• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • matteand

Usch då vilken mardröm om barnen är borta men menar du inte tingsrätten? hovrätten är nästa steg om man vill överklaga en dom i tingsrätten.

• Anonym (?)
    Anonym (Orolig pappa) skrev 2017-03-26 19:19:41 följande:
    Tack behöver verkligen all hjälp jag kan få efter som jag ringer soc varje dag polisen med men ingen vet nåt nytt  och jag vet hon går på rätt mycket piller.
    sen vet jag dom saknar sin pappa som alltid gör allt med dom. är rätt tom.
    varför svarar du på ditt eget inlägg? Bara tycker det verkar som om du försöker skriva som två personer men glömde vara anonym?
  • Bestemor
    Kalamata skrev 2017-03-27 02:39:17 följande:

Det är väldigt äckligt att se hur folk bara antar att TS är en labil kvinnomisshandlare som letar efter sitt stackars offer till fru, som självklart har rymt ifrån den vardagsterror som givetvis TS står för. Tänk att deta anses mer möjligt än att frugan, precis som vilken annan farsa som kidnappat sina barn, bara stuckit av ren egoism, brist på omdöme och/eller psykbryt.

Är ni på riktigt? Är det så jävla omöjligt att det i detta kanske lite mer ovanliga fall faktiskt är mammans fel, och att pappan bär på en genuin oro för barnen, ett resultat utav helt vanlig pappakärlek och föräldrainstinkt?

Inte konstigt dock med tanke på vilket underläge pappor oftast befinner sig i när det kommer till just barns omsorg- och vårdnadsfrågor. Och nej, jag är inte en man....

Polisen har i flera artiklar varnat för att vara hjälpsam när mammor och pappor frågar om hjälp med försvunna barn och den andra föräldern. Så tar för givet de kan sin sak.

Skadar inte att vara försiktig med andras liv. Polisen kan sin sak och vet hur man hittar försvunna personer.
  • Bestemor
    Anonym (Orolig pappa) skrev 2017-03-27 06:26:07 följande:

hon åkte ditt för stöld i sommras o blev dömd för nån vecka sen i hovrätten. 

efter stölden ville hon ej bo kvar här men jag sa man kan inte bara flytta efter som barnen dar dagis jag har mitt jobb o hon har inget jobb så tror mycket har med det o göra men vet dock ej 

Så hon både själ

efter stölden ville hon ej bo kvar här men jag sa man kan inte bara flytta efter som barnen dar dagis jag har mitt jobb o hon har inget jobb så tror mycket har med det o göra men vet dock ej 

Om hon både knaprar piller och blivit dömnd för stöld, då skulle polisen se väldigt allvarligt på förvinnandet.

De skulle anse att hon kan vara deprimerad och kan skada sig själv och barnen.
  • Anonym (Iris)
    Bestemor skrev 2017-03-27 07:47:29 följande:
    Så hon både själ

Om hon både knaprar piller och blivit dömnd för stöld, då skulle polisen se väldigt allvarligt på förvinnandet.

De skulle anse att hon kan vara deprimerad och kan skada sig själv och barnen.
    Ja, vad är det som säger att polisen inte ser allvarligt på det? Bara för att de ser allvarligt på det betyder inte att de automatiskt hittar dem direkt vet du.

Ja, man ska vara försiktig med att hjälpa föräldrar med försvinna barn. Det betyder inte att man aldrig ska vara hjälpsam och att ge råd för hur man kan gå tillväga är inte detsamma som att berätta var de befinner sig.

Sen är det också så att när det rör sig om en mamma som stuckit med barnen så blir folk mer misstänksamma och antar att pappan är ett misshandlande svin eller något.

Hade det varit en mamma som skrev här så hade hon garanterat fått betydligt mer sympati och sluppit bli ifrågasatt som TS blir.
  • Anonym (En mamma)

Oavsett om ts är man eller kvinna så är hela storyn suspekt. Hon är dömd för stöld, hon knaprar piller och ts är den som tar så bra hand om sina barn. Om hon nu är så illa däran, varför lämnas hon ensam med barnen? Vad är det som inte framkommer? Och om nu polisen och socialen är inblandade, låt dom sköta sitt jobb och gå ut med ev efterlysning. Privatpersoner som gör det på egen hand bör man inte hjälpa. Speciellt med knapphändig information och där offerkoftan är helt på.

• Bestemor
    Anonym (Iris) skrev 2017-03-27 08:06:07 följande:

Ja, vad är det som säger att polisen inte ser allvarligt på det? Bara för att de ser allvarligt på det betyder inte att de automatiskt hittar dem direkt vet du.

Ja, man ska vara försiktig med att hjälpa föräldrar med försvinna barn. Det betyder inte att man aldrig ska vara hjälpsam och att ge råd för hur man kan gå tillväga är inte detsamma som att berätta var de befinner sig.

Sen är det också så att när det rör sig om en mamma som stuckit med barnen så blir folk mer misstänksamma och antar att pappan är ett misshandlande svin eller något.

Hade det varit en mamma som skrev här så hade hon garanterat fått betydligt mer sympati och sluppit bli ifrågasatt som TS blir.

Du kan se att jag i ett inlägg skrev både mammor och pappor.

Missing people hjälper till att hitta försvunna personer. Ts har ju polisanmält förvinnandet, då hjälper de till. Missing people har alltid som krav att förvinnandet ska vara just polisanmält.
  • Anonym (Iris)
    Bestemor skrev 2017-03-27 09:14:36 följande:
    Du kan se att jag i ett inlägg skrev både mammor och pappor.

Missing people hjälper till att hitta försvunna personer. Ts har ju polisanmält förvinnandet, då hjälper de till. Missing people har alltid som krav att förvinnandet ska vara just polisanmält.
    Ja, jag ser vad du skriver men det spelar ingen roll för jag är fortfarande övertygad om att om det var en mamma skulle folk vara mindre misstänksamma och mer benägna att hjälpa.

Du behöver inte undervisa om vem som letar efter försvunna personer, det vet jag mycket väl. Sannolikt vet TS det också och har kontaktat myndigheter precis som man ska. 

Det spelar ju dock ingen roll, för som förälder vill man såklart göra allt man kan och bara för att man kontaktat polis, socialen och vad som nu mer finns så sätter man ju inte sig i soffan och rullar tummarna och bara väntar utan det är nog ganska normalt att man vill försöka själv också, det är ändå ens barn det handlar om.
  • Anonym (Lisa)

Eeeh.. Vet inte riktigt hur man ska agera i denna tråd.

Om det är så att Ts har rätt.. Är jag verkligen ledsen för din och barnens skull och önskar och hoppas att allt kmr ordna upp sig snabbt.

OM det inte är så som Ts skriver så ska vi andra inte komma med råd.. Det finns de fäder som lägger ut sökning på sina respektive i forum. Farligt.....

Vi andra här inne bör backa.. Och inte tycka hit eller dit.

Finns inget underlag för något Ts skriver.

• Bestemor
    Anonym (Iris) skrev 2017-03-27 09:49:08 följande:

Ja, jag ser vad du skriver men det spelar ingen roll för jag är fortfarande övertygad om att om det var en mamma skulle folk vara mindre misstänksamma och mer benägna att hjälpa.

Du behöver inte undervisa om vem som letar efter försvunna personer, det vet jag mycket väl. Sannolikt vet TS det också och har kontaktat myndigheter precis som man ska. 

Det spelar ju dock ingen roll, för som förälder vill man såklart göra allt man kan och bara för att man kontaktat polis, socialen och vad som nu mer finns så sätter man ju inte sig i soffan och rullar tummarna och bara väntar utan det är nog ganska normalt att man vill försöka själv också, det är ändå ens barn det handlar om.

Jag kan faktiskt hålla med dig om att i alla fall är fördomsfull i sådana här fall. Kanske beror det på att det finns fler fall där män har misshandlat frun till döds och även skadat barnen, än fall jag läst om det motsatta.

Det är ju alltid så att det man läst om eller människor man känners livssituatio präglar hur man dömer ett inlägg.

Som du vet går missing people ut med efterlysningar och oftast väldigt snabbt hittas personen som de letar efter.
Svar på tråden Mina barn är försvunna!