• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • molly50
    Anonym (Nastja) skrev 2017-03-30 00:08:20 följande:
    Kontakta polisen?
    Det har han gjort.
    Carpe Diem
  • Anonym (Nastja)
    molly50 skrev 2017-03-30 00:10:00 följande:
    Det har han gjort.
    Och?
  • molly50
    Anonym (Nastja) skrev 2017-03-30 00:10:44 följande:
    Och?
    Ja,vaddå och? 
    Carpe Diem
  • Anonym (Försiktig)
    molly50 skrev 2017-03-30 00:09:33 följande:

Men kan det verkligen inte vara så att soc verkligen inte vet något?

Kan det verkligen inte vara så att TS flickvän ljuger och påstår att TS misshandlar henne?

Det finns ju faktiskt kvinnor som gör det.

Jo, det kan vara så. Då kan man ju fråga sig vad som är rimligast - att ts velat separera men ändrat sig och då går den pillerknaprande stjälande flickvännen till soc och hittar på att han misshandlar henne... eller.....?
  • EnAnonumius
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-30 00:28:39 följande:
    Jo, det kan vara så. Då kan man ju fråga sig vad som är rimligast - att ts velat separera men ändrat sig och då går den pillerknaprande stjälande flickvännen till soc och hittar på att han misshandlar henne... eller.....?
    Alternativt att fråga sig också är om  TS flickvän kan vara som så att TS flickvän (sambo/maka?) kan ju hotat honom med att hon skall gå till soc och berätta att han misshandlar henne om han vill gå isär så gör att det framtvingas på den vägen att man han an ångra sig.

Som sagt man kan spekulera i oändlighet. Det som är den verkliga frågan egentligen. Varför måste man spekulera i TS om huruvida han är den egentliga "boven" och baserat på hans kön?

Det som är sjukt är att det finns vissa folk i denna tråden som bara kallt utgår från att TS är per se den egentliga "boven" baserat på han är man, i stället för att svara ut ifrån den infon det verkligen ges från TS själv.

Det är ju som Klyban sa i ett inlägg där han drog en parallell jämförlse med invandrar.
    Bara för att invandrar är överrepresenterade när det kommer till våldtäkt så är det ändå inte rätt att dra alla invandrar över en och samma kam och peka ut alla invandrar som våldtäktsmän.
    Samma tankemönster anser ju jag att man ska ha när det kommer till såna här fall där mannen undra något och kvinna och barnen är försvunna.
    Men det gör det inte. Då är det tydligen helt okey med s.k "cowboy rättvisa" man skall "Skjuta för att döda först, för att sedan reda ut om det var okey att döda".

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-30 00:28:39 följande:

Hon kan väl ha hotat med det när han ville lämna t ex.
    Carpe Diem
  • Anonym (Försiktig)
    EnAnonumius skrev 2017-03-30 00:53:48 följande:

Alternativt att fråga sig också är om  TS flickvän kan vara som så att TS flickvän (sambo/maka?) kan ju hotat honom med att hon skall gå till soc och berätta att han misshandlar henne om han vill gå isär så gör att det framtvingas på den vägen att man han an ångra sig.

Det som är sjukt är att det finns vissa folk i denna tråden som bara kallt utgår från att TS är per se den egentliga "boven" baserat på han är man, i stället för att svara ut ifrån den infon det verkligen ges från TS själv.

Men när han nu inte skulle lämna henne faller det lite att hon skulle ha stuckit i alla fall och hittat på att han misshandlar henne.

Det är inte många (ens någon?) som kallt utgått från att TS är boven för att han är man. Det är allt TS skriver som inte riktigt hänger ihop som gör att man kan fundera i de banorna, men likaväl som han kan ljuga kan det han skriver vara sant. Det han skriver är inte logiskt.
  • LFF
    Anonym (kritisk) skrev 2017-03-29 23:52:03 följande:

Men vad vill du egentligen ha svar på???

JA till stor del misstror jag TS pga av hur det statistiskt ser ut när någon försvinner med barn. JA jag blir fördomsfull.

MEN den andra stora delen är att historian inte riktigt känns riktig. Tror du soc bara rycker på axlarna åt en orosanmälan för de inte vet var hon finns. En orosalmän är för BARNENS skull.

Har du missat hur många gånger som barn hamnat i kläm trots orosanmälan för att soc haft för mycket att göra? Där barn dött trots orosanmälan för att ärendet hamnat mellan stolarna? Där pappor fått kämpa som satan för att få vårdnad om sina barn trots att mamman inte är en helt bra förälder? För "mamma är alltid bäst för barnen".
  • Anonym (kritisk)
    LFF skrev 2017-03-30 07:47:51 följande:

Har du missat hur många gånger som barn hamnat i kläm trots orosanmälan för att soc haft för mycket att göra? Där barn dött trots orosanmälan för att ärendet hamnat mellan stolarna? Där pappor fått kämpa som satan för att få vårdnad om sina barn trots att mamman inte är en helt bra förälder? För "mamma är alltid bäst för barnen".

NÄ det är jag medveten om. Men det var väl inte det detta handlar om. BARNEN ÄR FÖRSVUNNA
Svar på tråden Mina barn är försvunna!