• vcent

Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!

Jag blir så jävla irriterad när folk inte svarar på frågor!!! Inte av att nån inte kommenterar ett sms eller inte svarar på sms, för det kräver inget svar. Men fucking frågor!!!! Det började med att vissa inte svarar på frågor som de kanske inte har ett bra svar på. Men då skriver man för fan att man inte vet eller nått istället för att igga mig?!?!? Nu har det i alla fall gått så långt att jag blir sur på folk när de inte svarar på "vgd?"

På kik kan det tex se ut såhär:

Jag: vgd?

Hen: (har läst)

30 min senare:

Jag: ?

30 min senare

Jag: ??

30 min senare

Jag: varför svarar du inte på frågan?

Hen (har läst)

30 min senare

Jag: ?????

Hen: (läst)

30 min senare

Jag: nu går jag och hänger mig

Hen: Nej!!

Jag: svara på frågorna då

Hen: okej, jag vet inte.

Jag: vet du inte vad du gör?

Jag:?

Jag: hejdå.....

Vad är der som är så jävla svårt att svara?!?!?

Jag blir inte sur om nån inte läst smsen, jag blir sur när dom läst men inte svarat... har man tid att läsa har man tid att svara. Och bara för att jag ställer två frågor betyder inte det att första frågan slutar att gälla vilket många verkar tro.....

Jag önskar död åt alla er som inte svarar på frågor. Det spelar ingen roll vad svaret är, det kan vara ja, nej, kanske, vet ej..... men det SKA vara ett svar!!!

• Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!
  • Anonym (Qwerty)
    Jennie med ie skrev 2017-02-12 19:31:02 följande:

Men man måste bara älska mess bara bestående av ett eller flera frågetecken, eller utropstecken för den delen. De är så lockande och inspirerande, och de för verkligen samtalet framåt.

??!
  • Anonym (Lise)

Varför är det så viktigt för dig att veta vad den andra personen gör? Varför är det så svårt att bara låta folk få vara ifred. Om de gör nåt som de vill berätta om för dig, så gör de nog det, så du behöver inte snoka och fråga vad de gör.

Att hota med att begå självmord bara för att man inte får veta vad andra gör, verkar ju extremt. Låter verkligen inte friskt.  Om du beter dig så, så kanske folk inte tar dig på allvar, den dagen då du kanske menar det. Tänk på sagan om Peter och vargen.

Folk har ingen skyldighet att redovisa vad de gör, bara för att du är frågvis. Och när du säger att du önskar att de av dina vänner som inte svarar på dina frågor vore döda så säger jag bara "careful what you wish for". Kan verkligen inte förstå hur man kan önska att ens vänner vore döda. Och för nåt så banalt som att man inte får svar på frågan vad de gör.

• molly50

Får man inte svar på sina sms så kanske man ska fundera på om personen kanske inte har tid,lust eller ork att svara just då.
    Att då fortsätta kräva svar blir bara irriterande för den som får sms:en.

Att önska livet ur sina vänner eller hota med att begå självmord bara för att man inte får svar känns bara fånigt.

Carpe Diem
  • Anonym (Folk_är_efterblivna)

Ofta man är med om att folk inte svarar på Facebook messenger t.ex. trots att man ställer frågor i ren ödmjukhet och tillochmed ber om ursäkt om man stör. Jag tror folk har blivit mer och mer högfärdiga, egoistiska och arroganta sedan sociala medier kom. De tror att de är förmer helt enkelt och att man inte är "värd" deras uppmärksamhet. Jag blir minst lika förbannad som du TS på detta. Eller så har de inte blivit uppfostrade med att man ska vara hövlig och svara på tilltal. Det är alldeles för slappt idag och folk måste börja tänka på andra än bara sig själva.

Ddlldlldllaa skrev 2017-02-11 20:54:18 följande:

Vgd betyder i min värld "Var god dröj".

Sedan: Personligen avskyr jag när folk tränger sig på. Jag träffas gärna o tar en fika, men messa inte massa småprat i tid och otid. Folk är inte skyldiga att vara sociala varenda gång du har tråkigt. Vi har egna liv. Vi lagar bilen, kokar mat, sitter på dass, knullar med varandra, schamponerar hunden, bråkar om småsaker, försöker ta det lugnt utan en massa jävla folk som skall chatta eller kanske onanerar. I ytterst få fall är det läge att svara.

Ja, folk säger att de är så upptagna med saker när det egentligen bara handlar om att de är högfärdiga och arroganta. Man kan gott ta sig lite tid att svara på en fråga man får, sen kan man tillägga att man inte vill bli störd, helt enkelt. Vad är det som är så svårt?

• Anonym (Donna)
    Anonym (Folk_är_efterblivna) skrev 2024-01-25 09:12:06 följande:

Ofta man är med om att folk inte svarar på Facebook messenger t.ex. trots att man ställer frågor i ren ödmjukhet och tillochmed ber om ursäkt om man stör. Jag tror folk har blivit mer och mer högfärdiga, egoistiska och arroganta sedan sociala medier kom. De tror att de är förmer helt enkelt och att man inte är "värd" deras uppmärksamhet. Jag blir minst lika förbannad som du TS på detta. Eller så har de inte blivit uppfostrade med att man ska vara hövlig och svara på tilltal. Det är alldeles för slappt idag och folk måste börja tänka på andra än bara sig själva.

Jag svarar inte på en gång, för det mesta.
    Kanske är på jobbet, i affären, håller på med maten eller städar, eller whatever.
    Eller kanske kör bil, då får man inte ens sitta och skriva.

Det är helt normalt att det kan ta tid att få svar, och man kan faktiskt glömma också. Har man inte fått svar på en dag så skriver man väl igen utan att göra en sak av det hela?
  • Anonym (M)
    Anonym (Folk_är_efterblivna) skrev 2024-01-25 09:12:06 följande:

Fast aldrig har man ju varit så tillgänglig som man är idag och man har ju inte tidigare haft den typen av kontakt där man skriver bara för att man är uttråkad snarare än av nödvändighet. 

Att man inte svarar handlar ju oftast om att det som skrivs inte är viktigt eller om något som inte behöver svar på en gång och ett svar därmed hamnar långt ner på priolistan bland alla andra saker man har att ta hand om i sitt liv. Oftast är det ju inte bara en person man har kontakt med heller det är familj, vänner, kollegor osv, ska man hålla på och svara direkt på alla mindre viktiga saker så skulle ganska mycket tid till slut gå åt till sånt. Att man dessutom inte alltid orkar vara social får folk allt acceptera. Förstår inte alla dessa människor som ballar ur så fort de inte får svar på en gång.
    Anonym (M) skrev 2024-01-25 13:07:49 följande:
    Fast aldrig har man ju varit så tillgänglig som man är idag och man har ju inte tidigare haft den typen av kontakt där man skriver bara för att man är uttråkad snarare än av nödvändighet. 

Att man inte svarar handlar ju oftast om att det som skrivs inte är viktigt eller om något som inte behöver svar på en gång och ett svar därmed hamnar långt ner på priolistan bland alla andra saker man har att ta hand om i sitt liv. Oftast är det ju inte bara en person man har kontakt med heller det är familj, vänner, kollegor osv, ska man hålla på och svara direkt på alla mindre viktiga saker så skulle ganska mycket tid till slut gå åt till sånt. Att man dessutom inte alltid orkar vara social får folk allt acceptera. Förstår inte alla dessa människor som ballar ur så fort de inte får svar på en gång.
    För mig har det med normal vanlig hövlighet att göra. Anser man sig inte ha tid att svara eller inte orkar eller vill så är det inte så jättejobbigt att lämna en kort kommentar om det. Annars så kan man vara uppriktig om det är så att man inte alls vill ha med personen att göra.

Folk som ofta säger att de inte har tid brukar ha ganska mycket tid när det kommer till kritan, ofta bara lama ursäkter.

• Anonym (Donna)
    Anonym (Folk_är_efterblivna) skrev 2024-01-25 15:20:25 följande:
    För mig har det med normal vanlig hövlighet att göra. Anser man sig inte ha tid att svara eller inte orkar eller vill så är det inte så jättejobbigt att lämna en kort kommentar om det. Annars så kan man vara uppriktig om det är så att man inte alls vill ha med personen att göra.

Folk som ofta säger att de inte har tid brukar ha ganska mycket tid när det kommer till kritan, ofta bara lama ursäkter.
    Då är det ju tur att vi inte är bekanta.

Jag skulle aldrig få för mig att t ex skriva på mobilen när jag kör, det är dessutom förbudet.
    Men sura på du.
    Eller om jag samtalar med en kund?
    Sitter på toa?
    Nä.

Gissar på att du är väldigt ung.
Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!