För oss med BIM i april 2017
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Jaha då dök mensen upp :( ser fram emot nästa ÄL, nu jäklar ska det ta sig!
Jag har BIM 1/4 någon som vill följas åt?
Ja, precis som mansvärk. Så det är nog svårt och skilja på graviditet eller om det är mens på gång. Men hos mig är värken mer intens vid graviditet jämfört med mens.
Kul att vi ligger så nära i datumen :) När tänker du våga dig på ett test? :)
Åh nu har jag blivit JÄTTEkissnödig vilket jag även var dagarna före förra memsen :/ vet inte ens om det är ett symtom på något egentligen men nu analyserar man ju som bara den och funderar.... tänker att är man gravid så känner man det men kommer inte ihåg hur det känns.. förra gången jag plussade var jag sjuk så de tog väl udden på gravsymtom om jag nu ens hade några och om man nu ens kan känna nåt såhär tidigt isf.. de va jobbigare än jag trodde att bara vänta....
Spännande för många här nu! Beställt test nu på nätet , Apoteket hjärtat, så kommer de hem i brevlådan! Smidigt o ingen risk att möta ngn på Apoteket ..! Testar tidigast om 1 vecka, bim 27 eller 28/4.. lycka till alla! //Fröfröken
Hej! Jag hoppar gärna in här!
Fick mitt andra missfall 24/3 och hade ägglossning den 12/4 (jag kör på cb fertilitetsmonitor) och har alltså BIM den 26/4.
Beställde gravidtest som borde komma på fredag, och jag tänkte testa onsdag eller torsdag nästa vecka om mensen inte dyker upp! Har inga barn sen innan och en rejäl barnlängtan! Kram på er alla och vi får hoppas på så många plus som möjligt! ????
Vad är detta? Idag är det Bim+1 På förmiddagen fick jag sån sjuk mensvärk så va tvungen att lägga mig ner. Nu kommer mensen tänkte jag så stoppade in en tampong.
Efter ca 2-3 timmar skulle jag byta men bara pyttelite på den. Satte in en ny. Efter ytterligare 3 timmar samma sak. Jätte lite (blandat nytt och gammalt blod).
I vanliga fall brukar mensen komma med dunder och brak och måste byta tampong varannan timma de 2 första dagarna för att jag blöder så mycket. Så nu är jag fundersam. Är detta mensen eller vad händer? Kan ägget fästa så sent som nu? Jag har aldrig tidigare haft spottings innan mens. Är jag gravid eller inte?
Mensverkwn avtog efter 2 timmar och nu känner jag bara mig lite öm och Molvärk som innan. Kan tillägga att jag kännt mig jätte gravid i 1 veckas tid med massor av symtom.
Vågar inte ta ett test som är negativt och bli besviken igen.
Vad tror ni ? Mens eller bebis?
Ja jätte roligt att vi ligger så nära i datum. Min mens ska ju komma imorgon eller på fredag så tidigast fredag. Däremot har jag inga test hemma. Ska till stan en sväng imorgon och skulle kunna köpa om inte mensen kommit innan dess. Dessvärre ska jag samåka med svärmor så de blir lite tokigt. Sen ska jag iväg hela fredagen med svärmor igen (vi har en väldigt bra relation, vilket jag uppskattar väldigt mkt). Så att hinna köpa ett gravtest ser mörkt ut. Får helt enkelt vänta tills måndag och köpa ett om inte mensen hunnit komma innan dess. Men oj vad det kändes långt till måndag och isf att testa tidigast tisdag morgon.
Var på yoga nu på kvällen och blev yr av en övning när man skulle vrida huvudet, brukar jag inte bli. Å sen är jag ju hungrig strax efter jag ätit. Iofs kan det lika gärna vara PMS innan mensen drar igång.
Ja usch, håll nu tummarna för mig. Då kan vi ju följas åt hela vägen då vi ligger så lika.
Vad är detta? Idag är det Bim+1 På förmiddagen fick jag sån sjuk mensvärk så va tvungen att lägga mig ner. Nu kommer mensen tänkte jag så stoppade in en tampong.
Efter ca 2-3 timmar skulle jag byta men bara pyttelite på den. Satte in en ny. Efter ytterligare 3 timmar samma sak. Jätte lite (blandat nytt och gammalt blod).
I vanliga fall brukar mensen komma med dunder och brak och måste byta tampong varannan timma de 2 första dagarna för att jag blöder så mycket. Så nu är jag fundersam. Är detta mensen eller vad händer? Kan ägget fästa så sent som nu? Jag har aldrig tidigare haft spottings innan mens. Är jag gravid eller inte?
Mensverkwn avtog efter 2 timmar och nu känner jag bara mig lite öm och Molvärk som innan. Kan tillägga att jag kännt mig jätte gravid i 1 veckas tid med massor av symtom.
Vågar inte ta ett test som är negativt och bli besviken igen.
Vad tror ni ? Mens eller bebis?
Jaha endera e jag väl skegravid eller så har jag eller barnmorskan räknat fel. Tog ett test idag som var negativt. Ingen mens heller. Hade alltså enligt bm ägglossningsflytningar 5.4 så jag räknade med bim 18 eller 19.4 men minns inte om man har äl flytningar nån dag innan äl också?! Kan kanske min pytteblödning 8.4 ha varit äl? Isf blir bim först i helgen..? Usch för tankar som bara kretsar kring barn, äl och BIM trots att vi bara skulle ta det som det kommer den här gången.
Igår blev brösten också riktigt stora. Kom på mig själv att sitta å stirra ner på dem. Tänkte det var ett säkert tecken på graviditet eftersom brösten aldrig ömmat eller ändrat storlek innan mens.
Blir att vänta in mensen då eller så nytt test på måndag. Är mest rädd att kroppen börjar strula nu efter spiralen så att det går månader innan vi får ordning på allt igen.
Gah blor tokig.
Har en app som säger fertilitet 12-15 med ÄL 13 och en app som säger 17-20 med ÄL idag.
Jah kände med super sugen där runt 12-15 plus att jag hade flytningar och har känt i magen stickningar och molande samt att jag var illamående i ett par dagar. Trodde att det kanske var befruktningen som skedde, idag känner jag molande värk och saker smakar inte riktigt som dem ska. Har jag ÄL nu och det innan var något annat? Har beställt ÄL test me dem har inte kommit, men har jag ÄL idag som kan jag ju missa den. ???? har ju känt med gravid fast det kanske bara är ÄL då. :(
Cd 30. Ingen mens. Ingen mensvärk. *håller tummarna*