• Anonym (Ledsentjej)

Orgasmens helvete

Hej jag är så trött på mig själv rent ut sagt. Ledsen o arg. Varför kan jag aldrig få orgasm via penetration? Jag kan få de om jag tar på mig själv ensam, då kan jag få de hur snabbt som helst. Exakt alla killar jag legat med tycker de är konstigt att jag inte får orgasm. Som att de är så himla vanligt då? Det känns som att de är nå fel mig och min slida när de kommer till orgasm. Jag kan få de om jag smeker mig själv ensam utan sex. Men aldrig av penetration inte ens i närheten o jag börjar bli så less att jag inte ens vill ha sex längre . Min kille känner sig dålig för att han inte får mig och komma och jag känner mig dålig för att de är helt jävla omöjligt att komma o jg vet inte ens hur jag ska göra eller om de ens går!

Hur kan tjejer i porrfilmer komma typ 3 ggr under ett samlag? Bara sådär? Vet att mkt är fejk där men killarna tror ju tjejer är sådär!!!!!! Men tänk om tjejer är sådär och jag är nå extremfall?

Kan man träna upp sig för att få orgasm via sex? Smekning medan sex funkar ej.

????

• Svar på tråden Orgasmens helvete
  • Anonym (X)

Du och killarna är väldigt unga va?

1. Porr är fejk

2. De flesta får inte orgasm av enbart penetrationssex.

• Anonym (X)

Du är inget extremfall. :)

• Anonym (Ledsentjej)

Jag är 26 och väntar mitt första barn. Min kille är inte porrskadad men han förväntar sig att jag ska kunna komma

• Anonym (Du är normal!)

Det låter som de flesta tjejer! Kör en vibrator och använd den samtidigt som ni har sex! Kommer garanterat funka!

• Anonym (Ledsentjej)

Jag trodde när jag var yngre runt 20 att "äsch det kommer att lösa sig jag är ung o kanske lite oerfaren"

Men nu är jag ändå 26 och de har inte blivit bättre

• Anonym (X)
    Anonym (Ledsentjej) skrev 2017-03-10 10:44:56 följande:

Jag är 26 och väntar mitt första barn. Min kille är inte porrskadad men han förväntar sig att jag ska kunna komma

Då är han ändå porrskadad, eller oerhört dåligt informerad på området. De flesta kan inte komma av enbart penetrationssex, det är stimuli av klitoris som gäller för de flesta och då eventuellt i kombination med penetrationssexet. De flesta funkar lite olika och många har "sitt" speciella sätt att koma, hittat en teknik som funkar för just dem. Du skriver att du kan komma av klitorisstimulering, då får din pojke hålla på med den om det nu är så viktigt för honom att du kommer under sexakten.

Sen tycker jag att du ska KRÄVA att din kille ska läsa på om kvinnlig orgasm. HerreGud, du ska ju inte behöva gå runt och må dåligt för något som inte är ovanligt bara för att han inte vet så mycket om ämnet!
  • Anonym (D)

Jag är 36 känner igen mig förutom det med porren, jämför aldrig Något med porr liksom.

Däremot kan jag tänka äckliga tankar som "någon annan tjej skulle säkert komma typ fem gånger med min sambo" .. värdelöstankar. Inte bra.

Men okej, om jag skulle försöka summera vad jag själv kommit fram till osv till en lagom text.

Jag har haft Många olika partners och jag vet att problemet egentligen ligger hos än själv oavsett om vissa partners definitivt klickar bättre än andra.

Nu har jag min sambo och vi är sjukt olika, ändå inte har jag kommit på.

I början tyckte jag han var en typisk ego knullare, mest intresserad av att få in kuken i fittan och där stannar vi.

Och jag som är allt för Känslan.

Men sen släppte jag Mina förväntningar och på vägen mina ambitioner om hur det Borde va.

Det tog Lång tid och jag har fattat att mycket för min del har handlat om trygghet och tillit. Nu vågar jag saker med min man jag aldrig vågat innan, som bara det att titta honom i ögonen fy faaan ..

Sen är det mycket jag skulle vilja ha annorlunda ändå, han är inte speciellt intuitiv när det gäller mig eller min kropp och jag vet att han älskar min kropp men han är inte så bra på att utrycka och visa det vilket Lätt kan skapa en otrygghet. Och jag fastnar helt.

Jag kom ridandes en gång och då hade vi sex på golvet. Tror det hade lite med det hårda underlaget, vinkeln osv och göra med men nu kan jag om jag känner att han inte är stressad komma.... eller allt går i perioder. Vi har en tvååring.

Men ja, det är en sjukt jobbig grej att ha svårt för att komma och jag förstår dig fullkomligt. Mitt råd är att inte sluta jobba på att släppa tanken på att komma ich fokusera mer på känslan. Och gör det som funkar för dig.

Jag började med mitt arkiv av (för mig) porriga fantasier och märkte hur jag med tiden behövde dem mindre och mindre.

Sen valde jag och väljer många gånger av att bara njuta av snabbisarna eller det sex vi har utan att behöva komma..

Jag har varit nyfiken på att träffa sex terapeut men aldrig, ännu tagit tag i det.

• Lena

Det tar mycket övning att komma med sällskap. En bra början kan vara att onanera tillsammans.

• Anders 386
    Anonym (Ledsentjej) skrev 2017-03-10 10:44:56 följande:

Det är din kille som är problemet. Han låter inte så erfaren. Ungefär hälften av alla kvinnor får orgasm av penetration. Och många av dom får det egentligen bara när dom stimulerar klitoris samtidigt. Dom flesta kvinnor lever alltså ett helt liv utan att få orgasm av kuken i fittan.

Det är kunskap som fattas er, inget annat.
  • Anonym (Karl)

Jag är över sextio år och jag måste säga att jag är otroligt förvånad över att kunskapen om sex faktiskt är sämre idag än för 50 år sedan. Har det inte hänt någonting på den fronten?

En sak som är tragisk är nog att många idag får sina kunskaper från porren. När jag var ung så var det vanligare att lära sig via mer objektiv upplysningslitteratur, och den var kanske tråkigare - men den berättade verkligheten.

Svar på tråden Orgasmens helvete