• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • Anonym (kritisk)
    molly50 skrev 2017-03-30 01:02:14 följande:

Hon kan väl ha hotat med det när han ville lämna t ex.

Klart hon kan. Men inget i TS inlägg säger att hon hotar honom. Hur är det att fria före fälla att se det som troligt. För att hon är kvinna och kvinnor gör så??
  • molly50
    Anonym (kritisk) skrev 2017-03-30 09:54:24 följande:
    Klart hon kan. Men inget i TS inlägg säger att hon hotar honom. Hur är det att fria före fälla att se det som troligt. För att hon är kvinna och kvinnor gör så??
    Nej,det är bara spekulationer. Jag försöker hitta andra tänkbara orsaker än att TS ljuger.
    Carpe Diem
  • EnAnonumius
    Anonym (Försiktig) skrev 2017-03-30 07:33:42 följande:
    Det är inte många (ens någon?) som kallt utgått från att TS är boven för att han är man. Det är allt TS skriver som inte riktigt hänger ihop som gör att man kan fundera i de banorna, men likaväl som han kan ljuga kan det han skriver vara sant. Det han skriver är inte logiskt.
    Tydliga insinuationer är tydliga.
    Och b.la du sitter ju och driver det spåret av "misstänksamhet" mot TS även om du inte "säger det i klar text".

Men som sagt. Tydliga insinuationer är tydliga.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • LFF
    Anonym (kritisk) skrev 2017-03-30 09:47:23 följande:
    NÄ det är jag medveten om. Men det var väl inte det detta handlar om. BARNEN ÄR FÖRSVUNNA
    Ja, barnen är försvunna. Och du undrade om Soc bara rycker åt axlarna åt en orosanmälan. Och ja, det händer alltför ofta att soc rycker på axlarna åt en orosanmälan oavsett anledning. 
  • Anonym (Försiktig)
    EnAnonumius skrev 2017-03-30 09:58:02 följande:

Tydliga insinuationer är tydliga.

Och b.la du sitter ju och driver det spåret av "misstänksamhet" mot TS även om du inte "säger det i klar text".

Men som sagt. Tydliga insinuationer är tydliga.

Du insinuerar ju att ts flickvän ska ha hittat på att han misshandlar henne. Är det mer verklighetsförankrat?
  • Poascenko
    LFF skrev 2017-03-30 09:59:40 följande:
    Ja, barnen är försvunna. Och du undrade om Soc bara rycker åt axlarna åt en orosanmälan. Och ja, det händer alltför ofta att soc rycker på axlarna åt en orosanmälan oavsett anledning. 
    Det har du alldeles rätt i, tyvärr. Men skulle det vara så att kvinnan och barnen HAR FÖRSVUNNIT och inte bara LÄMNAT honom, spelar det nog inte längre någon roll vad soc tycker och tänker. De är det väl polisen som gäller för att utreda deras försvinnande. Eller hur?
  • LFF
    Poascenko skrev 2017-03-31 09:42:32 följande:
    Det har du alldeles rätt i, tyvärr. Men skulle det vara så att kvinnan och barnen HAR FÖRSVUNNIT och inte bara LÄMNAT honom, spelar det nog inte längre någon roll vad soc tycker och tänker. De är det väl polisen som gäller för att utreda deras försvinnande. Eller hur?
    Absolut. Och vi vet ju hur lite polisen har att göra också. Också tyvärr. Eller hur lätt saker och ting hamnar mellan stolarna för att det är olika polisdistrikt. Också tyvärr sant. 
  • Poascenko
    LFF skrev 2017-03-31 10:03:28 följande:
    Absolut. Och vi vet ju hur lite polisen har att göra också. Också tyvärr. Eller hur lätt saker och ting hamnar mellan stolarna för att det är olika polisdistrikt. Också tyvärr sant. 
    Alltså, ta inte illa upp, men du blir det väl lite metafysiskt här.
    Håller absolut med dig att man kan ha någon delad uppfattning om hur diverse myndigheter i Sverige sköter sina jobb, men jag har aldrig varit med om att polisen ignorerar helt och hållet när personer, främst barn, enbart försvinner. 
  • LFF
    Poascenko skrev 2017-03-31 10:31:16 följande:
    Alltså, ta inte illa upp, men du blir det väl lite metafysiskt här.
    Håller absolut med dig att man kan ha någon delad uppfattning om hur diverse myndigheter i Sverige sköter sina jobb, men jag har aldrig varit med om att polisen ignorerar helt och hållet när personer, främst barn, enbart försvinner. 
    Jag tar inte illa upp. Men jag vet också vilka problem som kan uppstå när folk byter distrikt. Det händer ju både en och flera gånger då polisen har haft olika system i olika distrikt, system som inte pratar med varandra och därmed så vet inte den högra handen vad den vänstra gör. Nu har det ju skett en stor omorganisation där jag har för mig att man även infört ett nationellt system för hela polisen så jag hoppas verkligen att det går lättare framöver i dessa fall.

Jag hoppas att jag har fel, att TS barn dyker upp snart och att situationen löser sig både för TS (som jag hoppas inte är en våldsam man), mamman och barnen. 
  • Poascenko
    LFF skrev 2017-03-31 11:31:55 följande:
    Jag tar inte illa upp. Men jag vet också vilka problem som kan uppstå när folk byter distrikt. Det händer ju både en och flera gånger då polisen har haft olika system i olika distrikt, system som inte pratar med varandra och därmed så vet inte den högra handen vad den vänstra gör. Nu har det ju skett en stor omorganisation där jag har för mig att man även infört ett nationellt system för hela polisen så jag hoppas verkligen att det går lättare framöver i dessa fall.

Jag hoppas att jag har fel, att TS barn dyker upp snart och att situationen löser sig både för TS (som jag hoppas inte är en våldsam man), mamman och barnen. 
    Vadå när personer byter distrikt? Är jag inte helt fel ute nu, har ts fru och barn enbart försvunnit, OBS! inte lämnat som jag av mycket trevligt sätt fick veta. I vilken distrikt tror du anmäler han deras försvinnande då?
Svar på tråden Mina barn är försvunna!