• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 23:22:22 följande:
    Ja,det gör jag. Men just det har jag kanske missat då.
    Men vad polisen gör och inte gör kan nog bara TS eller polisen själva svara på.
    Men det gör hen ju i tråden?
  • Anonym (Försiktig)
    EnAnonumius skrev 2017-03-29 23:22:04 följande:
    Som sagt det är en jävla signifikant skillnad mellan att "fråga efter hjälp att hitta någon" och undra "vad mer kan man göra".

Och innan DU gapar på mig, så har jag inte ens svarat på TS undran över vad mer man kan göra än det han redan gjort.

Jag tänker inte gapa på dig, men jag håller inte med om att skillnaden är så värst stor.
  • Poascenko

Helt ärligt. Det enda jag önskar är att kvinnan och barnen mår bra. Var de nu än är. 
    Och ja, jag vågar ifrågasätta ts uttalanden. Lyncha mig gärna för det, men det finns något som kallas logik. Den här tråden är inte logiskt.

• Anonym (kritisk)
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:38:29 följande:

Helt ärligt. Det enda jag önskar är att kvinnan och barnen mår bra. Var de nu än är. 

Och ja, jag vågar ifrågasätta ts uttalanden. Lyncha mig gärna för det, men det finns något som kallas logik. Den här tråden är inte logiskt.

Jag har läst det mesta av denna tråd och håller med.dig
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:26:08 följande:
    Men "absolut" kanske är ett svar?
    Ja,absolut! Men missade det lilla ordet.
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:27:12 följande:
    Om du inte förstår det nu, efter alla dessa kommentarer är det nog lika bra att ge upp.
    Jo,jag förstå. Vilket jag också har påpekat flera gånger.
    Men samtidigt s¨å har flera medgett att de hade sett annorlunda på saken om TS hade varit en kvinna.
    Därför så har flera av oss reagerat och undrat om ni misstror TS pga hans kön.
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:28:17 följande:
    Men det gör hen ju i tråden?
    Varför då fråga varför polisen inte gör något om TS redan har gett svaret?

Carpe Diem
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 23:43:35 följande:
    Ja,absolut! Men missade det lilla ordet.
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 23:27:12 följande:
    Om du inte förstår det nu, efter alla dessa kommentarer är det nog lika bra att ge upp.
    Jo,jag förstå. Vilket jag också har påpekat flera gånger.
    Men samtidigt s¨å har flera medgett att de hade sett annorlunda på saken om TS hade varit en kvinna.
    Därför så har flera av oss reagerat och undrat om ni misstror TS pga hans kön.Varför då fråga varför polisen inte gör något om TS redan har gett svaret?

För att DU undrade det?
  • Anonym (kritisk)
    molly50 skrev 2017-03-29 23:43:35 följande:

Ja,absolut! Men missade det lilla ordet.Jo,jag förstå. Vilket jag också har påpekat flera gånger.

Därför så har flera av oss reagerat och undrat om ni misstror TS pga hans kön.Varför då fråga varför polisen inte gör något om TS redan har gett svaret?

Men vad vill du egentligen ha svar på???

JA till stor del misstror jag TS pga av hur det statistiskt ser ut när någon försvinner med barn. JA jag blir fördomsfull.

MEN den andra stora delen är att historian inte riktigt känns riktig. Tror du soc bara rycker på axlarna åt en orosanmälan för de inte vet var hon finns. En orosalmän är för BARNENS skull.
  • Poascenko

Molly50, jag tror inte att vi kommer längre än så, hur mycket vi än försöka.
    Du har tydligen inte läst hela tråden, men ändå mycket att berätta. 
    Det blir bra det på det ena eller andra sättet.

• Anonym (Nastja)
    Anonym (Orolig pappa) skrev 2017-03-26 18:52:57 följande:

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

Kontakta polisen?
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:48:05 följande:
    För att DU undrade det?
    Jag har inte undrat det. Det var ju du som frågade varför polisen inte gör något.
    Anonym (kritisk) skrev 2017-03-29 23:52:03 följande:
    Men vad vill du egentligen ha svar på???

JA till stor del misstror jag TS pga av hur det statistiskt ser ut när någon försvinner med barn. JA jag blir fördomsfull.

MEN den andra stora delen är att historian inte riktigt känns riktig. Tror du soc bara rycker på axlarna åt en orosanmälan för de inte vet var hon finns. En orosalmän är för BARNENS skull.
    Det har jag redan skrivit flera gånger.
    Jag undrar hur de som misstror TS hade sett på saken om TS hade varit en kvinna. Och det har jag fått svar på nu.

Men kan det verkligen inte vara så att soc verkligen inte vet något?
    Kan det verkligen inte vara så att TS flickvän ljuger och påstår att TS misshandlar henne?
    Det finns ju faktiskt kvinnor som gör det.
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:56:21 följande:

Molly50, jag tror inte att vi kommer längre än så, hur mycket vi än försöka.
    Du har tydligen inte läst hela tråden, men ändå mycket att berätta. 
    Det blir bra det på det ena eller andra sättet.

Jo,jag har läst. Men det är lika bra att vi enas om att vara oeniga.
    Vi har helt enkelt inte samma åsikt.
    Jag väljer hellre att fria än att fälla innan vi har fått mer information medans andra uppenbarligen inte gör det.

Carpe Diem
Svar på tråden Mina barn är försvunna!