Anonym (Blå) skrev 2017-02-22 13:17:45 följande:
Jag stör mig extremt mycket på de som tycker att samhället ska bestämma vem som ska göra vad, låt för fan föräldrarna själva bestämma vem som ska vara hemma.
Fast var har du fått det ifrån?
Finns väl ingen lag som hindrar exempelvis dig att i samråd med din partner bestämma att en av er drar in pengarna genom att arbeta för fullt, och den andra är hemma och sköter hushållet och barnen? Eller hur ni nu vill ha det?
Finns många "hemmafruar" i det här landet. Det har tvärt emot den allmänna bilden av hur samhället ser ut inte alls försvunnit helt! Se bara till att skaffa dig en riktigt välavlönad partner så ska du se att det nog går bra.....
Jag är 100% för att vanliga människor får välja helt fritt hur de ska leva sina liv. Väldigt liberal faktiskt. Jag avskyr statlig inblandning i vanliga människors vardag.
MEN om jag och alla andra skattebetalare i det här länder ska betala ut exempelvis föräldraförsäkring till dig så är det väl helt i sin ordning att det på något vis villkoras! Passar det inte så står det var och en fritt att inte kontakta försäkringskassan.. Lev fritt!