• XAHHA92

För oss som försöker bli gravida med första

Tänkte skapa en tråd för oss som försöker bli gravida med första. Här tänkte jag att vi kan prata känslor, tips på vad ni gör för att få till en graviditet, hur länge ni har försökt m.m.

Vi kan börja med mig.
    Jag fyller 25 år detta året och min sambo fyller 30 år. Vi har försökt aktivt få barn i 10 månader utan att lyckats. Har precis haft ägglossning så nu är det 15 lååååånga dagar till BIM.
    Vad gör vi då för att få till en graviditet? Jo jag äter folsyra och har för första gången börjar med Rosenrot. Vilket sägs ska hjälpa till......?? Min sambo äter "Mitt val - man".
    Jag är också flitig med att använda ägglossningstest.

Ändå så står vi här, 10 månader senare och ingen graviditet... Hoppet är det sista som lämnar!

• Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första
  • Solsken83
    HannaPanna92 skrev 2017-04-20 13:15:40 följande:

Jag är på mitt 12.e försök, så jag känner att om ett glidmedel som kostar runt 150kr kan göra mig gravid tar jag den chansen! Säkert bara skit men vafään, jag chansar haha :D

Som jag sa till min sambo efter att ha köpt ägglossningsstickor för x antal hundra på senaste shoppingturen "let it rain - adjö pengar, hej nya liv". Kör på bara - funkar det så är det ju bästa investeringen i mannaminne. Och provar man inte så vet man ju inte. Lycka till!
  • ungafruahlberg

Plussade idag :) trodde verkligen inte det skulle gå den här månaden men både vanligt clearblue och digitalt visar positivt , är seriöst i chock

• ungafruahlberg

Plussade idag :) trodde verkligen inte det skulle gå den här månaden men både vanligt clearblue och digitalt visar positivt , är seriöst i chock

• ungafruahlberg

• Percafluviatilis
    ungafruahlberg skrev 2017-04-20 19:41:19 följande:

Grattis! :D Vilket försök och innan eller på bim? Kände du något på dig? Kul!
  • ungafruahlberg
    Percafluviatilis skrev 2017-04-20 22:59:35 följande:

Grattis! :D Vilket försök och innan eller på bim? Kände du något på dig? Kul!

Andra försöket , första barnet :) testade på BIM+1 , hade INGA föraningar, var helt inställd på att det skulle vara negativt faktsikt.. tog bara ett test för att jag ska till min mamma på lördag på spelkväll så ville vara säker på att det var lugnt att ta ett glas vin! Tänkte faktiskt gå in på systemet tidigare idag för att köpa lite vin till middagen ikväll för jag var så säker på att det var negativt men ångrade mig i sista sekund! Så lustigt ändå.
  • Percafluviatilis
    ungafruahlberg skrev 2017-04-21 00:23:10 följande:

Andra försöket , första barnet :) testade på BIM+1 , hade INGA föraningar, var helt inställd på att det skulle vara negativt faktsikt.. tog bara ett test för att jag ska till min mamma på lördag på spelkväll så ville vara säker på att det var lugnt att ta ett glas vin! Tänkte faktiskt gå in på systemet tidigare idag för att köpa lite vin till middagen ikväll för jag var så säker på att det var negativt men ångrade mig i sista sekund! Så lustigt ändå.

Vilken lycka! Grattis igen :)
  • KajsaL

Är inne på sjunde försöket. BIM idag, ingen mens ännu. Har ömma bröst, det brukar jag inte ha.

Är så förväntansfull och nervös!!! Hoppas så att det ska bli ett plus denna gång!!!! <3

• Hedblomster
    ungafruahlberg skrev 2017-04-20 19:41:31 följande:

Grattis!!! <3 
  • inez898

Jag har funderat på det där med äl-test... Som jag har förstått det så är de dyra och inte helt säkra (man kan missa stegringen osv)? Jag funderar på om jag ska köpa eller inte. Har enligt min app ägglossning på måndag. Borde jag testa? Är det inte lika enkelt att ligga varannan dag bara? Jag förstår att det kan vara skönt att ha koll på sin cykel såklart, men egentligen borde det väl bara vara att ligga varannan dag under ett par veckor kring ägglossning? Eller har jag missat nån info? Känns som att jag inte vet hur man gör barn haha 

Svar på tråden För oss som försöker bli gravida med första