• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • FridaB92
    lica skrev 2018-02-09 15:57:06 följande:

gravtest - hur ska man tolka?!

Tolka det som att du är gravid! Grattis :)
  • FridaB92

Tolka det som att du är gravid! Grattis :)
  • minipeach86
    Stort grattis!!! Jag har precis också plussat (!) och kan inte fatta att det är sant! Ska ansluta till nån "BF i oktober"-tråd nu tänkte jag och hoppas jag får anledning att stanna där... men följer med här också ett tag till och ser hur det går för alla. Man vet ju aldrig, kanske man behöver fortsätta försöka snart igen, men hoppas inte <3 
    Lycka till Iica och megagrattis! =)
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Plussade på fjärde kuren Letrozol!
  • saijda

BIM igår och fortfarande ingen mens i sikte. Samma symtom som förra gången jag plussade (missfall) . Är riktigt nervös! :0

Har tester hemma men inte vågat ännu.. :(

• minipeach86
    saijda skrev 2018-02-10 16:57:15 följande:

BIM igår och fortfarande ingen mens i sikte. Samma symtom som förra gången jag plussade (missfall) . Är riktigt nervös! :0

Har tester hemma men inte vågat ännu.. :(

Vad hade/har du för symptom? Håller tummarna för dig =) 
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Plussade på fjärde kuren Letrozol
  • saijda
    minipeach86 skrev 2018-02-11 13:17:29 följande:

Vad hade/har du för symptom? Håller tummarna för dig =) 

Mina symtom (då och nu) är extrem trötthet, illamående, huvudvärk, svullen mage, brännande och stickande känsla i äggstockarna samt brösten, spindelnät på brösten och tryckande känsla i ryggen (länd typ). Dessutom verkar min hårbotten bli fetare än vanligt och mer koncentrerat urin (förlåt för detaljer!) :0
  • minipeach86
    saijda skrev 2018-02-11 15:17:08 följande:
    Mina symtom (då och nu) är extrem trötthet, illamående, huvudvärk, svullen mage, brännande och stickande känsla i äggstockarna samt brösten, spindelnät på brösten och tryckande känsla i ryggen (länd typ). Dessutom verkar min hårbotten bli fetare än vanligt och mer koncentrerat urin (förlåt för detaljer!) :0
    Oj det var ju tydliga tecken, då verkar det definitivt sannolikt att du har något litet som fäst sig igen! :) Håller tummarna för dig!
  • saijda
    minipeach86 skrev 2018-02-11 17:41:58 följande:

Oj det var ju tydliga tecken, då verkar det definitivt sannolikt att du har något litet som fäst sig igen! :) Håller tummarna för dig!

Hehe ja, men är ändå nojjig att kroppen bara spelar mig ett spratt efter missfallet :(

Jag hoppas verkligen det, tack så mycket! <3
  • minipeach86
    saijda skrev 2018-02-11 18:25:09 följande:
    Hehe ja, men är ändå nojjig att kroppen bara spelar mig ett spratt efter missfallet :(

Jag hoppas verkligen det, tack så mycket! <3
    Hur långt hade du hunnit gå när missfallet kom? <3
  • Lollaan

Typ ett år nu sen som jag slutade med hormonellt preventivmedel, och vi har kört oskyddat sen dess.

Dock är det sjätte månaden nu som vi verkligen ligger i vid ägglossning och använder stickor.

Känns bara så frustrerande när de inte blir nått. Flera nu i min närhet som blivit gravida under tiden vi försökt. Glad såklart för deras skull men samtidigt en klump i magen. När blir det vår tur? Samtidigt vet man ju inte hur länge andra har kämpat heller..

Känns kört denna månad med, mensen är väntad om 2 dagar och har jätteont i brösten precis som jag brukar innan mens.

Hopplöst!

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första