BIM Juni 2017
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Nu har jag och killen bestämt för att börja försöka. Hoppas såklart att få ett plus på första försöket i juni ;)
Nån mer? :D
Jag skulle ha beställt en tid hos vanliga gyn, där kan du få hjälp med det mesta och dom kan göra Ultraljud för att kolla hur det ser ut med äggblåsor och om någon ägglossning är på G. finns även hjälp att få med extra hormon för att stimulera ägglossning.mmmm
När man räknar på aktiva försök ska man ha sex minst varannan dag under hela ägglossningen, har man försökt i mer än 18 månader och man är under 35 år kan man söka hjälp via landstinget men är man över 35 ska man söka hjälp efter 6 månader (enligt min gyn)
Jag bokade en privat gyn besök i början på juni hos en vanlig gyn i stockholmsområdet, ville kolla hur allt såg ut med äggblåsor/ägglossning/hormoner mm, kostade 350 kr.
Ulrika34. Hur går det? Har du tagit fler test? Jag går in här och försöker hitta någon uppdatering från dig!
Ulrika34. Hur går det? Har du tagit fler test? Jag går in här och försöker hitta någon uppdatering från dig!
Hejsan,
jag tror kanske att jag håller på att bli galen. Mot bättre vetande tog jag ett CB Early redan i måndags och fick ett mkt svagt, men dock blått streck. På kvällen tog jag ett early från Lloyds med ett streck som jag verkligen höll på att missa för att även ta ett likadant på morgonen då jag såg strecket något tydligare. Galen, som jag håller på att bli, så tog jag isär testen för att se om det syntes ngt. streck och då var det på alla tre (det hade ju gått lång tid på de första). Alla tre hade streck resp.lila/rött dock sjukt svaga, men synliga utan att vinkla osv. Jag ska ha min mens på måndag så igår imorse tog jag ett digitalt CB "icke gravd". Nu till min fråga. Finns det fler galningar som jag som pillat isär testen och vet om det kan vara streck även om det är negativt? Naledningen till att jag är så hysterisk är att jag är över 40, redan har haft den stora turen att få tre friska barn och ett sådant här besked skulle såklart vända upp-och ner på världen en smula
Sorry,
såg att det fanns en tråd för detta på annat ställe
Vissa landsting vill ha fler barn än andra :P så sa våran fertilitetsläkare. I det landsting vi tillhör erbjuds tex inte IVF i alla kommuner..däremot har vi tur att vi bor i en kommun som gör det, om det skulle komma till det :). Vi har försökt i två år, inte aktivt hela tiden men ändå oskyddat. Jag har BMI på 32 och blev tveksam till PCO pga oregelbunden mens. Efter ett år sökte jag hjälp hos barnmorskan, det svar jag fick under besöket var en kurs i LCHF och hur ÄL stickor fungerar (?) inte alls kränkande :/. Det gjordes inget blodprov eller gyn undersökning. När jag tog kontakt med landstinget för utredning efter ca 1,5 år så sa dem att dem har en BMI gräns 30 sådär fick vi nej. Nu i april betalade vi själva för en utredning privat, rent psykiskt är det otroligt påfrestande och jag pallade inte mer. Men blodproven och sperma proven var bra. Så nu är det bara att kämpa.
Jag gläds åt att din barnmorska verkar vara en bra barnmorska som förstår dina funderingar och är villig att dela med sig av det dem kan göra :). Håller tummarna att ni snart får erat plus :)
Försök nr 2 i ordningen... ägglossninstesten börjar stiga nu!! :D
Dag 12 efter senaste mensstart. Har en cykel på 25 dagar... förra månaden fick jag utslag redan dag 10... brukar det variera så? :S