• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • Anonym (Hearhear)
    John22 skrev 2017-04-07 11:42:14 följande:
    Har vi ljugit om att någon helt oskyldig har misshandlat sina barn? Nej, det är du nog rätt ensam om. Man kan ju alltid hoppas på att du blir ditsatt ordentligt. Fy fan vad dåligt.

Allt som behöver sägas. Fyyyyyyyyyyyyy, TS. Skärpning!
  • Anonym (...)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 15:30:30 följande:

Förövrigt har jag mognat mycket det senaste åren.

Så som du skriver om detta, tyder på att du inte mognat alls!
  • MajaMaria79
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 15:28:24 följande:
    Det är nog så.. Jag vill att npgon annan ska komma och städa upp min skit.. pinsamt!

Hur fick du reda på vem som anmält? Hur förklarade personen sig? Hur ser eran relation ut idag?
    Den ena sa det till min man och hon berättade också om person två.

Vi har aldrig pratat ut om det. Det känns som att det aldrig skulle gå. Hon skulle skylla i från sig och jag skulle bli vansinnig. Jag försöker bara tänka på att soc och alla andra såg igenom det hela till slut.

Idag, vi måste ha någon form av relation, men jag ser ju henne som opålitlig och lite obehaglig - ett nutcase. Håller henne på en dryg armlängds avstånd och hon kommer aldrig komma närmare än så igen.
  • Anonym (Judas)
    MajaMaria79 skrev 2017-04-07 18:25:17 följande:

Den ena sa det till min man och hon berättade också om person två.

Vi har aldrig pratat ut om det. Det känns som att det aldrig skulle gå. Hon skulle skylla i från sig och jag skulle bli vansinnig. Jag försöker bara tänka på att soc och alla andra såg igenom det hela till slut.

Idag, vi måste ha någon form av relation, men jag ser ju henne som opålitlig och lite obehaglig - ett nutcase. Håller henne på en dryg armlängds avstånd och hon kommer aldrig komma närmare än så igen.

Tack för ditt uppriktiga svar. Jag är också tvungen att ha en relation med dessa. Om de nu inte skär av mig helt och hållet. Men det hoppas jag verkligen inte. Jag fattar att mamman kanske inte vill se mig mer men jag träffar gärna övriga familjen. Bara framtiden kan utvisa vad som sker..
  • Anonym (Detektiven)

Det är inte så att det är TS som blivit orosanmäld och detta är fria fantasier om att det är för att hon är så fantastisk?

• EnAnonumius
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 13:32:59 följande:
    Jag vill verkligen inte ha med soc att göra!!
    Det är bara för samhällets bottenskrap. Inget jag vill förknippas med den dagen jag själv får barn. Tror inte att jag kan ringa anonymt och börja röra om i grytan i ett befintligt fall..
    "Det är bara för samhällets bottenskrap."

Du är en person som saknar har rätten att få en "förlåtelse".
    Du har en otrolig hemsk människosyn.

Det jag kan säga hoppas att du aldrig blir gravid. du förtjänar inte att bli mamma med den nedvärderade vidriga människosynen du har.  Samhällets bottenskrap med deras vidriga människosyn förtjänar inte att få barn alls.

Jag hoppas att du aldrig blir förlåten för din handling du gjorde mot den mamman. Du förtjänar det inte en förlåtelse.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • EnAnonumius
    Anonym (Karma) skrev 2017-04-07 14:19:42 följande:
    Jag hoppas verkligen detta är rent påhitt. Jag vill inte tro att någon kan göra något så vidrigt utan att skämmas. För det verkar du verkligen inte göra. Du är ledsen för att du blivit påkommen men inte för vad du gjort, hade du varit det hade du också varit beredd att göra vad som krävs för att ställa så mycket som möjligt tillrätta.

Aldrig har man hoppats mer på existensen av karma och att detta slår tillbaka mot dig lika hårt som du givit.

Låt bli att skaffa barn innan du utvevklat empati och moralkompass. Utan det kommer du vara en fruktansvärt usel förebild.
    Satsa på att försöka vara som mamman du satt i skiten. Hon verkar vara både en god förälder och långt mycket mer mogen än du.
    Men så är det väl också där skon klämmer, hon är både bättre och mer framgångsrik än du någonsin kommer kunna bli. Det är väl därför du är så avundsjuk att du har försökt krossa både hennes och barnens lycka och trygghet?
    Om Karma existera så hoppas jag att Karma är rättvis och ser till att TS straffas med att aldrig någonsin blir gravid. 
    Det skulle vara ett straff mot barnen att ha en kvinna med så dålig karaktär, till mamma.

Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (Judas)
    Anonym (Detektiven) skrev 2017-04-07 19:44:18 följande:

Det är inte så att det är TS som blivit orosanmäld och detta är fria fantasier om att det är för att hon är så fantastisk?

Nej jag har inte ens barn. Och för det andra så var det ingen orosanmälan. Rubriceringen var/är barnmisshandel.
  • Anonym (Judas)
    EnAnonumius skrev 2017-04-07 19:44:46 följande:

"Det är bara för samhällets bottenskrap."

Du är en person som saknar har rätten att få en "förlåtelse".

Du har en otrolig hemsk människosyn.

Det jag kan säga hoppas att du aldrig blir gravid. du förtjänar inte att bli mamma med den nedvärderade vidriga människosynen du har.  Samhällets bottenskrap med deras vidriga människosyn förtjänar inte att få barn alls.

Jag hoppas att du aldrig blir förlåten för din handling du gjorde mot den mamman. Du förtjänar det inte en förlåtelse.

Alla kan faktiskt förändras. Bara för att jag gjort en shitty sak så betyder det ju inte att hela jag är en shitty människa..

Jag har gjort ett dåligt val. Att straffas för det resten av livet känns liiiite overkill.

Jag fattar att det kanske inte är så fantastiskt roligt att få sin ekonomi granskad, hemmet synat, närmsta familj förhörd ink barnomsorgen/bvc. Men va fan inget kommer ju att ske. Bara stryka ett sträck när allt är klart.
Svar på tråden Falska anmälningar