• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • molly50
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 07:51:20 följande:
    Nej, det är inte ett antagande om att alla män är våldsamma. Det är inte ens ett antagande om att ts är våldsam bara att det KAN vara så. Inte att det ÄR så.
    Ja,du skriver att det KAN vara så. Det tycker jag är ett antagande.

Hade du inte antagit att han är våldsam så hade du väl inte heller förespråkat försiktighet när det gäller att hjälpa honom.
    Carpe Diem
  • Anonym (Typsikt)
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-29 07:51:20 följande:
    Nej, det är inte ett antagande om att alla män är våldsamma. Det är inte ens ett antagande om att ts är våldsam bara att det KAN vara så. Inte att det ÄR så.
    Om ts hade varit en kvinna och hennes man stuckit med barnen då du absolut inte skrivit det. Men om en kvinna tar barnen så har mannen automatiskt misshandlat henne fysiskt eller psykiskt.
  • Poascenko
    EnAnonumius skrev 2017-03-27 22:34:37 följande:
    Vad är det för förväntade svar du vill ha på den insinuerande frågan?
    Min insinuerande fråga relaterar till fakta att kvinnan har lämnat honom och tagit med barnen också. 

Nu kommer ju inte alla kvinnor mellan frukost och ICA besök på tanken, Hej, idag gör jag något helt annat än vanligt och lämnar min man? Menar, det finns väl alltid någon orsak, varför hon gjort som hon gjort?
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-29 10:54:42 följande:
    Min insinuerande fråga relaterar till fakta att kvinnan har lämnat honom och tagit med barnen också. 

Nu kommer ju inte alla kvinnor mellan frukost och ICA besök på tanken, Hej, idag gör jag något helt annat än vanligt och lämnar min man? Menar, det finns väl alltid någon orsak, varför hon gjort som hon gjort?
    Och den orsaken kan mycket möjligt vara att hon knaprar piller och har blivit dömd för en stöld.
    Carpe Diem
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-29 11:00:36 följande:
    Och den orsaken kan mycket möjligt vara att hon knaprar piller och har blivit dömd för en stöld.
    Absolut. Åtminstone skulle det vara någon förklaring för hennes beteende. 

Missförstå mig rätt. Jag tänker inte påstå något om ts, men inte heller tror jag att hon enbart lämnade honom bara sådär. Om jag inte är helt fel ute, har du också man och barn. Skulle DU göra så utan någon anledning? Knappast.

Med tanke på soc. Har hon berättat om för honom att soc tar hand om dem, behöver det inte vara något lögn, enbart för soc svarar att de inte vet om någonting.

T.ex. hjälper soc till någon misshandlad kvinna (barn) att få plats på något kvinnofridshus, ger dem inte längre ut några informationer till någon. Bara en tanke.
  • EnAnonumius

Ja och Här är MER fakta.
    Kvinnan käkar piller, står i TS, och har även blivit dömd för stöld framgår i inlägg #20.
    Det är bara direkt korkat att förbise detta, och den infon om domen framkom om man bemödade sig med att trycket på "Visa endast" under TS nick.

Sedan så har inte TS skrivit ett enda ord i sin TS om att kvinnan har lämnat honom. Vad får du den infon ifrån? Inget som står i TS som du hade citerat.

Han skrev: "för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma."
    Det är en signifikant skillnad mellan "försvann med barnen" och att "lämna honom".

Så du får komma med bättre s.k förklaringar till dina insinueringar OM du vill utmåla TS som "boven i dramat" bara för att han är man. Då dina förklaringar är klena och saknar förankringar i infon som finns att tillgå i tråden.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Poascenko
    EnAnonumius skrev 2017-03-29 11:28:57 följande:
    Ja och Här är MER fakta.
    Kvinnan käkar piller, står i TS, och har även blivit dömd för stöld framgår i inlägg #20.
    Det är bara direkt korkat att förbise detta, och den infon om domen framkom om man bemödade sig med att trycket på "Visa endast" under TS nick.

Sedan så har inte TS skrivit ett enda ord i sin TS om att kvinnan har lämnat honom. Vad får du den infon ifrån? Inget som står i TS som du hade citerat.

Han skrev: "för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma."
    Det är en signifikant skillnad mellan "försvann med barnen" och att "lämna honom".

Så du får komma med bättre s.k förklaringar till dina insinueringar OM du vill utmåla TS som "boven i dramat" bara för att han är man. Då dina förklaringar är klena och saknar förankringar i infon som finns att tillgå i tråden.
    Alltså....

nu förstår jag att du vill framstå som väldigt smart och kompetent här, men frågan är, är du verkligen det?

Realistiskt sätt finns det enbart få mammor som är drogberoende som tar med sig sina barn när de bara "försvinner".

För 3 veckor försvann mina barn med sin mamma, hänvisar för dig snarare till att de blivit kidnappade istället för att hon lämnat honom av något skäl?

Vad vet du egentligen om ts? Ja, lika mycket som vi andra här. 

Att lämna meddelandet att hon går med soc, tyder inte precis på att hon blivit kidnappad eller mördad?

Varför har du så svårt att tänka logiskt? 
  • Poascenko

Förresten, ts är väl knappast den första lämnade mannen som vill ha hjälp med att få tillbaka sin fru och sina barn mot alla odds genom diverse inlägg på sociala medier? Tänkt på det också? Eller är enbart kvinnan svinet här?

• Anonym (Nastja)
    Anonym (Orolig pappa) skrev 2017-03-26 18:52:57 följande:

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

Varför reagerar inte polisen då? 
  • Anonym (Typsikt)

Men nu tar hon ju piller och blivit dömd för stöld? Vem vet hur hon egentligen mår psykiskt? Det finns en del som får en knäpp och tar ungarna och sticker eller skadar sig själv och barnen. 
    Poascenko skrev 2017-03-29 12:08:26 följande:
    Alltså....

nu förstår jag att du vill framstå som väldigt smart och kompetent här, men frågan är, är du verkligen det?

Realistiskt sätt finns det enbart få mammor som är drogberoende som tar med sig sina barn när de bara "försvinner".

För 3 veckor försvann mina barn med sin mamma, hänvisar för dig snarare till att de blivit kidnappade istället för att hon lämnat honom av något skäl?

Vad vet du egentligen om ts? Ja, lika mycket som vi andra här. 

Att lämna meddelandet att hon går med soc, tyder inte precis på att hon blivit kidnappad eller mördad?

Varför har du så svårt att tänka logiskt? 
    Men nu vet vi inte om det verkligen är sant att hon är hos soc? Hon kan ju bara ha skrivit det och hittat på det. 
    Anonym (Nastja) skrev 2017-03-29 12:35:53 följande:
    Varför reagerar inte polisen då? 
    För det är skillnad mellan män och kvinnor. Hade en man gjort det så hade de reagerat direkt men om en kvinna gör det. Ja, då kan det ta tid.
Svar på tråden Mina barn är försvunna!