• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • kna1

Följer gärna denna tråd också, kul att så många plussat! Jag och min man försöker med första barnet. Är 26 år och mannen 27. Är just nu på dag 26 i cykeln och hade troligtvis ÄL idag (enligt test), har en lång cykel.

Lycka till alla!

• saijda
    kna1 skrev 2017-11-19 19:26:14 följande:

Följer gärna denna tråd också, kul att så många plussat! Jag och min man försöker med första barnet. Är 26 år och mannen 27. Är just nu på dag 26 i cykeln och hade troligtvis ÄL idag (enligt test), har en lång cykel.

Lycka till alla!

Välkommen hit också! Håller tummarna för oss :)
  • Rydén91
    XAHHA92 skrev 2017-03-21 21:17:05 följande:

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.

Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.

Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".

Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

Hej jag är 26 min man är 33 år gammal.

Jag tog ut min p stav 10/11-2017 så har inte försökt så länge ännu men hoppas på att bli gravid ganska snart.

Jag tar folsyra tabletter märke eco bli gravid heter dom har jag för mig multivitamin ska tydligen vara bra med.

Har haft samlag 3ggr denna veckan för att få något så där tätt och försöka lite lagom. Jag hade min mens 24 okt och slutade 3 nov så får se hur lång tid det tar för mig.

Med att de tar längre tid och bli gravid för er kan vara att man tänker för mycket på att man vill bli gravid då blir de en stress moment för kroppen de hade ja första gången jag var gravid (gickt inte hela vägen)
  • Lillatjejen1992
    Rydén91 skrev 2017-11-19 23:21:26 följande:

Jag tog ut min p stav 10/11-2017 så har inte försökt så länge ännu men hoppas på att bli gravid ganska snart.

Jag tar folsyra tabletter märke eco bli gravid heter dom har jag för mig multivitamin ska tydligen vara bra med.

Har haft samlag 3ggr denna veckan för att få något så där tätt och försöka lite lagom. Jag hade min mens 24 okt och slutade 3 nov så får se hur lång tid det tar för mig.

Med att de tar längre tid och bli gravid för er kan vara att man tänker för mycket på att man vill bli gravid då blir de en stress moment för kroppen de hade ja första gången jag var gravid (gickt inte hela vägen)

Tyvärr är stresskortet den största fertilitetsmyten och den kommentaren man ska undvika när man pratar med folk som försökt länge.

Hade man kunnat tänka sig inte gravid hade det ju varit det bästa preventivmedlet och man hade inte behövt uppfinna annat. Man kan alltså inte bli infertil utav att tänka på att bli gravid.
    Försökt plussa sedan juli-16. Ofrivilligt barnlösa, kvinnlig faktor (pco) och manlig faktor (få spermier)
  • XAHHA92
    Rydén91 skrev 2017-11-19 23:21:26 följande:

Välkommen hit & jag håller tummarna för dig. :)

Som du redan fått svar på så stämmer det inte alls att man blir infertil av att tänka på det och att få höra sånt känns som en spark på oss som redan ligger ner. Den ENDA gången stress kan påverka är om mens och ägglossning uteblir. Men vi här inne som försökt i så många månader har ofta en anledning.
    Försöker bli gravid med första sedan maj 2016
  • Rydén91
    XAHHA92 skrev 2017-11-20 07:05:01 följande:

Välkommen hit & jag håller tummarna för dig. :)

Som du redan fått svar på så stämmer det inte alls att man blir infertil av att tänka på det och att få höra sånt känns som en spark på oss som redan ligger ner. Den ENDA gången stress kan påverka är om mens och ägglossning uteblir. Men vi här inne som försökt i så många månader har ofta en anledning.

Hej och tackar så mycket.

Ja menade inte va elak osv eller ngt illa alls så ber on utsäkt i så fall.
  • Lewaize

Var det någon här inne som kollade på Malou efter 10 idag? Jag såg vars ett snabbklipp på fejjan där en kvinna hade fått barn när hon var 52 & 54 år tror jag det var. Hennes man hade haft dålig/slö/ sperma och läkaren hade sagt att han skulle börja med omega 3! Han refererade till det norska citatet ?en makrill om dagen gör barn i magen? :P vad tror ni om det? Någon som har testat :P ?

Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Elliot1

Hej!

Har inte skrivit här på ett tag men läser :)

Men nu har jag en fråga, någon som har erfarenhet av Progesteron-kräm? Jag fick den av mamma för att den ska hjälpa mig mot PMS-besvär (haft missfall och efter det så har jag fått såna sjuka problem med med mens-smärtor).. Så hon har ju beställt den till mig för att den ska hjälpa mot sånt. Men jag vet att den även är bra om man vill bli gravid? Några erfarenheter? :)

• villblitremedpcos
    Elliot1 skrev 2017-11-20 20:15:00 följande:

Hej!

Har inte skrivit här på ett tag men läser :)

Men nu har jag en fråga, någon som har erfarenhet av Progesteron-kräm? Jag fick den av mamma för att den ska hjälpa mig mot PMS-besvär (haft missfall och efter det så har jag fått såna sjuka problem med med mens-smärtor).. Så hon har ju beställt den till mig för att den ska hjälpa mot sånt. Men jag vet att den även är bra om man vill bli gravid? Några erfarenheter? :)

Jag använder just nu och har gjort några cykler tidigare!
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första