• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 14:13:48 följande:
    Men det gör inte du? Vad tycker du själv har hänt då?
    Som jag redan har skrivit i ett tidigare inlägg så kan det mycket väl vara så att mamman mår dåligt och har fått ett psykbryt.
    Dels så knaprar hon piller och har blivit dömd för en stöld.
    TS har dessutom aviserat att han vill gå skilda vägar vilket hon inte ville.
    Den informationen tycker jag tyder på att hon kan må dåligt.
    Och i så fall så kan ju barnen vara i fara.
    Carpe Diem
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 14:16:27 följande:
    Hon blev dömd för en stöld. Står att läsa i TS inlägg # 20.
    Sen vet jag inte om det framkommit om domen har blivit verkställd.
    Spelar det någon roll om domen har blivit verkställd?
    Har hon något ärende nr. och det får hon även utan dom, skulle väl så tämligen alla myndigheter agerar med en gång när hon "försvinner" med sina barn. 
    Återigen, varför gör de inte det? För att han är man? Seriöst?
  • molly50
    Anonym (Typsikt) skrev 2017-03-29 14:13:23 följande:
    Tror på nummer ett och två.
    Ja,det kan ju vara en kombination av båda.
    Carpe Diem
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 14:23:32 följande:
    Har hon något ärende nr. och det får hon även utan dom, skulle väl så tämligen alla myndigheter agerar med en gång när hon "försvinner" med sina barn. 
    Som jag skrev så vet jag inte om den har blivit det.
    Men oavsett vilket så händer det väl att folk försöker fly undan rättvisan.
    Och har hon dessutom ljugit ihop en historia om att TS misshandlar henne (Ja,sådant händer också) så kan det mycket väl vara så att de försöker skydda henne.
    Tyvärr så är det ju så att när det gäller barn så har ju kvinnor oftare fördelar när det kommer till vårdnad än vad männen har.

Jag fick inget svar på min fråga. Så jag frågar igen.
    Hade du tänkt likadant om TS varit en kvinna och mannen hade stuckit med barnen?
    Om inte,varför då?
    Om du kan tänka så om en man så varför skulle inte myndigheter kunna göra samma sak?
    Carpe Diem
  • Poascenko
    Anonym (Typsikt) skrev 2017-03-29 14:12:41 följande:
    För könen spelar visst roll i mångas ögon. Mammor kan sticka utan konsekvenser men pappor? Nej, nej! Då hade det varit fart i polisen och soc. Alla vet det.
    LFF skrev 2017-03-29 13:50:43 följande:
    För att det är en mamma som försvunnit med barnen. Tyvärr så är det så att pappor ligger i underläge i det fallet. Inte första gången och inte sista. Och sen kan mamman säga "jag tog barnen av rädsla för mannen" och sen är mannen körd hos myndigheterna även om kvinnan ljuger arslet av sig. Tyvärr. 
    Det är ju sant. Det är alltid en godtagbar ursäkt som nästan alltid funkar, även för den som ljuger. Säger inte att alla ljuger men det händer oftare än man tror. Tar mamman barnen så händer det inget men tar pappan barnen ja, då händer det lite mer. Varför så förvånad? Hade ts tagit barnen och försvunnit så hade de letat igenom varje vrå tills de hittade honom. Tar en kvinna barnen och försvinner så görs det knappt något. 
    Knappast.
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 14:16:27 följande:

Hon blev dömd för en stöld. Står att läsa i TS inlägg # 20.

Sen vet jag inte om det framkommit om domen har blivit verkställd.

Domen överklagades till hovrätten och hon blev dömd för stölden i hovrätten två veckor efter att hon stuckit från ts.
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-29 14:22:41 följande:

Som jag redan har skrivit i ett tidigare inlägg så kan det mycket väl vara så att mamman mår dåligt och har fått ett psykbryt.Dels så knaprar hon piller och har blivit dömd för en stöld.TS har dessutom aviserat att han vill gå skilda vägar vilket hon inte ville.

Den informationen tycker jag tyder på att hon kan må dåligt.

Och i så fall så kan ju barnen vara i fara.

Om hon nu inte vill gå skilda vägar och ts gav henne en chans att stanna - varför sticker hon då utan ett spår?

Hon var inte dömd än när hon stack.
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 15:18:51 följande:
    Domen överklagades till hovrätten och hon blev dömd för stölden i hovrätten två veckor efter att hon stuckit från ts.
    Ja,och? Det behöver ju inte vara hela orsaken,som sagt..
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 15:21:02 följande:
    Om hon nu inte vill gå skilda vägar och ts gav henne en chans att stanna - varför sticker hon då utan ett spår?

Hon var inte dömd än när hon stack.
    Hon kan väl ha fått ett psykbryt eller så.
    Hon knaprar piller och har gjort sig skyldig till ett brott.
    Dessutom vet hon att TS kanske vill lämna henne.
    Det är flera orsaker att må dåligt över.
    Carpe Diem
  • EnAnonumius
    Poascenko skrev 2017-03-29 14:06:57 följande:
    Återigen, åkte hon dit för stöld utan några konsekvenser i somras?
    Återigen så finns det "Visa Endast' under nicken på inläggen tryck på den så får man upp vad enskild person skriver i en tråd..
    Men jag kan ge dig en hint. Läs inlägg #20 i denna tråd, så har du svaret på din fråga i det inlägget. 

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Poascenko skrev 2017-03-29 14:23:32 följande:
    Äterigen. Du frågade ju för fasiken om hon blivit dömd.
    Nu fick du svaret på din fråga och då helt plötsligt så spelar det ingen roll.

Så varför ställa frågor om du inte anser att eventuellt svaret på frågan inte har relevans för diskussionen?
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Mina barn är försvunna!