• Anonym (???)

    Vad är det snålaste du varit med om?

    Anonym (Tjejvar) skrev 2017-02-27 09:04:29 följande:

    Var med en kompis och skulle köpa biogodis. Han skulle ha 3 klubbor för 1 kr styck. Men när de visade sig kosta 1,50 så struntade han i det för de var inte värda det.

    Samma kompis skippade att köpa dryck när vi skulle äta på kinarestaurang och köpte bara mat (alltså inte ens vatten eller ngt, ville inte ha glas) för det var inte värt priset.


    Men vatten är ju gratis så hur tänkte han där?
  • Anonym (???)

    Har en bekant till familjen som är miljonär. Men han lever som en luffare.

    *Var hemlös i flera år för att han var för snål för att köpa en liten lägenhet.

    *kommer alltid på kalas utan present och äter maten och tårtan och sitter och är äcklig.

    *använder aldrig tvål och liknande för det kostar ju. Jo om han får tag på det gratis. Men han skulle aldrig betala för det.

    *tänderna trillar ur truten på honom för att han är för snål för att fixa det.

    *använde jobbets kläder även på fritiden för då behövde han inte köpa egna.

    *inga underkläder för det är ju en kostnad.

    denna människa har alltså över 30 miljoner på banken. För det är han noga med att skryta om och visa upp sina konton.

  • Anonym (???)
    Anonym (N) skrev 2017-02-27 09:52:01 följande:
    Men varför bjuder man ens en sån person på kalas och tillställningar? Jag hade nog inte gjort det..
    Han bjöd in sig själv. Dök upp som gubben i lådan. Bara gick in helt enkelt.
  • Anonym (???)
    Anonym (J) skrev 2017-02-27 09:50:06 följande:

    En kompis till en kompis fick låna en fulltankad bil gratis för en hel vecka när de åkte på en fjällsemester och lämnade tillbaka bilen med tom tank så att bilägaren fick hämta bensin i en dunk för att kunna åka till jobbet nästa dag.

    Samma person brukar " glömma sin plånbok" hela tiden så att vänner får betala.

    Trevlig kille...


    Oj och varför sa inte denna bilägare ifrån? Och varför lånade han ens ut bilen?
  • Anonym (???)
    Anonym (--) skrev 2017-02-27 10:13:10 följande:

    Jag har en kompis, vi lärde känna varandra när vi bodde i en stad, vi har nu båda flyttar till grannstäder och ses inte jätteofta. Jag har haft kvar min lägenhet i gamla stadens men höll vid tillfället på att göra mig av med den. Min kompis skulle lämna in bilen på service i gamla staden och undrade om vi kunde ses, så han slapp gå runt på stan hela dagen. Vi ses inte så ofta så jag la mima studier åt sidan för dagen och åkte, det tar strax under en timme. Hämtade honom så han slapp gå från bilverkstaden in till stan (ca 6 km, var minusgrader ute), vi bestämmer oss för att äta frukost ute, så vi åker och parkerar bilen, jag betalar parkeringsavgiften på 50 spänn. Min kompis säger "Jag betalar" när vi står på frukosthaket. Efter frullen skjutsar jag honom till ytterligare en bilverkstad då han behöver fixa något där. Sen åker vi till min lägenhet där jag börjar packa och han sätter sig och jobbar. På eftermiddagen skjuter jag tillbaka honom till bilverkstaden så han kan hämta sin bil, sen åker jag hem till mig. På kvällen får jag ett Sms där det står "Swischar du för frullen? Gick på 95:-."

    Min polare är civilingenjör, lön på 44 tusen.

    Jag är student.


    Hopps du sa nej?!
  • Anonym (???)
    Anonym (Kelly) skrev 2017-02-27 11:45:32 följande:

    Vi är några personer i blandad ålder och spontant åker in på närmaste McDonalds, en i gänget har inga pengar men får försäkran från en av killarna att han ska betala. Han knökar sig fram i kön och beställer och kompisen står på sidanom.

    Killen återvänder till oss vid bordet och börjar äta sin egen mat. "gott det här" säger han och slörpar läsk.

    Den panka kompisen tittar på honom och frågar efter sin mat. Killen rafsar i fickorna och skjuter fram lite mynt och säger med munnen full: " det räcker nog till en cheeseburgare"..


    Alltså fy fan! Är detta sant? Var det ingen som sa ifrån? Vilken vidrig människa.
  • Anonym (???)
    Anonym (lol) skrev 2017-02-27 12:08:31 följande:

    Passade grannens son i över middag i ca 3 timmar en kväll när grannen skulle iväg till närmsta stad för något ärende. Han ringde efter 2 timmar och frågade om vi ville ha något från bolaget när han ändå var där och sambon beställde några öl. När han kom tillbaka ville han, utöver kostnaden för ölen ha bensinpengar! 
    Han ansåg att då det inte var för enbart egen skull han i slutändan gjort resan så  borde även vi bekosta soppan. 

    Sambon såg ut som om han hört fel en stund och sen sa han bara: Va haha? aja men dra av det från barnvaktskostnaden och middagen då. Sen var det grannen tur att se ut som  om han hört fel.
    Några pengar såg vi inte röken av men det gjorde inte grannen heller.

    hur jävla pinsam får man bli....


    Omg påminde om vår granne. Jag var runt 17år och var van med att ta hand om barn. Passade redan två barn i huset med jämna mellanrum och fick alltid bra betalt. Så när en annan granne frågade om jag kunde passa hennes dotter från ca 09.00-15.00 en lördag då hon(mamman) måste jobba så sa jag ja. Hela dagen tog jag hand om flickan(ca4-5år) jag lagade mat. Vi var ute i parken och lekte. Jag ritade med henne mm mm mm. När mamman sen hämtade henne höll hon fram en 20:- lapp och sa "tack för hjälpen" tog sitt barn och gick. Jag stod kvar och funderade på om det var ett skämt eller inte. Hon frågade sen igen om jag kunde passa hennes dotter men jag sa nej och jag passade aldrig det barnet igen. Visst att jag älskar barn men jag jobbar inte gratis en lördag.
  • Anonym (???)
    Anonym (Släkt) skrev 2017-02-27 16:08:13 följande:

    Min syster fick en jätteflashig vagn av några släktingar som har en barnvagnsbutik när hon väntade barn. Hon fyllde 30 år, så det blev hennes present.

    Ett halvår senare knäcks pinnen som håller i framhjulet på en resa (bagagehantering). De får en ny likadan vagn. Lagar den gamla, och säljer den (informerar såklart köparen om att vagnen är lagad, det var en stark och bra lagning) för 5000 kr.
    Fyra år senare väntar jag mitt tredje barn. Vi renoverar vårt hus, och min man lämnar mig i sjätte månaden.
    Jag säljer huset med förlust, och måste ta en massa lån. Vagnen jag sparat till bebisen från förra barnet har havererat då NÅGON haft ett tomt akvarium på vagnen, så chassit är snett och går inte att laga.

    När jag så sitter i min misär (jag mådde skitdåligt, ensam med tre barn och nyförlöst, dålig föräldrapenning, lån på det jävla huset och hyra för nya lägenheten) och då kommer syrran och är ledsen för att de inte kan få fler barn, och hon ska nog sälja deras fina vagn, men det skär i hjärtat, och hon vill gärna att jag tar den istället.
    Hon ville ha 7500 kr för den. 
    Jag blir rätt chockad och säger att jag inte har några sådana pengar, men hon ringer till pappa och gråter och så går han med på att låna mig pengar till den... Men inte till en som kostade tusen kr på Blocket som jag ville ha.

    Hon och hennes man tjänar över 80 tusen i månaden tillsammans, så det var inte för att hon behövde pengarna som hon gjorde det, utan för att hon var för snål för att ge mig den.

    Men hon är sån.


    Men VARFÖR i hela friden gick du med på det!? Och varför gjorde din pappa som han gjorde? Och är du vän med din vidriga syster idag??
  • Anonym (???)
    linani skrev 2017-02-27 17:45:18 följande:

    Var på utlandsresa med ett kompisgäng. En kille hade med sig en ny flickvän som inte beställde mat på restaurang, eller bara tog en liten förrätt, "för hon var inte så hungrig". Sedan åt hon ändå av sin killes rester, och frågade oss andra om det var ok att hon tog av vårt bröd som blev över.


    Hon kanske var fattig? Och vad gör det om hon äter rester som ändå skulle slängas?
  • Anonym (???)
    Anonym (Extra allt) skrev 2017-02-27 20:27:43 följande:

    För något år sedan samåkte min man och jag med ett par nu föredetta vänner, från Göteborg till en stad långt söderut. I vår bil. Vi hade just fått jobb (var i 24-årsåldern), men paret som åkte med pluggade fortfarande. Vi "bjöd" dem på resan, t o r, dvs ingen bensinersättning eller annat delande på vad helgen kostat. När vi skulle äta tänkte vi, maken och jag, att det skulle vara gott att äta på Laxbutiken i Falkenberg. Vi föreslog att vi gärna bjuder dem då vi vet hur tufft det är att leva på sitt studiemedel.

    Vi gick först i kön, tar dagens och vatten, de kommer efter oss, beställer det dyraste båda två samt alkohol, skrattar och säger "vi får väl passa på", typ. Asså, SÅ paff, blev vi!


    Jag hade sagt ifrån. Fan inte okej.
  • Anonym (???)
    nevermind skrev 2017-02-28 11:10:33 följande:

    En till:
    ICA-handlaren som stänger sin butik kl. 22. Han betalar personalen till kl. 22 sharp. Den som sitter i kassan räknar alltså kassan på obetald arbetstid. De sprang till facket givetvis men den gubben är kompis med ICA-handlaren. Detta missnöje och utnyttjande har såklart resulterat i att personalen "råkar" krossa saker. Till exempel hittar väldigt många glassar med trasig förpackning. Ställer varor längst bak, typ dyrt kött, så de kan ta med det hem sen när de inte hunnit sälja det innan datumet går ut. Och slår in varandras jordgubbar med ett billigare kilopris.
    Det kan han ha, gubbjäveln.


    Min kompis jobbade på ett café i Sthlm. Där tyckte chefen att dom skulle städa efter stängning utan lön. Det tog ca 2-3h att städa lokalerna. Om dom klagade hotade han med att inte bevilja semester. Jävla idiot han var. Hon slutade ganska snart.
  • Anonym (???)

    Min kompis ex krävde pengar för allt han BJUDIT henne på när dom var tillsammans. Samt alla presenter hon fått. Hon vägrade.

  • Anonym (???)
    Anonym (Kul...) skrev 2017-02-28 21:48:03 följande:

    När mina svärföräldrar vann en halv miljon fick jag en ful ljuslykta. " Ja, nu när vi har vunnit lite pengar. Åsa ( min svägerska) tycker den är fin." Fan, så löjligt.


    Jaha så du tycker du ska ha tillgång till pengar som dom vunnit. En halv miljon är inte speciellt mycket btw och det var DERAS vinst inte din. Påminner om alla människor som blev "bästisar" med min mamma efter hon sålt sin 4a i Vasastan i Sthlm. Då var det folk som tyckte hon skulle betala gemensamma resor eller till och med veterinärkostnaden för någons gamla katt. Tur att mamma stod på sig och sa NEJ jag har inte sålt en lägenhet för att försörja alla andra. Detta är min pension som jag ska leva på resten av mitt liv.
  • Anonym (???)
    Anonym (lol) skrev 2017-03-01 08:41:19 följande:
    Vad hände med -tanken som räknas? Du uppfattar honom som snål för att du förväntat dig något större för att han har vunnit massa pengar? Låter som om det  är du som är girig, mer än han som är snål.
    Håller med. Sen är dock inte en halv miljon en massa pengar. 10 mille är en massa pengar. Men hade jag vunnit en halv miljon hade dom snart varit borta då jag har en massa saker som behövs till hemmet.
  • Anonym (???)
    sextiotalist skrev 2017-03-01 10:06:03 följande:
    Tja, jag tycker hennes resonemang är girigt och snålt. Förvisso har hon rätt till det genom lagen. Men här verkar det endast vara hämnd.
    Jag hade inte heller gett bort en massa tillgångar till exman. Hade också velat ha det jag har rätt till enligt lag.
  • Anonym (???)
    John22 skrev 2017-03-01 16:42:16 följande:

    En före detta granne som lånade en gräsklippare modell dyrare. Trots att jag var väldigt rädd om den och egentligen inte ville låna ut den till en granne jag aldrig umgåtts med, gick jag av oklar anledning med på det.

    Nästa dag kommer grannen och knackar på, men inte för att lämna tillbaka gräsklipparen, utan för att lämna över en faktura han knåpat ihop och skrivit ut på datorn. Den låg på 3000 spänn och skulle användas till att byta ut en bit träpanel som ådragit sig skador som "...uppstått på grund av defekt gräsklippare tillhörande XXXX"

    Idioten hade alltså kört på en av de mindre stenar som ligger längsmed sidan av hans hus, vilken slungades mot husäggen och orsakade en skada i träet. Detta skedde enligt honom på grund av att jag lånat ut en defekt gräsklippare.

    Han meddelade muntligt och skriftligt på fakturan att han ämnade behålla gräsklipparen som pant fram tills att jag betalat fakturan.

    Min inledande chock övergick rätt snabbt i rosenraseri, och gubben fick sig en rejäl utskällning innan jag med honom i släptåg gick för att kolla skadorna på huset och min gräsklippare. Huset hade fått sig en mindre buckla som inte hade synts med lite färg på sig, men gräsklipparen hade fått värre smällar.

    Det slutade hur som helst med att han efter påtryckningar från grannar och samfälligheten fick köpa en ny gräsklippare åt mig, medan han behöll den han förstört.

    I samband med det började det även komma fram att fler personer fått fakturor utdelade till sig från gubben. Bland annat en kvinna som bodde tillsammans med sina två döttrar. Hon skulle betala 500 spänn för att tjejerna ritat med krita på den allmänna asfalten utanför gubbens hus.

    Kanske inte regelrätt snålhet, men i samma anda kan jag tycka.


    Oj vilken jävla psykopat. Hade blivit helt jävla galen om han var min granne.
  • Anonym (???)
    Anonym (hmmm 2) skrev 2017-03-03 04:03:12 följande:
    hmm jag köper sällan nya kläder åt mej själv,
    kanske på loppis
    det vet dom flesta ,som mamma och syrran så jag får ofta kläder när jag fyller år å' så..
    jag har kläderna länge, och tvättar för hand så fort jag haft dom och jag köper sällan nytt åt mej själv
    Menar du på allvar att du står och handtvättar alla dina kläder? Hur sällan byter du? En gång i veckan? Jag har VÄLDIGT svårt att tro att du handtvättar allt.
  • Anonym (???)
    Anonym (agd) skrev 2017-03-03 16:59:58 följande:

    När jag var runt 18 år och reste med ett par killkompisar och vi drack en hel del en kväll och jag var inte van och spydde på hotellrummet så de städade undan eftersom jag inte var i skick. En av mina kompisar var skyldig mig 400 kr och tyckte att eftersom han hade varit med och städat undan så skulle vi avskriva den skulden.


    Inte mer än rätt. Om han fick städa dina spyor så tyckte jag också han skulle få skulden avskriven.
  • Anonym (???)
    molly11 skrev 2017-03-08 11:15:58 följande:
    Och ingen sa något? Hade exploderat om någon tar dricksen jag lämnat till personalen för att pynta sin egen mat med! Hade inte tillåtit!!
    Samma här. Inte fan hade jag suttit och hållit käften i alla fall.
Svar på tråden Vad är det snålaste du varit med om?