• Farfallos

Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?

Jag stör mig till exempel på människor som klagar över våra skatter men aldrig nämner de stora bankerna som gör en vinst varje månad som motsvarar 1000 kr per svensk medborgare.

...och så stör jag mig på dem som tar en sak i en affär, ångrar sig och lägger tillbaka den på en annan plats bara för att de inte orkar gå tillbaka och lägga den på dess rätta plats.

• Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?
  • Klickerträna
    AnooYoo skrev 2017-02-22 15:12:39 följande:

Alltså om jag fick ett barn som spydde för att det rapade eller hostade skulle jag lämna tillbaka det

Haha
  • Anders 386
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-22 15:13:18 följande:
    Men helt allvarligt, hur behövande är man för att man har barnvagn, man ska gå 500 meter inne i affären men klarar inte 25 meter extra utanför. Trött på sånt här jävla daltande, speciellt med dagens generation av småbarnsföräldrar, uppväxta med facebook och mobilen i handen 24/7, synd om deras barn, de måste bli helt dumma i huvudet.  
    Jag har förstås uppfattat att det är storleken på familjeparkeringen som är åtråvärd för barnfamiljer, inte avståndet till ingången?
    Men för dom som fuskparkerar där är det förstås avståndet som har betydelse...

Och varför ska vi inte förbättra?  Det är alltid skitjobbigt att vara småbarnsförälder, varje förenkling är välkommen.

• Anders 386
    Anghammarad skrev 2017-02-22 15:13:18 följande:
    Fast man får ju tänka lite sannolikheter här. Det är större chans att en samlad vetenskapskår har rätt i ett ämne än, tex Alex Jones.
    Exakt. Tänka sannolikheter - inte svälja allt bara för att det kommer från ett betrott håll...(Inte för jag vet vem Alex Jones är.??  )Glad
  • Anonym (Öh?)
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-22 13:17:45 följande:

Jag stör mig extremt mycket på de som tycker att samhället ska bestämma vem som ska göra vad, låt för fan föräldrarna själva bestämma vem som ska vara hemma.

Fast var har du fått det ifrån?

Finns väl ingen lag som hindrar exempelvis dig att i samråd med din partner bestämma att en av er drar in pengarna genom att arbeta för fullt, och den andra är hemma och sköter hushållet och barnen? Eller hur ni nu vill ha det?

Finns många "hemmafruar" i det här landet. Det har tvärt emot den allmänna bilden av hur samhället ser ut inte alls försvunnit helt! Se bara till att skaffa dig en riktigt välavlönad partner så ska du se att det nog går bra.....

Jag är 100% för att vanliga människor får välja helt fritt hur de ska leva sina liv. Väldigt liberal faktiskt. Jag avskyr statlig inblandning i vanliga människors vardag.

MEN om jag och alla andra skattebetalare i det här länder ska betala ut exempelvis föräldraförsäkring till dig så är det väl helt i sin ordning att det på något vis villkoras! Passar det inte så står det var och en fritt att inte kontakta försäkringskassan.. Lev fritt!
  • Mandel
    Anonym (Blå) skrev 2017-02-22 15:13:18 följande:
    Men helt allvarligt, hur behövande är man för att man har barnvagn, man ska gå 500 meter inne i affären men klarar inte 25 meter extra utanför. Trött på sånt här jävla daltande, speciellt med dagens generation av småbarnsföräldrar, uppväxta med facebook och mobilen i handen 24/7, synd om deras barn, de måste bli helt dumma i huvudet.  
    Syftet med familjeparkeringen är att det är bredare rutor som man kan öppna dörren och plocka i och ur barn ur bilstolar utan att riskera att slå i bilen bredvid. Samma med mindre barn som själva slänger upp dörren och ska hoppa ut.

Sedan ligger de ofta när ingången för att det är mindre trafik och risken för olyckor då ska minskas.

Själv är jag frisk så jag har aldrig haft problem med att parkera bilen längst bort på parkeringen och gå till affären jag ska besöka.
    En bidragande orsak till att jag parkerar långt bort är även att jag inte vill ha bilen repad.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Aniiee
    nyser skrev 2017-02-22 14:50:39 följande:

usch vad jag stor mig pa nar folk nyser flera ganger i rad, far ga ifran tills dom slutat. 1 eller 2 ggr inga problem!

Ursäkta. Kommer jag i kontakt med något jag är allergisk emot kan jag nysa 20-30 gånger på raken Tyvärr kan jag inte styra det, dock,
    Projekt 100 maträtter för under 30 kr per portion klar! On to the next one!
  • Anonym (kanelbulle)
    Anders 386 skrev 2017-02-22 15:54:41 följande:
    Jag har förstås uppfattat att det är storleken på familjeparkeringen som är åtråvärd för barnfamiljer, inte avståndet till ingången?
    Men för dom som fuskparkerar där är det förstås avståndet som har betydelse...

Och varför ska vi inte förbättra?  Det är alltid skitjobbigt att vara småbarnsförälder, varje förenkling är välkommen.
    Nej, jag parkerar där för avståndet till andra bilar, har inget emot avståndet har bara tröttnat på märken på bilen av idioter som slänger upp dörren. 
  • Anonym (Ojoj.)

- Folk som skickar meddelanden på Facebook om att man ska göra hemlighetsfulla uppdateringar och inte berätta för någon om vad hjärtat, kalsongen eller vad det nu är står för.

- De som tränger sig i busskön. Speciellt om man stått och väntat 20 minuter på en försenad buss.

- De som alltid börjar att prata med en på arbetet utan att fråga om man har tid för dem och förväntar sig att man skall avbryta allt på sekunden de kommer på något. Alternativt de som kommer på saker som de måste säga när man håller på och packar ihop för dagen.

- Människor som vet allt om att arbeta i vården när de själva aldrig gjort det, men vet ändå allt. Till och med bättre än dig som arbetar varje dag.

• Anonym (Anna)

- Folk som skriver kryptiska saker på facebook för att fiska sympati men inte skriver vad det gäller. Till exempel "Falska vänner är det värsta som finns. Trodde att jag hade hittat människor som jag kunde lita på, men det visade sig att jag hade fel" eller "Läkaren igen imorgon.... får hålla tummarna....". Sedan när folk skriver och undrar vad det är som har hänt så får de inga svar. Extra hemskt är det när folk checkar in på akuten och inte skriver vad det gäller. Det är ju bara för att få uppmärksamhet.

- Folk som alltid utgår från sig själv i allt. "Jag gillar inte homosexuella för jag kan inte tänka mig att kyssa någon av samma kön", "Jag förstår inte folk som inte skaffar barn, jag skulle aldrig välja bort mina barn" eller "Jag förstår inte veganer, kött är det bästa som finns!". 

- Folk som röker på busshållplatser, lekplatser, utanför butiker och inomhus.

- Folk som fokuserar mer på sättet man skriver än på innehållet i det man skriver. Jag är svensklärare och förstår vikten av språkriktighet, men jag tycker att det begränsar människor från att uttrycka sig om vi alltid ska rätta allas språk. Man måste få uttrycka sin åsikt utan att vara supersäker på språket.

- Folk som skaffar partner och glömmer sina vänner. 

• Anonym (kanelbulle)

Saker jag stör mig på....

Folk som inte har lärt sig köra i rondell

Folk som inte gasar upp i rätt hastighet i påfart, glider in på 110 motorväg i 70 och tvingar alla att tokbromsa

Att idioterna i ovanstående inte ens märker att alla bromsar

Folk som tar upp två platser på fullpackade tåg eller bussar, folk står och klämmer ihop sig som sillar men klart att Bettan ska ha sin handväska på en alldeles egen plats, vadå det är väl inget konstig med det?

Att alla jävlar ska stå och trängas på samma jävla ingång på pendeln, 150 pers ska kliva på längst fram eller längst bak, sen står de dessutom som boskap och klämmer ihop sig mer och mer på samma yta, ingen verkar koma på tanken att spridda ut sig mot mitten.

Folk som säger HEN

Folk som inte hälsar eller hälsar när de känner för

.......

Svar på tråden Vad stör du dig på som flertalet av oss andra inte har förstått vidden av?