• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • Poascenko

Nu har jag blivit kallat här för det ena eller det andra enbart för att jag inte simmar med strömmen utan kan tänka själv. So what?  Det jag verkligen bryr mig om här är, var är ts barn? Hur har dem det egentligen?

Alla ni som är så insatt i ts liv, vet ni mer än han skriver här? I så fall, hur kommer det sig?

Låt oss sammanfatta det här:

Vi har ts, som påstår att hans fru knaprar piller och blivit dömt för stöld, försvann med hans barn från lekplatsen bara sådär, inte utan att berätta att hon går med soc. Hur gick det till då?

Efter det (OBS! inte tidigare) har ts gjort någon orosanmälan till soc som "inte vet om någonting". Ergo, soc hjälpte inte till.

Sedan har ts kontaktat polisen och advokaten. Och vad gör dem? Precis ingenting. 

Kalla mig nu för vad ni vill, men jag har lite svårt att tro på den historien.

• Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-31 15:39:34 följande:
    Ursäkta mig,men när och var har jag hoppat på någon? Visa mig gärna det.
    Om du har känt dig påhoppad av något jag skrivit så ber jag självklart om ursäkt.
    Men jag kan inte minnas att jag har gjort det.
    Och jag tror mig inte veta allt. Absolut inte!
    Så innan du anklagar mig för att hoppa på andra så kanske du själv inte ska anklaga mig för att inte kunna tänka logiskt eller att jag tror mig veta allt.
    För det är verkligen inte sant.
    Och jag tycker att man ska kunna föra en vettig diskussion utan att det ska behöva gå över i påhopp och personangrepp.

För övrigt så väntar jag på en uppdatering från TS och har försökt fråga honom hur det går.
    För jag tror att det behövs lite mer information innan vi kan bilda oss en klar uppfattning om vad som egentligen har hänt.
    Så mycket har jag faktiskt insett. 
    För innan han har uppdaterat (om han nu kommer att göra det) så kan detta diskuteras och tjafsas om vem som har rätt och fel i all oändlighet.
    Och det känns bara onödigt.
    Har du läst dina egna inlägg här? Hur tycker du, kommer dig sig att jag känner mig påhoppat, tro?
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-31 15:45:13 följande:
    Har du läst dina egna inlägg här? Hur tycker du, kommer dig sig att jag känner mig påhoppat, tro?
    Ja,det har jag. Det var därför jag frågade vad du känner dig påhoppad av,om du kan visa mig det,
    Men det är tydligen helt ok att du slänger ur dig saker om mig,såsom att jag inte kan tänka logiskt eller tror mig veta allt.
    Det känns inte heller så roligt,ska du veta.
    Vi hade avslutat diskussionen för längesedan,du och jag.
    Så jag förstår inte varför du drar in mig igen.
    Jag tänker i alla fall vara den större människan och avsluta det igen.
    Dumt av mig att överhuvudtaget svara.
    Men jag tog faktiskt illa upp.
    Carpe Diem
  • Poascenko
    molly50 skrev 2017-03-31 15:50:49 följande:
    Ja,det har jag. Det var därför jag frågade vad du känner dig påhoppad av,om du kan visa mig det,
    Men det är tydligen helt ok att du slänger ur dig saker om mig,såsom att jag inte kan tänka logiskt eller tror mig veta allt.
    Det känns inte heller så roligt,ska du veta.
    Vi hade avslutat diskussionen för längesedan,du och jag.
    Så jag förstår inte varför du drar in mig igen.
    Jag tänker i alla fall vara den större människan och avsluta det igen.
    Dumt av mig att överhuvudtaget svara.
    Men jag tog faktiskt illa upp.
    Har vi det? Visste inte ens att jag har diskuterat med just dig öht, men, men....

Du är en av dessa kvinnor som i alla trådar du svarar i vill framstå som hur kompetent som helst, men det är du inte.

Vad vet du själv om hans försvunna familj? 
  • Anonym (Obehagligt)
    Poascenko skrev 2017-03-31 16:14:41 följande:

Har vi det? Visste inte ens att jag har diskuterat med just dig öht, men, men....

Du är en av dessa kvinnor som i alla trådar du svarar i vill framstå som hur kompetent som helst, men det är du inte.

Men nu gör du ju bort dig... är du full eller? Ni har ju diskuterat sönder tråden de senaste sidorna. Och just nu verkar du väldigt förvirrad... vad hände, undrar jag?
  • molly50
    Poascenko skrev 2017-03-31 16:14:41 följande:

Jag får väl påminna dig om vad du själv skrev.
    Sen hoppas jag att du respekterar att jag vill avsluta diskussionen.
    Poascenko skrev 2017-03-29 23:56:21 följande:

Molly50, jag tror inte att vi kommer längre än så, hur mycket vi än försöka.
    Du har tydligen inte läst hela tråden, men ändå mycket att berätta. 
    Det blir bra det på det ena eller andra sättet.

Carpe Diem
  • EnAnonumius
    Poascenko skrev 2017-03-31 15:45:13 följande:
    Vilket icke svar. Dina subjektiva uppfattningar om personpåhopp är just subjektiva. Du kan ju aldrig kräva att andra skall kunna förklara varför du känner dig påhoppad baserad på din subjektiva uppfattning om att du har blivit utsatt för personpåhopp.

Det är du som påstår att du har blivit utsatt för personpåhopp. Att säga "Har du läst dina egna inlägg"  är ett icke svar och ger ingen substans i sig och ger absolut ingen förklaring heller på vad du anser är personpåhopp. Då det är, som sagt, högst subjektivt.

Nej jag försvara INTE Molly50. Men när personer som anser sig blivit påhoppade och får frågan var påhoppen ligger och kommer med ett totalt icke svar svar som detta som att man skall "läsa sina egna inlägg" för att sedan kräva att personen skall kunna förklara också varför denne känner sig påhoppad. Då kan man ju undra om personen i fråga inte vill dra ned diskussion på verklig tjafs nivå is stället.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Poascenko
    Anonym (Obehagligt) skrev 2017-03-31 17:12:27 följande:
    Men nu gör du ju bort dig... är du full eller? Ni har ju diskuterat sönder tråden de senaste sidorna. Och just nu verkar du väldigt förvirrad... vad hände, undrar jag?
    Ta det jävligt lugnt nu!
  • Anonym (Obehagligt)
    Poascenko skrev 2017-03-31 18:45:01 följande:

Ta det jävligt lugnt nu!

Eh va?
  • Poascenko
    Anonym (Obehagligt) skrev 2017-03-31 19:46:11 följande:
    Eh va?
    Inte "Eh vad?" Jag vill inte minnas att jag någonsin varit otrevligt mot dig, så, var snäll och behandla mig också med respekt. Jag gör varken bort mig eller så är jag full enbart för att jag har någon annan syn på saken.
Svar på tråden Mina barn är försvunna!