• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • Percafluviatilis

Äl+6 imorgon, bim är nästa onsdag på äl+11 (12 om man räknar med äl-dagen) eller, om jag som sista cykeln fått tillbaka 13 dagars lutealfas, nästa onsdag. Kommer inte mensen innan lördag morgon så testar jag då. Dvs om 10 långa dagar!!! :((( Trååååkigt!

• XAHHA92

Är det någon här som har erfarenhet av Conceive plus fertilitetsglidmedel? Det ska kunna hjälpa till att simmarna når ägget lättare och även överlever längre/blir starkare. Första gången jag testar Conceive så får se hur det slutar :)

• XAHHA92
    Percafluviatilis skrev 2017-04-19 23:02:59 följande:

Äl+6 imorgon, bim är nästa onsdag på äl+11 (12 om man räknar med äl-dagen) eller, om jag som sista cykeln fått tillbaka 13 dagars lutealfas, nästa onsdag. Kommer inte mensen innan lördag morgon så testar jag då. Dvs om 10 långa dagar!!! :((( Trååååkigt!

aah, den där väntan på bim är grymt jobbig!!
  • Solsken83
    HannaPanna92 skrev 2017-04-20 09:05:38 följande:

Är det någon här som har erfarenhet av Conceive plus fertilitetsglidmedel? Det ska kunna hjälpa till att simmarna når ägget lättare och även överlever längre/blir starkare. Första gången jag testar Conceive så får se hur det slutar :)

Jag har köpt Concieve jag med, har dock inte testat det än men är nyfiken på om det har någon effekt, eller om det bara är ett sätt att mjölka oss på ännu mer pengar i vår längtan...
  • XAHHA92
    Solsken83 skrev 2017-04-20 12:59:29 följande:
    Jag har köpt Concieve jag med, har dock inte testat det än men är nyfiken på om det har någon effekt, eller om det bara är ett sätt att mjölka oss på ännu mer pengar i vår längtan...
    Ja tänk om, usch. :( Som om vi inte lagt tillräckligt med pengar på alla test redan.
    Vi kan ju hoppas på att det är något bra iallafall haha!
  • Hedblomster
    Solsken83 skrev 2017-04-20 12:59:29 följande:
    Min första tanke var typ "åååh vad är det borde köpa genast", men sen började jag undra lite samma som du... Och vi är bara på vårt tredje försök så det känns kanske lite onödigt att lägga pengar på sådant? Jag vet inte...
  • Hedblomster

Dagligen på jobbet: två till har blivit gravida
    Dagligen på facebook: bilder på nyfödda bebisar

Självklart jätteglad för alla som lyckas! Men också sååååå avundsjuk... Gör lite ont i hjärtat. Men kanske lyckas vi den här gången? 

• XAHHA92
    Hedblomster skrev 2017-04-20 13:09:43 följande:
    Min första tanke var typ "åååh vad är det borde köpa genast", men sen började jag undra lite samma som du... Och vi är bara på vårt tredje försök så det känns kanske lite onödigt att lägga pengar på sådant? Jag vet inte...
    Jag är på mitt 12.e försök, så jag känner att om ett glidmedel som kostar runt 150kr kan göra mig gravid tar jag den chansen! Säkert bara skit men vafään, jag chansar haha :D
  • XAHHA92
    Hedblomster skrev 2017-04-20 13:11:26 följande:

Dagligen på jobbet: två till har blivit gravida
    Dagligen på facebook: bilder på nyfödda bebisar

Självklart jätteglad för alla som lyckas! Men också sååååå avundsjuk... Gör lite ont i hjärtat. Men kanske lyckas vi den här gången? 

Jag tror på att maj månad blir en bra månad! det ska bli många fina plus här :) håller tummarna för oss alla.
  • Hedblomster
    HannaPanna92 skrev 2017-04-20 13:15:40 följande:
    Jag är på mitt 12.e försök, så jag känner att om ett glidmedel som kostar runt 150kr kan göra mig gravid tar jag den chansen! Säkert bara skit men vafään, jag chansar haha :D
    Ja då förstår jag verkligen att du testar! Kommer jag garanterat också att göra om vi inte lyckas på ett år! Du får återkomma med resultat :) 
Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första