• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • ThereseÖstin

Hej,
    jag är ny i tråden. Jag och min sambo har varit tillsammans i 1 & 1/2 år. Jag är 26 och min sambo 12 år äldre än mig. Vi har sagt att blir vi gravida är det meningen och jag har väl inte haft någon stenkoll på min ägglossning. Avslutade i september min 1 & 1/2 år med p piller. Den här gången var min mens 5 dagar sen, det är den aldrig - så fick upp hoppet. Men idag kom den ändå och jag vart så ledsen. Nu vet jag att jag inte försökt alls så som ni har(!), men hoppas verkligen att nästa månad är min månad! Samtidigt vill jag inte sluta leva. Men jag är verligen redo för barn...

Tack för allt ag fått läsa i den här tråden hittills :)

• Feliziah

Jag är också ny här :)

Jag (22) och min sambo (27) har försökt i tre månader. Slutade med p-piller i september, och har använt Natural Cykles efter det som skydd, men nu till att planera barn.

Använder också ägglossningstest flitigt, och denna månaden markerade NC ut ÄL den 7:e, och vi myste dagen innan, hoppas det räcker.. BIM 18/1!

• Matildalinea

Också kvar sedan innan, snart dags för femte försöket, fjärde efter mf .. vet att det absolut inte är länge men hur fasiken gör man så man inte deppar ihop helt och hållet ... :(

• Jeex

Ännu en till som är ny i tråden :)

Blir vårt första försök denna månaden efter vårt X vi fick i augusti.

Beräknad äl 19/1 och BIM 4/2

• Amidina

Hänger mig kvar på en kant lite grann, 32 år och aldrig plussat. Nu är vi inne på försök 12 tror jag, sen april -17, varit mycket stress senaste tiden så tappat räkningen.

• Pasgetti

Också kvar, tog en paus får välmående och viktnedgång men nu är vi på det igen :) Försökte förra månaden och början på 2017, denna månaden är försök 5. Är på bim -4 och ska testa på onsdag tänkte jag :)

• minipeach86
    Pasgetti skrev 2018-01-15 16:31:22 följande:

Också kvar, tog en paus får välmående och viktnedgång men nu är vi på det igen :) Försökte förra månaden och början på 2017, denna månaden är försök 5. Är på bim -4 och ska testa på onsdag tänkte jag :)

Lycka till =) 
    Har PCOS och försökt sedan jan-17. Hittills fått 2 ägglossningar med hjälp av Letrozol
  • Pasgetti

Testade negativt imorse och har fått de typiska flytningarna jag alltid får innan mens :( Får hoppas in i det sista nu, bim på fredag. Skulle det inte gå vägen är det bara att kämpa vidare.

• Jooosen
    Pasgetti skrev 2018-01-17 13:46:12 följande:

Testade negativt imorse och har fått de typiska flytningarna jag alltid får innan mens :( Får hoppas in i det sista nu, bim på fredag. Skulle det inte gå vägen är det bara att kämpa vidare.

Oxå bim på fredag! Känner mig så ogravid! :(
    Försöker med första barnet sen april 2017
  • Pasgetti
    Jooosen skrev 2018-01-17 17:57:08 följande:

Oxå bim på fredag! Känner mig så ogravid! :(

Samma här :( Lite kul dock att vi fortfarande har samma BIM. Vi hade samma dagar även i början på 2017 ^^
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första