• Swn

För oss med BIM i april 2017

Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!

Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?

• Svar på tråden För oss med BIM i april 2017
  • Fröfröken

Verkligen grattis ni dom plussat!!

Här är det nu 10 dar tills nästa mens ... eller + ??? Spännande! Känner inget eg .. vet inte om det är bra eller dåligt. Prickade absolut in ÄL. Förkyld är jag iaf o fastnar lätt i tanken att det aldrig ska bli .. även om jag blivit grav lätt med båda mina tidigare barn. Nästa äl är mannen bortrest så det stressar med. Men hålla hoppet uppe o inte tänka för mycket // Fröfröken

Lycka till alla som är i väntans tider!

• Isathe

Jag har BIM imorgon eller på fredag, å nu börjar mensvärken dock bara känningar fram i livmodern, vad jag gissar utifrån var värken sitter.

Men känns skittråkigt.

Inga tester hemma och just nu känns det ingen ide att testa heller, är på äl+11....

Sååå tråkigt de här verkligen!!

Blir lite deprimerad.

• Sara2017
    Isathe skrev 2017-04-19 10:58:11 följande:

Jag har BIM imorgon eller på fredag, å nu börjar mensvärken dock bara känningar fram i livmodern, vad jag gissar utifrån var värken sitter.

Men känns skittråkigt.

Inga tester hemma och just nu känns det ingen ide att testa heller, är på äl+11....

Sååå tråkigt de här verkligen!!

Blir lite deprimerad.

Jag förstår dig, har också bim, fredag eller lördag...
    Tänker inte testa förrän på lördag kanske, men känns hopplöst, min temperatur sjunker också så det verkar inte riktigt som det satt sig...
    Känner nog samma värk som du, men tycker den är lite tidig för mig om nu mensen ska komma i helgen...
  • jhk88

Sitter här och känner en stor hopplöshet till att det kommer dröja innan jag plussar igen... Jag fick missfall 31/3 och har haft ål för två dagar sedan. Vi har prickat in ÄL bra, haft sex varannan dag sedan blödningen tog slut. Så chansen finns väl antar jag men känner innerst inne att det kommer inte ta sig. Det vore för osannolikt att plussa två månader i rad... Förlåt för depp-tankar men kände att jag måste få ur mig dem till någon/några... <3

• Sara2017
    jhk88 skrev 2017-04-19 11:39:46 följande:

Sitter här och känner en stor hopplöshet till att det kommer dröja innan jag plussar igen... Jag fick missfall 31/3 och har haft ål för två dagar sedan. Vi har prickat in ÄL bra, haft sex varannan dag sedan blödningen tog slut. Så chansen finns väl antar jag men känner innerst inne att det kommer inte ta sig. Det vore för osannolikt att plussa två månader i rad... Förlåt för depp-tankar men kände att jag måste få ur mig dem till någon/några... <3

<3<3
    beklagar MF, vi får hålla tummarna!
    Jag deppar också och detta är bara vårt första försök. 
    Bra/viktigt att man lättar på det, det är tufft att vänta på det därå plusset och vilka kan förstå bättre om inte andra här på FL som gått/går igenom samma sak
    <3
  • Annaba88

Kunde inte hålla mig så jag hoppar in här lite sent :) Vi ska försöka på ett andra barn nu och jag tog ut min spiral i början av månaden. Vi har ett decemberbarn sen tidigare så vi tänkte att ju j*klar ska vi planera bättre och sikta på ett januari eller vårbarn.

Eftersom vi antog att det skulle ta en tid för kroppen att återhämta sig tog vi ut spiralen lite i förtid och jag antog att det var "tid för mens" i början av månaden trots att jag inte haft nån blödning under den tid spiralen suttit i men tycker mig ha känt av ägglossning och mensvärk regelbundet iaf. Så fel jag hade, barnmorskan som tog ut spiralen sa att jag hade ägglossning i dagarna och vi hade myst dagen innan och hon menade att det mycket väl kunde ta sig genast. Jag förstår ju att chansen är rätt liten, vi väntade på plusset i 8 månader med ettan men om BM hade rätt borde jag ha BIM idag eller imorgon och ännu är det lugnt. 

Vet inte om det är den borttagna spiralen som spökar eller vad men hade en pytte blödning på ÄL +6 och sen dess har jag känt av molvärk och stickningar nere i magen. Idag fick jag stickningar i brösten precis som när jag plussade för två år sen. Plötsligt har jag också blivit urtrött, sov tre timmar mitt på dagen igår utan problem och sov ännu nattsömn på det. Trötthet var det enda symptomet jag hade under förra graviditeten. 

Oj vad långt det blev, var tvungen att skriva av mig lite :D Hur som helst skulle det bli BF 26/27.12 ifall jag plussar den här månaden vilket är lite lustigt. Vi hade samma BF för två år sedan och 12.12 kom han så ett plus är förstås välkommet men å andra sidan försöker vi också gärna igen i maj :) 

Grattis till alla som plussat och lycka till alla som ännu hoppas på ett plus i april :) 

• Snultan
    orzia1 skrev 2017-04-19 09:13:14 följande:

Håller tummarna. När är du hemma o kan testa?

Jag brukar tyvärr bli våt dagarna innan mens, men brukar du inte det så är det kanske ett bra tecken.

Jo jag såg att de var jag 5 dagar innan mens förra månaden. Så jag vet inte. Testar först på måndag om mensen inte dyker upp innan dess. Men de känns nåt i kroppen nu tycker jag, vet inte riktigt vad...
    Matheus 131002!
  • Snultan
    Sara2017 skrev 2017-04-19 09:18:14 följande:

Jupp, alla test negativa. Läste att din cykel variera. Jag är på cd 55, aldrig haft så lång cykel... sen jag fick reda på att min kompis blivit gravid har min cykel fuckat sig helt...

Men guud.. de va i längsta laget. Snacka om att psyket kan ställa om kroppen helt :/ då är de nog oro, stress som är boven ;(
    Matheus 131002!
  • Snultan
    brennaV skrev 2017-04-19 10:04:47 följande:

Håller alla tummar och tår (det vet du )

Jaa taack

Hur går allt för dig?
    Matheus 131002!
Svar på tråden För oss med BIM i april 2017