• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • Anonym (Judas)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2017-04-08 11:08:10 följande:

Varför skulle låginkomsttagare vara vanligt förekommande hos soc?

Tror du inte att man kan ta hand om barn utan att vara akademiker eller?

Känns som att låginkommstagare inte har samma goda förutsättningar som högre.

Ofta finns missbruk med i bilden. Sämre utbildning. Sämre levnadsvillkor and so on.

Klart man kan ta hand om barn även uran ett öre på fickan. Men att ha goda förhållanden och god ekonomi ger en helt klart andra förutsättnungar. Gäller i livet sim helhet.
  • Anonym (Judas)
    Anonym (Fattar inte) skrev 2017-04-08 11:42:56 följande:

Aha, hon är ingift och du gillar inte henne?

Nu har jag läst alla dina inlägg och helt ärligt gör det mig mörkrädd att människor som du går lösa i samhället. 

Jag hoppas verkligen att du inte får några egna barn, helt enkel för att du inte skulle klara att uppfostra dem till vettiga människor. DU är en sådan person som nog skulle få soc i hasorna. Med all rätt.

Gillar och gillar.. Ibland bara tål jag inte henne!!
  • EnAnonumius
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 11:43:41 följande:
    Ofta finns missbruk med i bilden. Sämre utbildning. Sämre levnadsvillkor and so on.

Klart man kan ta hand om barn även uran ett öre på fickan. Men att ha goda förhållanden och god ekonomi ger en helt klart andra förutsättnungar. Gäller i livet sim helhet.
    Vilken värd lever du i?

Bara för att någon är låginkomsttagare så betyder det inte att deras barn kan läsa vidare i skolan och plugga vidare på universitet/högskola och bli höginkomsttagare. Man har i dagens samhälle näst intill samma förutsättningar oavsett vilken inkomst föräldrarna har.

Sedan så kommer du med ett påstående med, att låginkomsttagare har ofta missbruk med i bilden. Kan du komma med objektiva bevis på att det är så. Du har kommit med ett påstående det är din sak att bevisa det med.

Du själv säger att du inte är en "shitty människa".
    Men ditt språkbruk, dina förutfattade meningar om folk och även att du vill inte ta aktivt ansvar för dina vidriga handlingar bevisar just att du är en "shitty människa".

Det är människor som du som är det sanna bottenskrapet i samhället inte dem du anklagar.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Fiona M

Du ångrar dig ju enbart för att konsekvenserna, att andra blir arga på dig, drabbar dig, inte för att du verkligen inser att du gjort fel. Isf skulle du bett om ursäkt och försökt gottgöra det.

• Anonym (Fattar inte)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 11:43:41 följande:

Som med allt annat du skrivit har du fel här.
    Varför bemödar jag mig ens att skriva det?

Jag ska berätta en sak för dig, jag är inte höginkomsttagare. Jag har ett jobb som du troligtvis skulle se ner på. Vet du hur jag tjänar mina pengar? Jo, på att städa! Kan du tänka dig, och barn har jag också. Hela två stycken och vet du vad? Det går bra för dem! Den ena är vuxen och har ett jobb med bra inkomst, han är gift, har barn och villa och hund och husvagn. Med en städerska som mor! Son nummer två har ett ovanligt yrke som genererar bra med pengar. Trots att jag städar ihop min inkomst. Och inte super jag heller. Eller knarkar.

Men du tycker att jag är samhällets bottenskrap. Ja, tyck det. Det är ok. Vad som är ännu mer ok är att vi inte känner varandra för då hade du väl socanmält mig som missbrukande städkärring. Jag ska inte skriva vad jag tänker för jag vill inte bli avstängd från FL men jag kan säga såhär... jag hoppas karma biter dig i svansen så du får leva som kuperad resten av livet.

Fy för människor som du, mäsnklighetens bottenskrap... hur känns det?
  • Anonym (Fattar inte)
    EnAnonumius skrev 2017-04-08 12:10:19 följande:
    Vilken värd lever du i?

Bara för att någon är låginkomsttagare så betyder det inte att deras barn kan läsa vidare i skolan och plugga vidare på universitet/högskola och bli höginkomsttagare. Man har i dagens samhälle näst intill samma förutsättningar oavsett vilken inkomst föräldrarna har.

Sedan så kommer du med ett påstående med, att låginkomsttagare har ofta missbruk med i bilden. Kan du komma med objektiva bevis på att det är så. Du har kommit med ett påstående det är din sak att bevisa det med.

Du själv säger att du inte är en "shitty människa".
    Men ditt språkbruk, dina förutfattade meningar om folk och även att du vill inte ta aktivt ansvar för dina vidriga handlingar bevisar just att du är en "shitty människa".

Det är människor som du som är det sanna bottenskrapet i samhället inte dem du anklagar.
    Precis så!
  • fornminne
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 11:39:02 följande:
    Jag är 25. Familj är väl närmare sanningen.. Fast jag ser inte mamman som min familj. Hon kan gå under beteckningen släkt. Typ.
    OK, och hur beter sig familjen nu? Är du inte välkommen? Är det bara din mamma som pratar med dig? Du får skylla dig själv i så fall, vid 25 års ålder ska man veta bättre, men det har inte riktigt framgått vad du egentligen tycker är problemet? Du gillar ju inte ens den drabbade familjen, eller i alla fall inte mamman.
  • Anonym (Hearhear)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 10:02:05 följande:
    Jag har faktiskt bett pappan om ursäkt. Hittills verkar ju tiga iaf funka..

Jag är bara nyfiken, ursäkta, men vad har du för diagnos? Vet att det finns någon psykisk åkomma då man inte kan hålla sig ifrån att säga sårande saker och säga sånt som sägs enbart för att åsamka skada. Du kanske ska kolla upp dig.
  • Anonym (B)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 08:17:52 följande:

Hur gammal var din syster när hon anmälde? Anmälde hon anonymt? Eller hur framkom det att det var hon?

Har systern själv barn? Hur beter sig övriga släkt/familj kring henne?

För om jag vistas där mamman är så är alla knäpp tysta. Ingen säger något. Verkligen skitjobbigt...

Har varit ensam med mamman en gång i ca 15 min. Hon sa inte heller ett ord.. Hon liksom bara väntade..

Folk säger att jag gör det svårare för mig själv att det bara är att öppna käften och våga börja prata. Men jag vet inte HUR jag ska börja efter allt. Förlåt, ursäkta, sorry känns så jäkla pluttigt...

Hon är 43 år men det var inte hon som anmälde, hon hittade på alla lögner och spred skitsnack, hotade även att anmäla men fick en annan person att anmäla det hela. Alla vet att det är hon eftersom hon varit öppen med sina lögner/skitsnack bland många, alla visste att hon bara snackade skit och försökte tala henne till rätta och sluta upp med det.

Ja hon har själv barn. Hela familjen/släkten har bara tagit avstånd från henne, ingen vill prata med henne om det då vi redan innan allt hände sa vad vi tyckte men hon fortsatte. Ingen vill ha någon närmare relation till henne mer då alla är rädda om sina barn/familjer, alla har bara tagit avstånd och undviker henne. När vi väl pratar med henne eller träffar henne så håller vi det ytligt och kyligt.

Vår mamma sa till henne från början "håller du på såhär så kommer ingen i familjen våga vara dig nära nånsin igen" men hon valde att fortsätta. Nu får hon äta upp det, hon mår dåligt för att alla misstror henne och ingen vill ha någon relation till henne, det skulle hon tänkt på innan.
  • Anonym (Judas)
    fornminne skrev 2017-04-08 12:46:22 följande:

OK, och hur beter sig familjen nu? Är du inte välkommen? Är det bara din mamma som pratar med dig? Du får skylla dig själv i så fall, vid 25 års ålder ska man veta bättre, men det har inte riktigt framgått vad du egentligen tycker är problemet? Du gillar ju inte ens den drabbade familjen, eller i alla fall inte mamman.

Jo välkommen är jag. Men det är vääääldigt stel stämning. Nä alla pratar med mig. Men vi pratar inte alls om det här ämnet. Livet går ju vidare.

Problemet är väl att jag borde be om ursäkt men jag har ju inte gjort det. Och vill väl kanske inte riktigt.. för annars hade jag väl redan gjort det. Tycker liksom att det räcker att jag pratat ut med pappan.

Jag vet att han är besviken på mig och egentligen tycker att jag borde be även mamman om ursäkt. Men vad ska det löna sig till? Det är vad det är och 2 ursäkter är väl inte bättre än en??

Han är ju lika drabbad som henne även om anmälan bara var riktad mot henne.
Svar på tråden Falska anmälningar