• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • JiKå
    Jooosen skrev 2017-04-14 20:28:19 följande:

Urs vad jobbigt. Så himla lätt att man övertänker oxå. Får för mig samma sak. Jag slutade med p piller för typ 9 monader sen. Dock bara försökt bli gravid en gång än så länge. Har fått mensvärk från helvetet sen dess samt mens bara i två dagar?? Bara en känsla av att jag kommer ha skitsvårt att bli gravid. Inbillar mig endometrios. hur påverkar pcos egentligen? Kram

Ja men det är ju det. Jag FÖRSÖKER tänka att det är lugnt, det finns hjälp att få om man inte lyckas på egen hand.

Men samtidigt så.. alla är gravida åt höger och vänster. Min vän ringde för några veckor sedan och sa "man kan tydligen bli på smällen utan att ligga.." hon och hennes karl hade legat en gång på hela månaden. Hon tänkte göra abort men det slutade i missfall. Så orättvist.

Okej vad skumt. :/

Ärligt talat är jag väldigt dåligt insatt i pco/pcos. Vet mest att det har med hormonrubbningar att göra bland annat. Att man får väldigt oregelbunden mens och att man kan ha mens men ingen ägglossning. Har inte velat sätta mig in i det för mycket än så länge. Försöker leva på hoppet att mina tillskott gör susen från min sida.
  • JiKå
    Starlights skrev 2017-04-14 22:32:13 följande:

Rosa på pappret igår kväll. Slutade med att jag låg i sängen och lipade resten av kvällen. Kände varför är det aldrig vår tur..

Idag Äl+12 och bim i morgon. Inget mer rosa än, men tror ju knappast det är en nidblödning nu, snarare spottings innan mensen.. Och nästa äl kommer vi vara bortresta och bo tillsammans med andra i en stuga hela helgen, så vi kommer inte kunna pricka in äl den helgen.. brukar ha rätt regelbunden cykel, så vet att jag kommer ha äl just då...

Åh vad tråkigt.. håller tummarna för att det ska gå vägen för er snart!

Har ni försökt länge?
  • Starlights
    JiKå skrev 2017-04-14 22:58:12 följande:

Åh vad tråkigt.. håller tummarna för att det ska gå vägen för er snart!

Har ni försökt länge?

8 månader nu i april, blev ett utomkveds i juli. Så hoppas bara att vi fått ett plus innan dess!
  • Starlights

Menade att det blev ett utomkveds i december, med beräknat bf i juli.

Blev dock operation och en äggledare mindre då.

• Bassej

Det blev en påskpresent här! Plusade precis!!!! :) lycka till alla andra. 10 försök tog det för oss alltså!!

• Jooosen
    Starlights skrev 2017-04-14 22:32:13 följande:

Rosa på pappret igår kväll. Slutade med att jag låg i sängen och lipade resten av kvällen. Kände varför är det aldrig vår tur..

Idag Äl+12 och bim i morgon. Inget mer rosa än, men tror ju knappast det är en nidblödning nu, snarare spottings innan mensen.. Och nästa äl kommer vi vara bortresta och bo tillsammans med andra i en stuga hela helgen, så vi kommer inte kunna pricka in äl den helgen.. brukar ha rätt regelbunden cykel, så vet att jag kommer ha äl just då...

Samma här! JAg kommer vara borta den helgen så omöjligt att pricka in äl som är om en vecka! Såååå himla tråkigt :((
  • FridaB92

Vilken bra tråd! Hoppar in här! :)

Jag är 25 och bor i Gbg, min sambo är 26 år. Detta är vårt tredje försök med första barnet. Har bim på lördag. Idag morse tog jag ett CB early som var negativt :/. Känner verkligen att mensen kommer komma i helgen....

• Solsken83

Joinar jag med. Första försöket på första barnet. Slutade med p-piller i julas, och nu har jag förbrukat en massa ägglossningsstickor för att se hur kroppen beter sig. Kissat som en dåre i en månad ungefär. So far Noll och ingenting, inga streck alls. Misstänker att kroppen inte kommit igång efter p-pillren än. Jag är 33, min kille 27. Mensen är som en klocka, så i början av maj kommer fröken röd om inte ett mirakel sker. Vi sexar varannan, var tredje dag. Imorgon säger min app att jag ska ha ägglossning, men stickorna håller inte med. Inte ens de svagaste av streck. Kissar och sexar på, så får vi se vad som händer. Lycka till alla!

• XAHHA92
    Solsken83 skrev 2017-04-17 21:43:11 följande:

Joinar jag med. Första försöket på första barnet. Slutade med p-piller i julas, och nu har jag förbrukat en massa ägglossningsstickor för att se hur kroppen beter sig. Kissat som en dåre i en månad ungefär. So far Noll och ingenting, inga streck alls. Misstänker att kroppen inte kommit igång efter p-pillren än. Jag är 33, min kille 27. Mensen är som en klocka, så i början av maj kommer fröken röd om inte ett mirakel sker. Vi sexar varannan, var tredje dag. Imorgon säger min app att jag ska ha ägglossning, men stickorna håller inte med. Inte ens de svagaste av streck. Kissar och sexar på, så får vi se vad som händer. Lycka till alla!

Min kropp säger det motsatta. Ska ha ägglossning imorgon enligt min app och test visade positivt idag. Dock har jag ALLTID kramper två-en dag innan ägglossning men inte nu. Så misstänker att det inte blir någon ägglossning den här månaden. Den är omgången är nr 12 för mig :(
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första