Hedblomster skrev 2017-04-12 09:39:05 följande:
En sak jag har funderat på: eftersom jag aldrig har varit gravid förut kan jag ju egentligen inte veta att om jag ens KAN bli gravid. Och jag har en så märklig känsla av att det kommer att bli svårt och ta låååång tid... Jag vet inte varför? Antingen stämmer det, eller så är jag bara pessimistisk. Ni vet när man vill något mest av allt i hela hela världen, då känns det ju som att man aldrig kommer att få det? Det kan ju bara vara den känslan jag har...
Samma här. Jag har aldrig ens blivit gravid. Har visserligen aldrig FÖRSÖKT förut men har heller aldrig direkt försökt att undvika det heller.
Mamma har pcos och det kan vara ärftligt. Jag har problem med oregelbunden mens.
Sambon har aldrig gjort någon gravid. Han och hans ex försökte tydligen förut men lyckades aldrig. Jag vet inte så mycket mer om det, och ärligt talat så vill jag inte veta mer.
För en vecka sedan fick vi veta att hans ex nu är gravid så nu är han ju helt hundra på att han inte kan.
Precis som jag är "säker" på att inte jag kan.
Sedan han fick det beskedet så har han fått problem med potensen, för mycket tankar i huvudet.
Jag har börjat ta olika tillskott och kommer köpa ett hemmatest åt honom till att börja med. För han skäms för att söka hjälp.
Krävs det så gör jag det säger han. Men jag tänker att ett test hemma kan vara värt att prova först.
Så ja.. just nu är det typ det enda jag kan tänka på.
Att vi gärna vill men aldrig kommer kunna på egen hand.
Samtidigt fick jag häromdagen ett väldigt starkt streck på äl-test och vi låg samma kväll.
Dagarna innan hade jag en riktigt konstig känsla som hela tiden sa "om vi ska fixa det så är det den här gången det gäller! Vi kommer kunna få en bebis nu." Och jag har tänkt på namn, vad bebisen behöver osv. Och varit mycket mer sugen hela den senaste veckan.
Jag har seriöst ALDRIG känt eller tänkt så under mina 29 år.
Men jag vågar inte hoppas..