• Aniiee

Jag har tråkigt.....

Någon som har något intressant för sig? Eller vill prata om? Någon som har lust att klaga på en tv-spelskaraktärs rumpa eller vilken diskutera vilka chips som är godast i värden eller om Jorah Mormont är tPtwP, eller kanske vad som blir sommarens storfilm, om BioWare är slut nu eller om tummar är bättre förungarna att suga på än nappar.

Just hit me. I'm up for anything.

Ordningen återställd
  • Svar på tråden Jag har tråkigt.....
  • Aniiee
    Treansresa skrev 2017-05-06 23:22:19 följande:
    Det var underligt. Kanske från någon vänn?
    Kanske. elelr så har jag själv gjorten för hundra år sedan. Mysteries.
    Najsarn skrev 2017-05-06 23:24:39 följande:
    Ja tänk, jag upplever mest en annan känsla. Att saker bara försvinner :) hur är din dag Aniiee?
    Haha, ja, jag tycker också att saker bara försvinner hela tiden. Till exempel gafflar och teskedar. Det har vi aldrig några. Typ 20 knivar, men det är lögn att hitta en tesked.....

Och strumpor..

Jodå, jag lever. Tror jag. Sov ingeting i natt pga astmaanfall (kunde inte ligga ner och andas samtidgt....). Straffet för det är trevlig huvud- led- och nackvärk. Yay! Så jag började dagen idag med att skriva ett inlägg här på FL om min mormors pannkakor, och nu är jag så klart sugen på mormors pannkakor. Sedan har jag tagit det lugnt och sett på youtube, alla mina 126 kanaler jag prenumererar på. finns alltid något att titta på.

Så... summa sumarum: Lätt yr, ont överallt, blasted out of my brains och långranding as hell.... Som vanligt =P
    Litter your world with your gems of thoughts and deeds
  • Aniiee
    Najsarn skrev 2017-05-06 23:28:16 följande:

Kollar NHL

NYR - OTT

NHL var länge sen. Är inte så sportintresserad. NHL är faktiskt en av de få grejerna som kan fånga mitt intresse.

Vem vinner? Ska jag sätta en slant?
  • Treansresa
    Aniiee skrev 2017-05-06 23:37:53 följande:

Kanske. elelr så har jag själv gjorten för hundra år sedan. Mysteries.Haha, ja, jag tycker också att saker bara försvinner hela tiden. Till exempel gafflar och teskedar. Det har vi aldrig några. Typ 20 knivar, men det är lögn att hitta en tesked.....

Och strumpor..

Jodå, jag lever. Tror jag. Sov ingeting i natt pga astmaanfall (kunde inte ligga ner och andas samtidgt....). Straffet för det är trevlig huvud- led- och nackvärk. Yay! Så jag började dagen idag med att skriva ett inlägg här på FL om min mormors pannkakor, och nu är jag så klart sugen på mormors pannkakor. Sedan har jag tagit det lugnt och sett på youtube, alla mina 126 kanaler jag prenumererar på. finns alltid något att titta på.

Så... summa sumarum: Lätt yr, ont överallt, blasted out of my brains och långranding as hell.... Som vanligt =P

Nu vart jag nyfiken.om pannkakorna. Berätta mer:)
  • Aniiee
    Treansresa skrev 2017-05-06 23:40:03 följande:
    Nu vart jag nyfiken.om pannkakorna. Berätta mer:)
    Klistrar in det inlägget. Jag är lat =P

Jag minns med glädje min mormors pannkakor. När jag var liten var höjdpunkten på veckan när hon kom med sin pannkakssmet i två stor glasflaskor. smeten gjorde hon dagen innan och ställde i en skål i kylskåpet hemma för att svälla. När hon kom ställdes flaskorna varsamt in i kylskåpet hemma hos oss med löfte om att om vi bara lät bli att gå i kylen tills middagen så fick vi smaka på smeten.

Det var otåliga ungar medan mamma och mormor tvättade och städade, vill jag lova.

Sedan stektes pannkakor (och så klart avsmakades smeten genom att alla ungar doppade en tesked i smeten, för att se att det var lagom balans mellan sälta och sötma) tunna och fint bruna, och pepprade med små, små hål, så man såg igenom pannkakorna. Under sommarmånaderna fick vi glass, rårörd sylt på vinbär, smultron eller krusbär eller smör och socker på, och vinbärs- eller rabarbersaft till. På vintern var det fryst äppelmos eller köpesylt och varm mjölk.
  • Treansresa
    Aniiee skrev 2017-05-06 23:44:03 följande:

Klistrar in det inlägget. Jag är lat =P

Jag minns med glädje min mormors pannkakor. När jag var liten var höjdpunkten på veckan när hon kom med sin pannkakssmet i två stor glasflaskor. smeten gjorde hon dagen innan och ställde i en skål i kylskåpet hemma för att svälla. När hon kom ställdes flaskorna varsamt in i kylskåpet hemma hos oss med löfte om att om vi bara lät bli att gå i kylen tills middagen så fick vi smaka på smeten.Det var otåliga ungar medan mamma och mormor tvättade och städade, vill jag lova.Sedan stektes pannkakor (och så klart avsmakades smeten genom att alla ungar doppade en tesked i smeten, för att se att det var lagom balans mellan sälta och sötma) tunna och fint bruna, och pepprade med små, små hål, så man såg igenom pannkakorna. Under sommarmånaderna fick vi glass, rårörd sylt på vinbär, smultron eller krusbär eller smör och socker på, och vinbärs- eller rabarbersaft till. På vintern var det fryst äppelmos eller köpesylt och varm mjölk.

Vad fint skrivet inlägg av dig! Mormors pannkakor är.speciella men detdär var något utöver i minne:)
  • Najsarn
    Aniiee skrev 2017-05-06 23:39:03 följande:

NHL var länge sen. Är inte så sportintresserad. NHL är faktiskt en av de få grejerna som kan fånga mitt intresse.

Vem vinner? Ska jag sätta en slant?

Jag är inte fanatisk men Nashville kanske :)
  • Aniiee
    Treansresa skrev 2017-05-06 23:47:07 följande:
    Vad fint skrivet inlägg av dig! Mormors pannkakor är.speciella men detdär var något utöver i minne:)
    =) Hag har haft en ganska taskig framför allt tween-tonårstid och som ung vuxen, men några goa minnen från barndommen finns allt.
  • Aniiee
    Najsarn skrev 2017-05-07 00:06:40 följande:
    Jag är inte fanatisk men Nashville kanske :)
    Jag tänkte just matchen du tittade på, Men jag satsade en femma på matchen Washington-Pittsburg istället. Och så satte jag en femma på en häst imorgon också, och nu är det slut med pengar på det pokerkontot. 
  • Treansresa
    Aniiee skrev 2017-05-07 00:13:31 följande:

=) Hag har haft en ganska taskig framför allt tween-tonårstid och som ung vuxen, men några goa minnen från barndommen finns allt.

Det är bra att det finns vissa god minnen kvar!

Om du måste välja,

Volvo eller Saab?

Ljus eller mörkt bröd?

Äpple eller apelsin?

Vitt eller rött?

Gå eller cykla?

Tv-spel eller dataspel?:)
  • Aniiee
    Treansresa skrev 2017-05-07 00:17:42 följande:
    Det är bra att det finns vissa god minnen kvar!

Om du måste välja,

Volvo eller Saab?

Ljus eller mörkt bröd?

Äpple eller apelsin?

Vitt eller rött?

Gå eller cykla?

Tv-spel eller dataspel?:)
    visst är det.

Haha, ok...

Ingetdera, jag har ingen bil och tänker inte skaffa någn heller, kan ingenting om bilar. Helt ointressant.

På mitten. Jag föredrar halvgrova bröd som grahamsbullar, rågsiktsbörd, ljusa rågbörd, mm. Men om jag absolut måste välja, om någon kom med en korg med källarfranska och pumpernickel, så väljer jag källarfranskan.

Apelsin. Jag är allergisk mot äpplen.

Vitt. Men bara om det är gjort i Champagne, Frankrike. Annars avstår jag hellre.

Beror på syftet =P

TV-spel. Sony är så dåliga på att ge ut sina exklusiva spel på dator. men även det beror lite på.

Själv då?
Svar på tråden Jag har tråkigt.....