• Anonym (Orolig pappa)

Mina barn är försvunna!

Hejsan nu har min värsta mardröm slagit in! 
    för tre veckor sen försvann mina barn med sin mamma. hon sa att dom skulle ut o leka, men kom aldrig tillbaka. fick ett sms att dom är flyttade med soc men ringde soc dagen efter och dom är inte inblandade alls. har haft kontakt med dom sen dess både polisen och advokat. Jag gjorde en egenmäktighet med barn anmälan. som ligger hos polisen. 
    Vi har gemensam vårdnad av barnen dom är 11 månader och 2,5 år som går på dagis här mm.hon hade ringt dit o sagt att han ej kommer på ett tag.
    har gjort en orosanmälan men dom kan ej göra den för dom vet inte vart hon finns, 
    så undrar nu vad kan jag göra? jag har riktig panik har inte varit från mina barn så länge nån gång. 

• Svar på tråden Mina barn är försvunna!
  • sextiotalist
    Anonym (Nästa) skrev 2017-03-28 10:29:15 följande:
    Är motsatsen bättre då? Att någon får hjälp att hitta fru och barn, kanske mördar dem i misshandel. Då är de döda för att det var elakt mot stackars mannen att misstro honom. Det är inget fel på försiktighetsprincipen hos oss vanliga medmänniskor. Låt polisen sköta den delen istället. Det finns två alternativ i ett sådant scenario, inget är bra, men ärligt talat är "skyldig till motsatsen bevisats" i vissa fall det mindre dåliga alternativet.
    Men det är väl ingen som påstått något annat. Att man tipsar om missing people är inte fel, eftersom de inte går ut med något utan samarbete med polisen.

Han har ju tagit de rätta besluten.
    Och det förekommer att kvinnor försvinner med sina barn, mig veterligen har det under det senaste halvåret stått om sådana fall i media minst ett par gånger. Där kvinnan har försvunnit med barnen och polisen hittat kvinnan och barnen.
  • LFF
    Är motsatsen bättre då? Att någon får hjälp att hitta fru och barn, kanske mördar dem i misshandel. Då är de döda för att det var elakt mot stackars mannen att misstro honom. Det är inget fel på försiktighetsprincipen hos oss vanliga medmänniskor. Låt polisen sköta den delen istället. Det finns två alternativ i ett sådant scenario, inget är bra, men ärligt talat är "skyldig till motsatsen bevisats" i vissa fall det mindre dåliga alternativet.
    Men vem här har hjälpt TS att hitta barnen och mamman? TS har anmält till polisen och varit i kontakt med Soc men undrar vad han kan göra mer för att få saker och ting att gå lite fortare. Ingenstans går det att identifiera vare sig barn eller mamma. Ingenstans finns det en fråga om hjälp för att hitta dem.
  • Anonym (Vars)
    molly50 skrev 2017-03-28 10:09:03 följande:

Hade du tänkt likadant om TS hade varit en kvinna?

Tänk att jag hade det du.
  • Haskel
    Polisen borde med andra ord ha arresterat TS, när han gjorde sin anmälan tycker du???
  • molly50
    Anonym (Vars) skrev 2017-03-28 10:35:18 följande:
    Tänk att jag hade det du.
    Då hör du till fåtalet,i så fall.
    Många verkar dra slutsatsen att när en kvinna försvinner med sina barn så måste det ju bero på att mannen är våldsam.
    Men du inser alltså att även kvinnor kan bete sig illa. 
    Men vad är det i den här tråden,tycker du, som indikerar på att TS skulle vara våldsam?
    Carpe Diem
  • molly50
    Men ingen här i tråden har väl försökt hjälpa TS att hitta mamman och barnen.
    TS har inte heller bett om det eller gett signalement eller bett om tips på appar som kan spåra mobiltelefoner t ex.
    Det finns inget som tyder på att han vill hitta mamman och barnen av någon annan anledning än oro.
    Carpe Diem
  • Anonym (Vars)
    molly50 skrev 2017-03-28 10:46:18 följande:

Då hör du till fåtalet,i så fall.

Många verkar dra slutsatsen att när en kvinna försvinner med sina barn så måste det ju bero på att mannen är våldsam.

Men du inser alltså att även kvinnor kan bete sig illa. 

Men vad är det i den här tråden,tycker du, som indikerar på att TS skulle vara våldsam?

Absolut! Jag känner faktiskt en man som råkade ganska så illa ut i sitt förhållande med sin kvinna. Men ingen brydde sig nämnvärt. Han var ju man. Inte skulle väl han låta sig få stryk av en kvinna?? Sin egen dessutom. Han blev en toffel och ynkrygg. Hon nästan höjdes till skyarna. Sjukt ja vet! Det var jag som anmälde henne då han visade mig sina blåslagna armar och ansikte. Men nu hör inte det hit. Jag antar att man har goda själ när man gör en sådan sak. Men jag drog kanske en förhastad slutsats. Det kändes bara som att han försökte dölja sina handlingar på nåt vis. Eller också handlar det om helt andra saker men jag har som sagt svårt att tro att man bara gör så utan en anledning.
  • Anonym (Two)
    LFF skrev 2017-03-28 10:09:19 följande:

Varför försöka grotta i att identifiera vem det är?

Det gör Ts mer tovärdig för de som misstror honom.
  • molly50
    Anonym (Vars) skrev 2017-03-28 11:19:16 följande:
    Absolut! Jag känner faktiskt en man som råkade ganska så illa ut i sitt förhållande med sin kvinna. Men ingen brydde sig nämnvärt. Han var ju man. Inte skulle väl han låta sig få stryk av en kvinna?? Sin egen dessutom. Han blev en toffel och ynkrygg. Hon nästan höjdes till skyarna. Sjukt ja vet! Det var jag som anmälde henne då han visade mig sina blåslagna armar och ansikte. Men nu hör inte det hit. Jag antar att man har goda själ när man gör en sådan sak. Men jag drog kanske en förhastad slutsats. Det kändes bara som att han försökte dölja sina handlingar på nåt vis. Eller också handlar det om helt andra saker men jag har som sagt svårt att tro att man bara gör så utan en anledning.
    Ja,då vet du att det även finns kvinnor som beter sig illa.
    Bra,förresten,att du anmälde henne!  
    Visst,det är vanligare med våldsamma män,men det betyder ju inte att alla män ska dras över en kam.
    Och jag tror att det är lite där som problemet ligger.
    Att bra män blir dragna över samma kam pga att det finns våldsamma män.

Jag håller inte med om att TS sambo har stuckit utan anledning.
    Hon knaprar piller och har dessutom blivit dömd för stöld.
    Så hon kan ju likaväl försöka fly undan rättvisan.
    Carpe Diem
  • Anonym (Vars)
    molly50 skrev 2017-03-28 11:29:26 följande:

Ja,då vet du att det även finns kvinnor som beter sig illa.

Bra,förresten,att du anmälde henne!  

Visst,det är vanligare med våldsamma män,men det betyder ju inte att alla män ska dras över en kam.

Och jag tror att det är lite där som problemet ligger.

Att bra män blir dragna över samma kam pga att det finns våldsamma män.

Jag håller inte med om att TS sambo har stuckit utan anledning.

Hon knaprar piller och har dessutom blivit dömd för stöld.

Så hon kan ju likaväl försöka fly undan rättvisan.

Ah det missade jag ju. Då får jag nog be om ursäkt i min slutsats! Då kan det ju såklart ligga en massa orsaker bakom detta och isåfall så har ju hon grava problem. Jag hittar inte där det står men då borde han ju kunna då hjälp i det här för då kan hon ju mycket väl vara kapabel att skada deras barn!
Svar på tråden Mina barn är försvunna!