• Nykär15

Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...

Här samlas vi som försökt under en lång tid att få till barn nr 3 (försökt minst ett år eller mer)...vi peppar och stöttar varandra i kampen om att lyckas nå fram till målet vi alla vill till, ett litet Hjärta

Kände att den gamla tråden innehöll för många nykomlingar som inte vet hur det känns när de plussar efter ett par försök bara...så behövde ett nytt andningshål där vi gamlingar som försökt länge kan samlas. 

2017 ska bli året då vi når målet, eller hur tjejer? 

• Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...
  • Elliex
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-11 20:55:59 följande:
    Har ju glömt säga i mitt rus att jag håller tummarna STENHÅRT! <3
    Leia 2010-09-19 Minnah 2012-10-03
    Tack! Men har dock börjat tro att det är lönlöst. Har ändå försökt i snart 2 år utan att ens ha fått mf eller något, aldrig blivit gravid.

Ska bli spännande att se här i morgon när du tagit ditt test igen <3
  • LeiaBus2010

Morgonens.

Svagt men där. ..

Hade en slemmig blodblandad flytning med???

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-04-11 22:42:39 följande:

Här är en till som försökt i 1 år med tredje barnet. Tog ut spiralen förra året i början på april. Blev gravid direkt. Efter 6 veckor psykisk terror (många vul) visade det sig att jag fått ma. Skrapades i mitten på juni. Blev gravid i oktober igen. Även det visade sig vara ett ma och jag skrapades i november. Blev gravid i februari igen och tyvärr visade det sig vara en ofostrig graviditet. Skrapades 27/3 och nu sitter jag här och funderar på hur man ska orka med ytterligare ett försök.

Håller tummar och tår för alla ni i tråden som kämpar <3

Usch så mycket otur...har du fått ta några prover för att se om något ev kan vara fel och som gör att du får mf?  Kan vara skönt annars att göra det, antingen kan man få hjälp eller så vet man att man bara haft ren otur. Du verkar iaf ha relativt lätt för att bli gravid. 
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 08:02:57 följande:

Morgonens.

Svagt men där. ..

Jag ser det! Tog du på första morgonurinet? Har som sagt märkt att jag måste kissa och sen vänta nån timme, då får jag bättre streck. 

Är ju vanligt med lite blodblandat inför BIM, kroppen kan ju försöka inför mens. Har du någon progesteronkräm du kan börja med för att stötta upp för kroppen och hålla mensen borta?

• brennaV

Vi ska träffa läkare 21/4. Had ju två friska barn födda 2012 och 2013 som kommit till utan missfall på vägen. Hoppas få lite klarhet i varför det går snett. Tänk om det nu bara går utför för jag har fyllt 35....

Nykär15 skrev 2017-04-12 08:35:27 följande:

Usch så mycket otur...har du fått ta några prover för att se om något ev kan vara fel och som gör att du får mf?  Kan vara skönt annars att göra det, antingen kan man få hjälp eller så vet man att man bara haft ren otur. Du verkar iaf ha relativt lätt för att bli gravid. 

• brennaV

Helt klart ett plus. Grattis. Håller tummarna att det går vägen <3

LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 08:02:57 följande:

Morgonens.

Svagt men där. ..

• Nykär15
    brennaV skrev 2017-04-12 10:14:17 följande:

Vi ska träffa läkare 21/4. Had ju två friska barn födda 2012 och 2013 som kommit till utan missfall på vägen. Hoppas få lite klarhet i varför det går snett. Tänk om det nu bara går utför för jag har fyllt 35....

Jag är 40...så du är fortfarande ung i mina ögon Flört 

Mitt TSH var ju förhöjt, som i sig ökar missfallsrisken enormt, så nu när värdet är bra hoppas jag att det ska gå vägen denna gången. 

• LeiaBus2010
    Nykär15 skrev 2017-04-12 08:36:38 följande:

Jag ser det! Tog du på första morgonurinet? Har som sagt märkt att jag måste kissa och sen vänta nån timme, då får jag bättre streck. 

Är ju vanligt med lite blodblandat inför BIM, kroppen kan ju försöka inför mens. Har du någon progesteronkräm du kan börja med för att stötta upp för kroppen och hålla mensen borta?

Ja det var morgonurin Kanske ska ta mitt cv sen ikväll? Har inte kommit något mer sen. Så det var väl en gammal nidis kanske?
  • Nykär15
    LeiaBus2010 skrev 2017-04-12 10:47:33 följande:
    Ja det var morgonurin Kanske ska ta mitt cv sen ikväll? Har inte kommit något mer sen. Så det var väl en gammal nidis kanske?

Ja kanske kan ha vart så! 

Jag märkte stor skillnad när jag testade morgon och sen em, de på em var alltid starkare även om jag bara hade hållt mig en timme. 

• LeiaBus2010
    Elliex skrev 2017-04-12 01:52:40 följande:

Tack! Men har dock börjat tro att det är lönlöst. Har ändå försökt i snart 2 år utan att ens ha fått mf eller något, aldrig blivit gravid.

Ska bli spännande att se här i morgon när du tagit ditt test igen <3

Ni kanske har för lite sex? Har ni påbörjat utredning? Annars kanske det är dags. Är ju hemskt att inte få hjälp.

Styrkekramar
Svar på tråden Vi som försökt få till barn nr 3 i minst ett år utan framgång...