• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • Anonym (Judas)
    EnAnonumius skrev 2017-04-07 19:56:06 följande:

Om Karma existera så hoppas jag att Karma är rättvis och ser till att TS straffas med att aldrig någonsin blir gravid. 

Det skulle vara ett straff mot barnen att ha en kvinna med så dålig karaktär, till mamma.

Jag förstår att du tänker så. Men jag är ändå villig att tro det bara är stridens hetta som gör att du tänker och tycker så. Imorgon är en ny dag med nya möjligheter.
  • Anonym (Judas)
    Anonym (Tja) skrev 2017-04-07 20:47:07 följande:

Ångrar du dig, ts?

Klart jag ångrar mig! Har sagt det till typ alla!!!
  • MajaVira
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 22:08:01 följande:
    Av dina inlägg i tråden så ångrar du dig inte, du skäms bara för att andra fått veta vad du gjorde och vilka konsekvenser det fick. Om du verkligen ångrat dig så hade du inte kommit med mängder av bortförklaringar och förminskar det familjen blivit utsatt för.
  • EnAnonumius
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 22:04:00 följande:
    Alla kan faktiskt förändras. Bara för att jag gjort en shitty sak så betyder det ju inte att hela jag är en shitty människa..
    Jag har gjort ett dåligt val. Att straffas för det resten av livet känns liiiite overkill.

Jag fattar att det kanske inte är så fantastiskt roligt att få sin ekonomi granskad, hemmet synat, närmsta familj förhörd ink barnomsorgen/bvc. Men va fan inget kommer ju att ske. Bara stryka ett sträck när allt är klart.
    Kan du verkligen förändras? Du visar ju inget prov på att du vill förändras här. 
    Utan försöker säga att du inte är en "skitty människa" (<-- för att använda dina ord).
    Du visar ju ingen som helst insikt i vad du sitter och gör och säger. Hoppas att du hamnar på socialen som det sanna bottenskrapet du är. Du hör hemma där med dina likar som också är bottenskrap.

Jo du är en "shitty människa". Det är just shitty människor som säger att socialen är för samhällets bottenskrap.

Annars så kanske du kan förklara med vilken rätt du har att sitta säga att folk är bottenskrap bara för att de finns på socialen?

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    MajaVira skrev 2017-04-07 22:14:37 följande:
    Av dina inlägg i tråden så ångrar du dig inte, du skäms bara för att andra fått veta vad du gjorde och vilka konsekvenser det fick. Om du verkligen ångrat dig så hade du inte kommit med mängder av bortförklaringar och förminskar det familjen blivit utsatt för.
  • Anonym (Judas)
    EnAnonumius skrev 2017-04-07 22:20:47 följande:

Kan du verkligen förändras? Du visar ju inget prov på att du vill förändras här. 

Utan försöker säga att du inte är en "skitty människa" (<-- för att använda dina ord).

Du visar ju ingen som helst insikt i vad du sitter och gör och säger. Hoppas att du hamnar på socialen som det sanna bottenskrapet du är. Du hör hemma där med dina likar som också är bottenskrap.

Jo du är en "shitty människa". Det är just shitty människor som säger att socialen är för samhällets bottenskrap.

Annars så kanske du kan förklara med vilken rätt du har att sitta säga att folk är bottenskrap bara för att de finns på socialen?

Klart jag kan förändras! Det kan vi alla. Jag har lärt mig något otroligt av detta - trot eller ej..

Det som faktiskt stör mig är att jag vet att folk förväntar sig en ursäkt av mig. Men vi var faktiskt fler som var med! Jag känner att jag har en större skuld än alla andra som var i blandade. Och det är orättvist!!! Jag kontaktade aldrig soc exempelvis.. Varför ska just jag tä största smällen??!?
  • Anonym (jojjon)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 12:24:46 följande:
    Jag har faktiskt träffat mamman efteråt. Eftersom hon själv inte tog upp ämnet så trodde jag inte hon ville prata om det. Jag vände andra kinden till och vi samtalade om andra saker. Fast nu när jag tänker efter så var det mest jag som pratade på. Hon skalade äpplen...
    Jag tror du har missuppfattat vad "vända andra kinden till" betyder. DU kan inte vända andra kinden till i detta sammanhang - det är ju du som har handlat fel. Det är i så fall HON som väljer att vara storsint och vända andra kinden till. 

- Ja, det kanske inte är så viktigt, och i vanliga fall brukar jag inte vara någon språkpolis.. Men i ditt fall känns det som att en polis är precis vad du behöver.

Ärligt talat tror jag du måste jobba med din avundsjuka och missunnsamhet. För jag antar att det är det som ligger bakom förtalet av din släkting. Sedan måste du be om ursäkt. Uppriktigt och förbehållslöst.

Och sedan kan du bara hoppas på att din släkting förlåter dig. Jag tror tyvärr inte att jag hade kunnat göra det, men ska man gå på din beskrivning, så verkar din släkting vara en ovanligt storsint person. Så hon kanske faktiskt kan förlåta något som i många andras ögon skulle vara nästintill oförlåtligt. 
  • Anonym (B)

Min syster gjorde precis en sån grej mot en nära släkting. Ingen av oss andra syskon eller resten av familjen har någonsin vågat lita på henne igen. Vi alla har nu bara en ytlig kontakt med henne och vi kommer aldrig glömma det hon gjorde, ingen av oss vill att hon ska komma nära våra barn eller våra familjer för alla är rädda att hon ska hitta på saker och snacka skit. Just min syster har även en tidigare historia av att skapa problem inom släkten, snacka skit och ljuga men det här vart droppen för alla.

Det allra värsta är att hon inte ens bett om ursäkt och försökt ställa det till rätta, utan bara fortsatt försvara sig.. så vidrigt.

Säkert inte det du vill höra men när man gjort en sån grej så är det väldigt svårt att få tillbaka tilliten från människor, det är ingen liten grej man ställt till med. Du har inte bara jävlats med henne utan du har dragit in hennes oskyldiga BARN i det hela.

• Anonym (Tja)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 22:08:01 följande:

Ja du sa typ 'actions speak louder than words'. Så vilka handlingar har du gjort för att visa att du ångrar dig?
  • EnAnonumius
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 22:26:53 följande:
    Klart jag kan förändras! Det kan vi alla. Jag har lärt mig något otroligt av detta - trot eller ej..

Det som faktiskt stör mig är att jag vet att folk förväntar sig en ursäkt av mig. Men vi var faktiskt fler som var med! Jag känner att jag har en större skuld än alla andra som var i blandade. Och det är orättvist!!! Jag kontaktade aldrig soc exempelvis.. Varför ska just jag tä största smällen??!?
    Varför duckar du för min fråga?

Med vilken rätt du har att sitta säga att folk är bottenskrap bara för att de finns på socialen?

Det hör inte hit om ni var flera ditt brott blir inte mindre för detta. Sedan när man läser dina svar i tråden så förväntar du dig att du skall bli förlåten. Det som är det mest intressanta med detta är att du försöker övertyga andra att du har lärt dig mycket om detta och riktigt tigger om att bli trodd. Samtidigt så sitter du i tråden och försöker få råd på hur man skall slippa att bli straffad "för du vill ju inte hamna på socialen då de är tillför bottenskrapet", och "jag vill ju inte bli anmäld".. Du gör precis allting för att slippa att ta aktivt ansvar för dina handlingar.
    Om du vill bli förlåten så krävs det att du också visar detta genom att ta aktivt ansvar för vad du har gjort.

Sedan ett tips. Plugga på den sanna innebörden av att "vända den andra kinden till".
    Du har fått det helt om bakfoten om vad det handlar om.

Men mest av allt.. 
    Klara du av att svara på frågan nu? Eller skall du fortsätta att ducka för den?

Svar på tråden Falska anmälningar