• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • AnnaZL
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 08:09:56 följande:

För tjejer är sådana. Vi snackar skit om varann.

Eh, nej. "Tjejer" är inte sådana. Beklagar ditt umgänge.
  • fornminne
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 09:20:11 följande:
    Fast i anmälan stod det inget om att hon är sträng. Där stod endast barnmisshandel.

Och vad kom barnmisshandeln ifrån???
  • Anonym (xex)

Jag förstår inte heller hur detta gick till TS. Ni började prata om att ni tycker att hon ät för strikt. Och sen gick diskussionen över i barnmisshandel? Hittade du då på historier eller vad hände?

• legomum
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 09:19:02 följande:
    Det hjälper som sagt inte att jag ringer soc.

Hembesök och intervjuer med anhöriga har redan skett. Bollen är i rullning. Bara vänta tills det avslutas och arkiveras.
    Du kan visst ringa, det har satts igång en utredning men du kan säga att du ljög. Sedan kan du berätta varför.

• Anonym (...)

Jag undrar om du verkligen ångrar dig? Du har ännu inte gjort något för att visa att du ångrat dig, vare sig muntligt eller med handling... eller har du tänkt dig att tiga ihjäl problemet?

• Anonym (fy fan)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 12:18:11 följande:

Du låter så hård!! Även mördare blir förlåtna!!!

Ja men det förutsätter att de ber om ursäkt för sitt misstag och sonar sitt brott.

I ditt handlar det närmast om att be mamman om ursäkt samt kontakta socialtjänsten och förklara dina lögner om mamman.

Du förtjänar att bli förlåten endast om du tar ansvar för dina handlingar. Själv skulle du aldrig blivit okej i mina ögon utan att ha gjort det.
  • Anonym (Judas)
    AnnaZL skrev 2017-04-08 09:19:44 följande:

Den utredning du drog igång med ditt förtal kostar betydligt mer än din eventuella böter. Förutom att förlänga familjens lidande bränner du även ordentligt med skattepengar. Ring soc och få ett avslut så fort som möjligt. Om du ska ha någon möjlighet att bli förlåten.

Jag har blivit ombedd att inte vara och peta i detta mer. Så jag respekgerar det. De vill nu tydligen ha papper på att de är underbara föräldrar de är. Och ja nog kan jag väl förstå det. Är man anmäld för barnmisshandel så vill man väl ha det svårt på vitt att så inte är fallet än att det bara blir nedlagt.
  • Anonym (Judas)
    Anonym (xex) skrev 2017-04-08 09:25:32 följande:

Jag förstår inte heller hur detta gick till TS. Ni började prata om att ni tycker att hon ät för strikt. Och sen gick diskussionen över i barnmisshandel? Hittade du då på historier eller vad hände?

Ja dels påhittat och förstorat/tillvridet.

Men jag var som sagt inte ensam! Inte ens jag som kommit med det värsta!!!
  • Anonym (Hanna)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 22:04:00 följande:
    Alla kan faktiskt förändras. Bara för att jag gjort en shitty sak så betyder det ju inte att hela jag är en shitty människa..

Jag har gjort ett dåligt val. Att straffas för det resten av livet känns liiiite overkill.

Jag fattar att det kanske inte är så fantastiskt roligt att få sin ekonomi granskad, hemmet synat, närmsta familj förhörd ink barnomsorgen/bvc. Men va fan inget kommer ju att ske. Bara stryka ett sträck när allt är klart.
    Men tänk om det inte går att stryka ett streck över det hela då?
    det finns många fall där föräldrarna är helt fantastiska men ändå har blivit av med sina barn. det finns fall där tingsrätten beslutat att familjen ska få tillbaka sina barn medans soc vägrar och tror sig stå över alla beslut. 
    Vad gör du om detta sker? Om mamman blir av med sina barn, ska hon fortfarande förlåta dig då? Så du slipper må dåligt?
    Är man vuxen och har fått en ordentlig uppfostran så sitter man inte och ljuger ihop historier om andra människor, historier som skadar dem. 
    Förstår du inte ens vad du utsatt denna familjen för? nej du kommer inte att bli förlåten. Det svek du har gjort är enormt och dessutom låter det som om det handlar om en familjemedlem? kan det vara så? är det en syster, kusin eller liknande du har ställt till det för?
    Du har gjort någonting hemskt och nu är du rädd för konsekvenserna. Men det låter inte som om du bryr dig om de konsekvenser du utsätter de som är runt dig. Utan det ska räcka med ett förlåt från din sida..
    Nä det fungerar inte så när du utsätter en barnfamilj för ett sådant stort svek. En familj som kan bli splittrad, barn som måste bo i fosterhem pga det du har sagt. Ett förlåt räcker inte!
    Det du ska göra är att samla gruppen av människor du har snacka skit till och erkänna att allt du sa var en lögn. Personen som har anmält kanske drar tillbaka den. Det är nog förmodligen försent för detta men ändå. Du ska låta familjen som är under utredning vara ifred. Hör inte av dig till dem innan utredningen är klar. De har annat att tänka på än din ursäkt.
    Så det du ska göra är att rätta till dina misstag, lära dig av dem och sluta tycka synd om dig själv. Stå ditt kasst. En vuxen person ska veta bättre! Snacka skit och svartmåla andra helt oskyldiga människor.. Du vet uppenbarligen inte vad som är rätt och fel.
  • Anonym (Judas)
    Anonym (...) skrev 2017-04-08 09:32:58 följande:

Jag undrar om du verkligen ångrar dig? Du har ännu inte gjort något för att visa att du ångrat dig, vare sig muntligt eller med handling... eller har du tänkt dig att tiga ihjäl problemet?

Jag har faktiskt bett pappan om ursäkt.

Hittills verkar ju tiga iaf funka..
Svar på tråden Falska anmälningar