• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • Anonym (Judas)
    Anonym (B) skrev 2017-04-08 13:55:06 följande:

Hon är 43 år men det var inte hon som anmälde, hon hittade på alla lögner och spred skitsnack, hotade även att anmäla men fick en annan person att anmäla det hela. Alla vet att det är hon eftersom hon varit öppen med sina lögner/skitsnack bland många, alla visste att hon bara snackade skit och försökte tala henne till rätta och sluta upp med det.

Ja hon har själv barn. Hela familjen/släkten har bara tagit avstånd från henne, ingen vill prata med henne om det då vi redan innan allt hände sa vad vi tyckte men hon fortsatte. Ingen vill ha någon närmare relation till henne mer då alla är rädda om sina barn/familjer, alla har bara tagit avstånd och undviker henne. När vi väl pratar med henne eller träffar henne så håller vi det ytligt och kyligt.

Vår mamma sa till henne från början "håller du på såhär så kommer ingen i familjen våga vara dig nära nånsin igen" men hon valde att fortsätta. Nu får hon äta upp det, hon mår dåligt för att alla misstror henne och ingen vill ha någon relation till henne, det skulle hon tänkt på innan.

Okej. Låter som att våran framtida relation är ganska körd.

Jag vill ju verkligen inget annat än att ha en nära relation med barnen. Jag vill att de ska veta att jag alltid finns för dom. Att de kan ringa när som helst och öppna sina hjärtan för mig. Jag finns där för dom och ställer alltid upp. Oavsett!!!

Fan....
  • fornminne
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 14:19:02 följande:
    Jo välkommen är jag. Men det är vääääldigt stel stämning. Nä alla pratar med mig. Men vi pratar inte alls om det här ämnet. Livet går ju vidare. Problemet är väl att jag borde be om ursäkt men jag har ju inte gjort det. Och vill väl kanske inte riktigt.. för annars hade jag väl redan gjort det. Tycker liksom att det räcker att jag pratat ut med pappan. Jag vet att han är besviken på mig och egentligen tycker att jag borde be även mamman om ursäkt. Men vad ska det löna sig till? Det är vad det är och 2 ursäkter är väl inte bättre än en?? Han är ju lika drabbad som henne även om anmälan bara var riktad mot henne.

Då får du väl ha det som du har det. Är pappan din bror?
  • Anonym (Jag)

Har en liknande story. En släkting polisanmälde mig på fyllan för ngt han fått för sig för ett par år sedan. Jag är inte arg på honom idag. Jag tänker inte på honom alls. Träffar honom på släktmiddagar, byter ett par artighetsfraser, inget mer. Kommer aldrig mer släppa honom inpå mig. Det finns mängder av fina människor därute att ge min tid och energi. Jag tänker inte ge honom något.

• fornminne
    Anonym (B) skrev 2017-04-08 13:55:06 följande:
    Hon är 43 år men det var inte hon som anmälde, hon hittade på alla lögner och spred skitsnack, hotade även att anmäla men fick en annan person att anmäla det hela. Alla vet att det är hon eftersom hon varit öppen med sina lögner/skitsnack bland många, alla visste att hon bara snackade skit och försökte tala henne till rätta och sluta upp med det. Ja hon har själv barn. Hela familjen/släkten har bara tagit avstånd från henne, ingen vill prata med henne om det då vi redan innan allt hände sa vad vi tyckte men hon fortsatte. Ingen vill ha någon närmare relation till henne mer då alla är rädda om sina barn/familjer, alla har bara tagit avstånd och undviker henne. När vi väl pratar med henne eller träffar henne så håller vi det ytligt och kyligt. Vår mamma sa till henne från början "håller du på såhär så kommer ingen i familjen våga vara dig nära nånsin igen" men hon valde att fortsätta. Nu får hon äta upp det, hon mår dåligt för att alla misstror henne och ingen vill ha någon relation till henne, det skulle hon tänkt på innan.

Sorgligt. Har du funderat på varför din syster höll på så där? Vad som är fel med henne? Men självklart ska ni inte ta tillbaka henne, hon låter ju väldigt opålitlig.
  • Anonym (Jag)

Kan tillägga att vi umgicks innan. Hade inte spelat någon roll om han bett om ursäkt faktiskt. Han är en person jag inte vill ha i mitt liv. Helt enkelt.

• fornminne
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 14:45:06 följande:
    Okej. Låter som att våran framtida relation är ganska körd. Jag vill ju verkligen inget annat än att ha en nära relation med barnen. Jag vill att de ska veta att jag alltid finns för dom. Att de kan ringa när som helst och öppna sina hjärtan för mig. Jag finns där för dom och ställer alltid upp. Oavsett!!! Fan....

Vad glad att du och familjen öht har någon slags kontakt fortfarande, det hade lika gärna kunnat bli så att de aldrig ville träffa dig igen.
  • Anonym (xex)

Jag har en kusin som ofta ljuger och snackar skit, samt gärna manipulerar och utnyttjar andra. Hon är kvar i släkten på nåder, men ingen vill ha någon närmare kontakt med henne. Och då har hon ändå inte ljugit om något så allvarligt som ts har gjort. Å andra sidan har hon gjort det många gånger, betett sig så här i många år. Jag har kommit fram till att det måste vara något allvarligt fel på henne, men jag vet inte vad och orkar inte bry mig. Jag träffar henne så sällan ändå. Inte ens hennes syskon (som är jättetrevliga), har någon närmare kontakt med henne längre.

• Regndamen
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 14:45:06 följande:

Okej. Låter som att våran framtida relation är ganska körd.

Jag vill ju verkligen inget annat än att ha en nära relation med barnen. Jag vill att de ska veta att jag alltid finns för dom. Att de kan ringa när som helst och öppna sina hjärtan för mig. Jag finns där för dom och ställer alltid upp. Oavsett!!!

Fan....

Fast det har du inte visat. Vad du visat är att du gillar att göra livet dåligt för dem.
  • Anonym (Karma)

Men allvarligt talat, är du lågbegåvad eller vad är det son gör att ditt konsekvenstänkande inte alls fungerar?

Du säger att du vill finnas där för barnen men fattar inte du att det du gjort har drabbat dem mer än någon annan? Kan inte du ens förstå vilket jävla helvete du försatt dem i? Att de blir otrygga. Att de blivit utfrågade om att bli slagna av sin mamma, fastän det aldrig hänt. Att det faktum att du fått deras mamma att må så dåligt givetvis märks i deras tillvaro, och gör de osäkra och oroliga.

Och du är så in i helvete feg att du inte ens förmår att be om ursäkt.. du är en sorglig människa och jag kan inte annat än att hålla med de som skrivit att du aldrig borde få barn. När man kan göra andra människor så illa utan att känna dåligt samvete är man empatistörd.

Människor utan empati borde inte bli föräldrar för de blir dåliga sådana.

Det är sådana föräldrar som slår sina barn..

• sextiotalist
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-08 11:43:41 följande:

Känns som att låginkommstagare inte har samma goda förutsättningar som högre.

Ofta finns missbruk med i bilden. Sämre utbildning. Sämre levnadsvillkor and so on.

Klart man kan ta hand om barn även uran ett öre på fickan. Men att ha goda förhållanden och god ekonomi ger en helt klart andra förutsättnungar. Gäller i livet sim helhet.

Missbruk finns i alla klasser, men medelklassen och högre upp är bättre på att dölja det.

Jag arbetade en sommar på ett systembolag på Östermalm och det var många alkoholister man mötte på.
Svar på tråden Falska anmälningar