• vcent

Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!

Jag blir så jävla irriterad när folk inte svarar på frågor!!! Inte av att nån inte kommenterar ett sms eller inte svarar på sms, för det kräver inget svar. Men fucking frågor!!!! Det började med att vissa inte svarar på frågor som de kanske inte har ett bra svar på. Men då skriver man för fan att man inte vet eller nått istället för att igga mig?!?!? Nu har det i alla fall gått så långt att jag blir sur på folk när de inte svarar på "vgd?"

På kik kan det tex se ut såhär:

Jag: vgd?

Hen: (har läst)

30 min senare:

Jag: ?

30 min senare

Jag: ??

30 min senare

Jag: varför svarar du inte på frågan?

Hen (har läst)

30 min senare

Jag: ?????

Hen: (läst)

30 min senare

Jag: nu går jag och hänger mig

Hen: Nej!!

Jag: svara på frågorna då

Hen: okej, jag vet inte.

Jag: vet du inte vad du gör?

Jag:?

Jag: hejdå.....

Vad är der som är så jävla svårt att svara?!?!?

Jag blir inte sur om nån inte läst smsen, jag blir sur när dom läst men inte svarat... har man tid att läsa har man tid att svara. Och bara för att jag ställer två frågor betyder inte det att första frågan slutar att gälla vilket många verkar tro.....

Jag önskar död åt alla er som inte svarar på frågor. Det spelar ingen roll vad svaret är, det kan vara ja, nej, kanske, vet ej..... men det SKA vara ett svar!!!

• Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!
  • Hejhoppsan
    vcent skrev 2017-02-11 00:14:16 följande:
    Varför lägger du vikt i hur lång tid det tar att svara på frågan?
    Det här kan vara det roligaste man läst på FL nånsin...
  • Pastella

Jisses, jag hade då verkligen inte svarat någon som stressar så. Du verkar vara oerhört jobbig.

• Anonym (Qwerty)
    Anonym (Haha) skrev 2017-02-11 08:02:43 följande:

Jag förstår faktisk förvånansvärt mycket av det du skriver... :)

Då kan du validera att det är på svenska ;)
  • Anonym (Haha)
    Anonym (Qwerty) skrev 2017-02-11 11:11:54 följande:

Då kan du validera att det är på svenska ;)

Absolut :)
  • karet

1: Bara för att man hinner läsa betyder inte det att man alltid hinner svara.
    2: Vet inte om du är tjej eller kille men som tjej på diverse dejtingsidor och dylikt så är det stört omöjligt att svara alla som skickar för man för så sjukt mkt meddelanden.
    3: Skriv aldrig förkortningar på det viset. Inled en konversation på ett normalt och vänligt sätt.
    4: Skicka aldrig bara frågetecken till någon. Ohyfsat.

• Anonym (J)

Och jag blir extremt irriterad på människor som ska spamma sönder chatten när man inte svarar på en gång. Jag orkar väl inte sitta och snacka skit om helt oviktiga saker. Skulle knappast bry mig om att svara på vad jag gör av någon som skriver så hela tiden och aldrig vill något viktigt. Sen när någon spammar med frågetecken, smileysar eller andra jävla saker får mig att tycka att personen är efterbliven. Iallafall helt socialt handikappad. Så DU är en människa jag aldrig skulle orka svara åt. :)

• Ddlldlldllaa

Vgd betyder i min värld "Var god dröj".

Sedan: Personligen avskyr jag när folk tränger sig på. Jag träffas gärna o tar en fika, men messa inte massa småprat i tid och otid. Folk är inte skyldiga att vara sociala varenda gång du har tråkigt. Vi har egna liv. Vi lagar bilen, kokar mat, sitter på dass, knullar med varandra, schamponerar hunden, bråkar om småsaker, försöker ta det lugnt utan en massa jävla folk som skall chatta eller kanske onanerar. I ytterst få fall är det läge att svara.

• Aniiee
    Ddlldlldllaa skrev 2017-02-11 20:54:18 följande:

Vgd betyder i min värld "Var god dröj".

I min värld betyder det "var god dröj" (den vanliga, svenska, skulle jag tro) eller "virtual graphics design" (som det står på mitt ex visitkort)
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Physalis

Får jag ett sms så kollar jag vad som står. Står det "vad gör du?" hade jag sett framför mig att jag kommer få 20 frågor till av någon som är uttråkad och förväntar sig att jag ska underhålla denne.

Nej tack till det.

Hade denne då börjat smsbomba mig och kräva svar hade jag blivit seriöst irriterad och knappast mer benägen att svara.

Så där har du ett svar på varför.

Korrekturläser som en kratta
  • Jennie med ie

Men man måste bara älska mess bara bestående av ett eller flera frågetecken, eller utropstecken för den delen. De är så lockande och inspirerande, och de för verkligen samtalet framåt.

Svar på tråden Varför i helvete svarar folk inte på frågor?!?!