• Anonym (L)

Så sjukt...

Mina hyresvärdar är inte kloka, jag hyr ett hus där allt ingår. Jag har påpekat att de förvarar grejer i mitt enda förråd på gården. Jag lessnade en dag och plockade ut saker som kan stå ute för att få in mina saker. Hyresvärden är till gården under dagen och ser att jag lagt ut sakerna, skickar då ett sms till mig att jag beter mig förjävligt. Jag åker hem till hyresvärden och frågar vad det är frågan om varpå han kastar sig över mig och knuffar ut mig, har blåmärken på armen efter honom. Han ber mig dra åt helvetet osv? Här sitter jag och kan välja mellan att konfrontera och bli bostadslös eller tiga och lida! Jag känner mig så kränkt och ledsen! Och lagarna är så tragiska att jag måste tiga och lida! Det här är så fruktansvärt så jag finner inga ord!

• Svar på tråden Så sjukt...
  • Anonym (L)

Om man suttit inne tidigare så jo då är det ganska lätt att bli av med jobbet.

• Anonym (L)

Oj jag lade ut hans saker på gården! Då tycker säkert rätten att det är rimligt att misshandla någon!

• John22

Det är hans förråd och han vill förvara sina grejer där, det är väl bara att acceptera. Så länge ni inte uttryckligen kommit överens om att förrådet skulle ingå.

Anonym (L) skrev 2017-05-31 12:01:53 följande:

Hyresvärden som misshandlat mig då han ligger väl mer pyrt till då han dessutom nyss fått jobb på kriminalvården. Skulle jag anmäla honom så skulle han direkt bli av med jobbet.

Nej, det skulle han verkligen inte. Vem som helst kan bli anklagad för brott, oavsett hur oskyldig man är.
  • Anonym (ge dig)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 12:12:33 följande:

Finns vittnen till hans överfall och jag har fotar ett blåmärke på min arm, så vill jag nu kan jag ställa till det rejält. Men då får jag ju räkna med att bli bostadslös.

Han knuffade ut dig för att du INTE var önskvärd. Så ditt vittne får då begå mened och ljuga om var och när det skedde.
  • Anonym (------)

Då är den stora frågan. Vill du ha rätt eller vill du ha nånstans att bo? Du verkar väldigt aggressiv och jag har lätt att inbilla mig att du var ganska otrevlig när du sökte upp mannen.

• Anonym (..)
    Anonym (------) skrev 2017-05-31 12:19:15 följande:

Då är den stora frågan. Vill du ha rätt eller vill du ha nånstans att bo? Du verkar väldigt aggressiv och jag har lätt att inbilla mig att du var ganska otrevlig när du sökte upp mannen.

Känns lite så. Vi får ju inte veta hur ts har uppfört sig när hen konfronterade hyresvärden. Kan ju ha varit en "rimlig" reaktion att knuffa ut ts
  • Anonym (L)

Klart jag blir aggressiv när folk skriver att JAG vart brottslig när jag lagt ut hans saker och ingen påpekar att han misshandlade mig? Jag gick hem till hyresvärden och jag hann säga-vad är det frågan om. Varpå han kastar sig över mig inför barn och familj. Ett väldigt sjukt bemötande av en hyresvärd. Dessutom skickar mig ett väldigt fult sms innan. Det är jag som borde vart upprörd och misshandlat hyresvärden efter det smset jag fick.

• Anonym (L)

kan meddela att övriga gården ser ut som en atombomb sprängts där, enligt advokat ska det

gå att utnyttja hela gårdeb i mitt fall. Men det enda jag kan utnyttja är huset men jag betalar likförbannat för allt. Man lessnar kanske efter löften hit och dit och man väntat i 2 år på förändring.

• Minimalen
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 12:31:58 följande:

Klart jag blir aggressiv när folk skriver att JAG vart brottslig när jag lagt ut hans saker och ingen påpekar att han misshandlade mig? Jag gick hem till hyresvärden och jag hann säga-vad är det frågan om. Varpå han kastar sig över mig inför barn och familj. Ett väldigt sjukt bemötande av en hyresvärd. Dessutom skickar mig ett väldigt fult sms innan. Det är jag som borde vart upprörd och misshandlat hyresvärden efter det smset jag fick.

Med det var ju du som satte igång lavinen genom att kasta ut hans grejer. Den som sig i leken ger får leken tåla. Förr i tiden (innan den stora curlade generationen) fick man lära sig det när man var liten samtidigt som man fick lära sig att uppföra sig mot andra som man vill att de ska uppföra sig mot en själv.
  • Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 12:31:58 följande:

Fast varför åkte du ens hem till honom när du visste att han var upprörd över att du på eget bevåg slängde ut sakerna från förrådet?

Du hade väl kunnat bett att få prata med honom under kontorstid?
Svar på tråden Så sjukt...