• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • Försökerbligravid
    Försökerbligravid skrev 2017-12-06 14:23:20 följande:

Hej! Ny här!

Jag och min sambo har försökt i cirka ett år nu, haft problem med ägglossningen. Idag tog jag ett rsfu test och tycker att jag ser två streck, vad tycker ni? Är det för svagt? Eller kan man ha ett svagt och ett mörkt?

• Isathe

Hej! Ny här!

Jag och min sambo har försökt i cirka ett år nu, haft problem med ägglossningen. Idag tog jag ett rsfu test och tycker att jag ser två streck, vad ser ni? Är det för svagt?

Ser tyvärr inte någon bild....
  • Amidina

Hej! Ny här!

Jag och min sambo har försökt i cirka ett år nu, haft problem med ägglossningen. Idag tog jag ett rsfu test och tycker att jag ser två streck, vad ser ni? Är det för svagt?

Om det är ett ÄL-test är det troligen negativt om du "tycker att du ser två streck", eftersom det ska vara lika starkt eller starkare än teststrecket om det är positivt.

Håller däremot tummarna att det är ett grav-test du pratar om och det syns 2 streck! {#emotions_dlg.flower}
  • emmy81

Måste skriva av mig för jag håller på att bli galen.

Hade ÄL 30 nov och prickade in det samt dagen efter med sex...

tre dagar senare börjar det krampa som mensvärk i äggledarna, dagen efter det har det satt sig i ländryggen och nu har jag så ont att jag har svårt att sitta! Börjar bli lite smått illamående och har vattniga flytningar som kommer som en flod emellanåt. Men det är 7 dagar kvar till BIM! Testar jag nu kommer det ju vara tok-negativt :((( så frustrerande!

• Amidina
    Försökerbligravid skrev 2017-12-08 13:28:48 följande:
    Det är ett graviditetstest !!
    Jamen då är det ju bara att gratta! Flört Ett streck är ett streck! Grattis!
  • Isathe
    Nu ser jag!! Å säger direkt grattis!! Hur länge har ni försökt?
  • My102

Stort Grattis!! Har ni fått hjälp med ägglossning? När i relation till BIM tog du testet? :)
  • Försökerbligravid
    Isathe skrev 2017-12-08 14:15:42 följande:

Nu ser jag!! Å säger direkt grattis!! Hur länge har ni försökt?

Åhh tack så mycket!! Jag hoppas verkligen, blir ändå så osäker när det är så svagt :)
  • Försökerbligravid
    Amidina skrev 2017-12-08 14:13:31 följande:

Jamen då är det ju bara att gratta!  Ett streck är ett streck! Grattis!

Tack! Har ni använt rsfu test innan?
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första