• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • Anonym (Judas)
    fornminne skrev 2017-04-08 09:08:56 följande:

Fast du skriver ju att hon är perfekt, eller näst intill. Vad fanns det då att lufta?

Jag tycker hon kan vara lite väl strikt med barnen.

Så vi diskuterade deras rutiner och val.

Man är ju bara barn en gång.

Jag menar vad tusan gör det om barnen ex vill ha leksaker vid bordet..
  • Anonym (xex)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 08:17:52 följande:
    Hur gammal var din syster när hon anmälde? Anmälde hon anonymt? Eller hur framkom det att det var hon? Har systern själv barn? Hur beter sig övriga släkt/familj kring henne? För om jag vistas där mamman är så är alla knäpp tysta. Ingen säger något. Verkligen skitjobbigt... Har varit ensam med mamman en gång i ca 15 min. Hon sa inte heller ett ord.. Hon liksom bara väntade.. Folk säger att jag gör det svårare för mig själv att det bara är att öppna käften och våga börja prata. Men jag vet inte HUR jag ska börja efter allt. Förlåt, ursäkta, sorry känns så jäkla pluttigt...

Förmodligen är det så att ingen längre litar på dig TS, samt har insett att det är något fel på dig. Sådana människor bör man undvika, eller i alla fall inte umgås med mer än nödvändigt. Men din mamma pratar väl fortfarande med dig? Då har du i alla fall henne. Sina barn överger man inte i första taget, även om hon (med rätta) skäms för dig.
  • Anonym (Judas)
    fornminne skrev 2017-04-08 09:07:51 följande:

Inte de tjejer jag känner, och absolut inte om så allvarliga grejer. Om småsaker möjligen. Men det gör även en del killar.

Fast det kommer ju inte bli nå konsekvenser av detta. Möjligtvis att dom blir erbjudna nå frivilligt trams.

Visst som var förlorat lite tid, sömn och tillit men det tar ju slut snart.
  • legomum

Helt ärligt gör man inte så. Någon måtta får det vara på hur man beter sig. Var lite ärlig och ring soc/bup och säg att du ljög.

Det är det enda du kan göra för att hjälpa upp en hemsk situation Du skapat.

Sedan vore det fantastiskt om du tog och bad om ursäkt till denna mamma också.

Skärpning, lite dåligt samvete och skriva ett inlägg här gör det inte ogjort eller bättre.

• Anonym (Judas)
    Anonym (xex) skrev 2017-04-08 09:13:51 följande:

Förmodligen är det så att ingen längre litar på dig TS, samt har insett att det är något fel på dig. Sådana människor bör man undvika, eller i alla fall inte umgås med mer än nödvändigt. Men din mamma pratar väl fortfarande med dig? Då har du i alla fall henne. Sina barn överger man inte i första taget, även om hon (med rätta) skäms för dig.

Visst är det så. Mamma är alltid mamma och jag älskar henne i vårt och torrt.

Vi pratar nästan varje dag men vi pratar inte längre om detta. Finns liksom inget mer att säga.
  • fornminne
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 09:12:59 följande:
    Jag tycker hon kan vara lite väl strikt med barnen. Så vi diskuterade deras rutiner och val. Man är ju bara barn en gång. Jag menar vad tusan gör det om barnen ex vill ha leksaker vid bordet..

Jo, men det är ju inget man blir Soc-anmäld för. Att man är lite strikt... Känner förövrigt många barn som inte får ha leksaker vid bordet, samt förväntas städa sina rum mm. De har ändå en rik barndom. Barn mår inte bra av för lösa tyglar, då kanske de blir som du?
  • fornminne
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 09:14:27 följande:
    Fast det kommer ju inte bli nå konsekvenser av detta. Möjligtvis att dom blir erbjudna nå frivilligt trams. Visst som var förlorat lite tid, sömn och tillit men det tar ju slut snart.

Du är inte seriös va?
  • Anonym (Judas)
    legomum skrev 2017-04-08 09:15:07 följande:

Helt ärligt gör man inte så. Någon måtta får det vara på hur man beter sig. Var lite ärlig och ring soc/bup och säg att du ljög.

Det är det enda du kan göra för att hjälpa upp en hemsk situation Du skapat.

Sedan vore det fantastiskt om du tog och bad om ursäkt till denna mamma också.

Skärpning, lite dåligt samvete och skriva ett inlägg här gör det inte ogjort eller bättre.

Det hjälper som sagt inte att jag ringer soc.

Hembesök och intervjuer med anhöriga har redan skett. Bollen är i rullning. Bara vänta tills det avslutas och arkiveras.
  • AnnaZL
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 12:09:04 följande:

Jag vill faktiskt inte betala böter. Pengarna går väl ändå inte till henne? Då gör som väl ändå ingen nytta??

Den utredning du drog igång med ditt förtal kostar betydligt mer än din eventuella böter. Förutom att förlänga familjens lidande bränner du även ordentligt med skattepengar. Ring soc och få ett avslut så fort som möjligt. Om du ska ha någon möjlighet att bli förlåten.
  • Anonym (Judas)
    fornminne skrev 2017-04-08 09:16:55 följande:

Jo, men det är ju inget man blir Soc-anmäld för. Att man är lite strikt... Känner förövrigt många barn som inte får ha leksaker vid bordet, samt förväntas städa sina rum mm. De har ändå en rik barndom. Barn mår inte bra av för lösa tyglar, då kanske de blir som du?

Fast i anmälan stod det inget om att hon är sträng. Där stod endast barnmisshandel.
Svar på tråden Falska anmälningar