• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • Försökerbligravid
    My102 skrev 2017-12-08 15:28:51 följande:

Stort Grattis!! Har ni fått hjälp med ägglossning? När i relation till BIM tog du testet? :)

Tack så mycket! Vi har försökt i ett år ungefär men efter som att jag är soppas ung så har vi inte fått någon hjälp utav någon läkare. Bara använt av ägglossningstest. Tog testet bim0 , för cirka två dagar sen. Har inte tagit något nytt än då jag är rädd att det ska visa negativt!! :S
  • Jooosen

Ägglossning igår fredag ! Sex torsdag och idag. Fan att man inte fick till det igår oxå. Så äl dag 16, sex dag 11,15,17! Snälla Gud låt det räcka!!

Försöker med första barnet sen april 2017
  • Isathe
    Jooosen skrev 2017-12-09 16:38:14 följande:

Ägglossning igår fredag ! Sex torsdag och idag. Fan att man inte fick till det igår oxå. Så äl dag 16, sex dag 11,15,17! Snälla Gud låt det räcka!!

Jag tror att de räcker, håller tummarna för dig!!
  • Lewaize

Mensen kikade in idag. Äl är 22/12 och BIM 5/1 så chillar lite innan försök nr 10 drar igång :)

En fråga bara, ni som har börjat fundera på/håller på med utredning. Varför valde ni privat respektive vanlig?

Vi står i valet och kvalet mellan vilket vi ska välja :)

Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Försökerbligravid

Tog ett test i Onsdags som jag la upp längre upp. Det var ett ganska svagt plus som många av ni trodde. Nu i morse fick jag detta, vad säger ni? Jag tycker att det är ett + men i bland kan det vara skönt att flera ser samma sak.

• Isathe
    Försökerbligravid skrev 2017-12-11 05:09:23 följande:

Tog ett test i Onsdags som jag la upp längre upp. Det var ett ganska svagt plus som många av ni trodde. Nu i morse fick jag detta, vad säger ni? Jag tycker att det är ett + men i bland kan det vara skönt att flera ser samma sak.

Ingen tvekan, ett solklart pluss!!! Stort grattis!

Hur länge har ni försökt?
  • Lewaize

Det är utan tvekan det starkaste plusset jag har sett på familjeliv (förutom de digetala) någonsin! Grattis :D :D
    Försöker med första barnet sedan maj 17
  • Rydén91

Jag tror jag har fått min mens ev idag hade senast 24 okt och den slutade 3 nov och är inne på menscykel 49 enligt flo appen kan de va mensen som verkligen börjat nu efter alls som har vart efter jag tog ur p staven 10/11-2017

• maria1992
    emmy81 skrev 2017-12-08 11:59:46 följande:

Måste skriva av mig för jag håller på att bli galen.

Hade ÄL 30 nov och prickade in det samt dagen efter med sex...

tre dagar senare börjar det krampa som mensvärk i äggledarna, dagen efter det har det satt sig i ländryggen och nu har jag så ont att jag har svårt att sitta! Börjar bli lite smått illamående och har vattniga flytningar som kommer som en flod emellanåt. Men det är 7 dagar kvar till BIM! Testar jag nu kommer det ju vara tok-negativt :((( så frustrerande!

Jag hade äl samtidigt som dig och har BIM samma dag... LÄSKIGT! :D 
  • maria1992

Åh grattis!! ETT SUPERPLUS! 
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första