nä, har det ganska skönt här i sängen, vill bara ha umsh)

• Ramborg

-vad gör du?

Jag: -lagar mat

-vad ska ni äta?

Jag: - spagetti

-bara spagetti lr?

Jag: (svarar inte)

-?

Jag: (svarar inte)

-???

MEN WTF FATTA ATT JAG INTE HAR LUST ATT SMÅPRATA JUST NU!

Jag tror som flera andra TS, du är nog inte så bra på att avläsa folk som du tror.

42.
  • Aniiee

Första gången jag läste vcents trädar (när vcent var "bebis") så tänkte jag "kvinna34"?

Bara en tanke.

Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Dixie
    vcent skrev 2017-02-11 00:13:20 följande:

Tycker det är rätt tydligt att ingen som svarat i tråden har förstått något alls av vad jag skrev i början.

Jodå, vi förstår - men håller inte med dig - och jag förstår att det är jobbigt för dig att inse - men det verkar tydligt att du inte riktigt kan hantera det sociala spelet - men det är väl bra att du nu fått svar på frågan varför folk inte svarar dig - de tycker du är jobbig som hela tiden skickar frågor och inte ger dig om du inte får svar!
  • Virriga Vera

Bara för att man har en mobil och någon skickar sms så betyder det inte att jag måste svara, precis som jag inte behöver svara i telefon eller öppna dörren för att någon ringer på. Jag bestämmer när och vem jag svarar. Är det viktigt så ring, och nej alla hatar inte att prata i telefon. Jag svarar hellre i telefon än på sms.

• Anonym (Skadad?)
    Amanda84 skrev 2017-02-11 00:19:36 följande:

Jag vill inte vara elak men att de inte svarar, kan faktiskt bero på att de inte förstår vad du skriver. Du skriver väldigt märkligt. Jag läste konversationen du skrev fyra gånger innan jag förstod dina märkliga ord.

Jag: vgd? Betyder det: "Vad gör du?" Jag hade inte heller svarat på något sådant konstigt.

Jag: ? Vad vill du att man ska svara på ett frågetecken? Skriv en fråga istället, så kanske folk svarar.

Jag: varför svarar du inte på frågan? (Vilken fråga? hade varit min undring i det här fallet.)

Jag: nu går jag och hänger mig (Men HJÄLP, hade jag tänkt här, och därför svarat som nedanstående:

Hen: Nej!!

Jag: svara på frågorna då

Hen: okej, jag vet inte. (Ja, vad skriver man annars, när någon hotar att hänga sig ifall man inte svarar på en fråga som man inte förstår?)

Jag: vet du inte vad du gör?

Jag:? (Personen skriver fortfarande ingen fråga som jag kan svara på.)

Jag: hejdå.....

Tycker det är självklart att man blir undrande när frågan bara är "vgd" följt av ett antal frågetecken. Jag skulle undra om personen var handikappad fysiskt eller mentalt eller kanonfull. Men det är typiskt dagens unga. De kör med sina förkortningar och orkar inte skriva hela meningar för att det är för jobbigt. Men när det slutar med att man bara skriver frågetecken utan fråga, då är det mycket illa. Trodde mest att det där var en sms-trend runt 2005-2007 som snart gick över, men vissa verkar fortsätta vilja utarma och utplåna vårt språk.

• Anonym (Haha)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-10 23:42:34 följande:

Jsjps, fdimf??

Jag förstår faktisk förvånansvärt mycket av det du skriver... :)
  • Anonym (boll)

Jag har ett par kompisar med vilka jag oftast kommunicerar via sociala medier. Men de hör av sig väldigt ofta. Flera gånger om dagen, oftast. Jag har helt enkelt varken tid, ork eller lust att sitta vid datorn och chatta med folk varje dag. Då brukar jag låta bli att svara för att signalera att jag inte är tillgänglig. Ungefär som när man inte tar upp telefonen när någon ringer. Visst skulle jag ju kunna skriva och berätta att jag inte har tid att prata (precis som man skulle kunna svara i telefonen när någon ringer bara för att säga att man inte kan prata) men ibland har jag helt enkelt ingen lust att prata och då är jag rädd för att såra om jag säger som det är. 

Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!