• Anonym (Judas)

Falska anmälningar

Jag vet inte riktigt vad jag ställt till med!!

Eller egentligen så vet jag ju det men ändå inte..

Tillsammans med några andra så pratade jag skir om en släkting. Jag bredde på rejält. Riktigt rejält. Jag vet att denna fantastiska och underbara mamma gör allt för sina barn. I ärlighetens namn så ser jag upp till henne. Jag fattar inte hur hon orkar med allt vad hon gör och är engagerad i.

Iaf.. Efter mitt skitsnack så är denna mamma nu anmäld för barnmisshandel. Värsta utredningen har dragit igång. Självklart så har jag ju försagt mig (kan ni fatta att detta äter upp mig??!??!, var tvungen att ventilera lite).

Min egen familj har tagit avstånd från mig. Jag skäms så mycket att jag inte ens bett om ursäkt. Jag ville ju bara jäklas lite. All perfektion störde mig.. Det var inte meningen att detta skulle bli såhär. Jag hade hoppats på ett litet samtal typ. Tacksam är jag iaf att polisen inte ens tog upp fallet. Men en utredning hos soc tar tydligen 4 månader..

Är jag egoistiskt som är rädd för att bli stämd för förtal? Tänker på det varje dag. Om jag ber om ursäkt tror ni jag blir förlåten då? Hur länge kan man egentligen tjuta över en såhär sak??

• Svar på tråden Falska anmälningar
  • MajaMaria79

TS det är ganska svårt att ta dig på allvar. 

Du skriver att du bara vill bli förlåten och göra allt ogjort. Men å  andra sidan så vill du inte göra något för att det ska bli så, du vill inte be om ursäkt, du vill inte skriva ett brev, du vill bara att andra ska göra saker för dig - vända andra kinden till. 

Jag tror du får hacka i dig att här är du i underläge, det är du som gjort fel, ingen annan. Du får vika ner dig även om det är obehagligt för dig. 

Jag blev anmäld för några år sedan för något som jag absolut inte gjort. Det var helt fruktansvärt, alla samtal, all misstro. Det slutade väl, men jag har ännu inte riktigt förlåtit dem som anmälde. 

• Anonym (Karma)

Jag hoppas verkligen detta är rent påhitt. Jag vill inte tro att någon kan göra något så vidrigt utan att skämmas. För det verkar du verkligen inte göra. Du är ledsen för att du blivit påkommen men inte för vad du gjort, hade du varit det hade du också varit beredd att göra vad som krävs för att ställa så mycket som möjligt tillrätta.

Aldrig har man hoppats mer på existensen av karma och att detta slår tillbaka mot dig lika hårt som du givit.

Låt bli att skaffa barn innan du utvevklat empati och moralkompass. Utan det kommer du vara en fruktansvärt usel förebild.

Satsa på att försöka vara som mamman du satt i skiten. Hon verkar vara både en god förälder och långt mycket mer mogen än du.

Men så är det väl också där skon klämmer, hon är både bättre och mer framgångsrik än du någonsin kommer kunna bli. Det är väl därför du är så avundsjuk att du har försökt krossa både hennes och barnens lycka och trygghet?

• Litet My
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 13:22:38 följande:
    Men Vad ska jag skriva??? Värdelös på sånt här..
    Som det är, att du var svartsjuk och ville hämnas och nu blev konsekvenserna större än du anat och att du ångrar dig.
  • Anonym (Skäms)
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 13:32:59 följande:

Jag vill verkligen inte ha med soc att göra!!

Det är bara för samhällets bottenskrap. Inget jag vill förknippas med den dagen jag själv får barn. Tror inte att jag kan ringa anonymt och börja röra om i grytan i ett befintligt fall..

Men med det du gjort har du visat att du tillhör samhällets bottenskrap! Du kan inte ens stå för vad du gjort ju!!! DU har gjort så hon hamnat hos soss och nu vill du inte ens prata med dem för att du är rädd för att du skall hamna i deras rullar!!!

Du ångrar dig ju inte. Du är bara rädd om ditt eget rykte... Hoppas verkligen karma slår tillbaka rejält mot dig!!!
    Anonym (Judas) skrev 2017-04-07 13:32:59 följande:

Jag vill verkligen inte ha med soc att göra!!

Det är bara för samhällets bottenskrap. Inget jag vill förknippas med den dagen jag själv får barn. Tror inte att jag kan ringa anonymt och börja röra om i grytan i ett befintligt fall..

• Anonym (Judas)
    Anonym (why) skrev 2017-04-07 13:51:12 följande:

Blir så förbannad att jag kokar. Du vill inte bli förknippad med soc. Bara bottenskrap som är det. Du har ju dragit in henne till soc!

Det här måste vara en trolltråd.  Kan inte vara på riktigt!

Varför ska hon förlåta dig? Soc misstänker att hon skadar sina barn tack vare dig. Detta får hon stå till svars för. Varför ska hon någonsin förlåta dig när du sitter och talar så illa om henne och tutar i folk massa lögner om att hon misshandlar sina barn. Vem vill ha såna bekanta? 

Tyvärr är det ingen trolltråd..
  • Anonym (Judas)
    Anonym (qq) skrev 2017-04-07 14:01:28 följande:

jag tror ärligt talat inte på den här tråden. TS har svarat konstigt på vissa ställen, så där som att man kan skratta åt det, som en sketch. 

och så är det fredag

Tyvärr är det sant. Önskar verkligen de slapp gå igenom denna utredning. Som sagt så vet jag inte riktigt vad jag har ställt till med. Vad jag hört på omvägar är att mamman fått svårt att sova, avskärmar sig från vissa vänner osv. Hon tvivlar tydligen på hela sin omgivning nu. Det måste vara jätte jobbigt. I get that...
  • Anonym (Judas)
    Anonym (qq) skrev 2017-04-07 14:02:23 följande:

dessutom, soc drar inte i gång en utredning automatiskt bara för att någon gör en anmälan. Är en person så bra som TS beskriver personen, hade soc märkt det vid ett första utredande samtal och lagt ner. 

Soc gjorde en första akut skyddsbedömning. Ingen fara förelåg. Polisen tog inte upp ärendet.

Men soc nappade och svalde med hull och hår den "genuina oron om att hon ibland är själv med barnen".

Även att barnen skulle vara rädda för henne. Så ja det utreds. Bägge föräldrarna (tänkte ju aldrig dra in pappan...) , deras hem samt barnomsorgen är inkopplade.
  • Anonym (Judas)
    MajaMaria79 skrev 2017-04-07 14:06:30 följande:

TS det är ganska svårt att ta dig på allvar. 

Du skriver att du bara vill bli förlåten och göra allt ogjort. Men å  andra sidan så vill du inte göra något för att det ska bli så, du vill inte be om ursäkt, du vill inte skriva ett brev, du vill bara att andra ska göra saker för dig - vända andra kinden till. 

Jag tror du får hacka i dig att här är du i underläge, det är du som gjort fel, ingen annan. Du får vika ner dig även om det är obehagligt för dig. 

Jag blev anmäld för några år sedan för något som jag absolut inte gjort. Det var helt fruktansvärt, alla samtal, all misstro. Det slutade väl, men jag har ännu inte riktigt förlåtit dem som anmälde. 

Det är nog så.. Jag vill att npgon annan ska komma och städa upp min skit.. pinsamt!

Hur fick du reda på vem som anmält? Hur förklarade personen sig? Hur ser eran relation ut idag?
  • Anonym (Judas)
    Anonym (Karma) skrev 2017-04-07 14:19:42 följande:

Jag hoppas verkligen detta är rent påhitt. Jag vill inte tro att någon kan göra något så vidrigt utan att skämmas. För det verkar du verkligen inte göra. Du är ledsen för att du blivit påkommen men inte för vad du gjort, hade du varit det hade du också varit beredd att göra vad som krävs för att ställa så mycket som möjligt tillrätta.

Aldrig har man hoppats mer på existensen av karma och att detta slår tillbaka mot dig lika hårt som du givit.

Låt bli att skaffa barn innan du utvevklat empati och moralkompass. Utan det kommer du vara en fruktansvärt usel förebild.

Satsa på att försöka vara som mamman du satt i skiten. Hon verkar vara både en god förälder och långt mycket mer mogen än du.

Men så är det väl också där skon klämmer, hon är både bättre och mer framgångsrik än du någonsin kommer kunna bli. Det är väl därför du är så avundsjuk att du har försökt krossa både hennes och barnens lycka och trygghet?

Det ligger nånting i det.. Det är nånting med henne som jag beundrar så mycket. Men kan inte sätta ord på det. Mer än hatkärlek!!

Förövrigt har jag mognat mycket det senaste åren.
  • Anonym (Judas)
    Anonym (Skäms) skrev 2017-04-07 15:08:47 följande:

Men med det du gjort har du visat att du tillhör samhällets bottenskrap! Du kan inte ens stå för vad du gjort ju!!! DU har gjort så hon hamnat hos soss och nu vill du inte ens prata med dem för att du är rädd för att du skall hamna i deras rullar!!!

Du ångrar dig ju inte. Du är bara rädd om ditt eget rykte... Hoppas verkligen karma slår tillbaka rejält mot dig!!!

True...
Svar på tråden Falska anmälningar