Du måste logga in för att svara i en tråd.

• Anonym (L)

Så sjukt...

Mina hyresvärdar är inte kloka, jag hyr ett hus där allt ingår. Jag har påpekat att de förvarar grejer i mitt enda förråd på gården. Jag lessnade en dag och plockade ut saker som kan stå ute för att få in mina saker. Hyresvärden är till gården under dagen och ser att jag lagt ut sakerna, skickar då ett sms till mig att jag beter mig förjävligt. Jag åker hem till hyresvärden och frågar vad det är frågan om varpå han kastar sig över mig och knuffar ut mig, har blåmärken på armen efter honom. Han ber mig dra åt helvetet osv? Här sitter jag och kan välja mellan att konfrontera och bli bostadslös eller tiga och lida! Jag känner mig så kränkt och ledsen! Och lagarna är så tragiska att jag måste tiga och lida! Det här är så fruktansvärt så jag finner inga ord!

• Svar på tråden Så sjukt...
  • Anonym (ge dig)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 13:20:32 följande:

Man kan inte ta hur mycket som helst för en gammal sommarstuga med möss som springer på golvet och feldragen livsfarlig el som kan döda mig och min familj.

Det har du inte skrivit något om tidigare. Påhittat i efterskott.
  • Minimalen
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 13:20:32 följande:

Man kan inte ta hur mycket som helst för en gammal sommarstuga med möss som springer på golvet och feldragen livsfarlig el som kan döda mig och min familj.

Och du bor kvar frivilligt? Nä du nu blev tråden verkligen inte trovärdig.
  • Anonym (L)

jag har inte haft större problem med honom mer än att vi rök i hop för en 8 år sedan om en skitsak. Men han verkar innerligt hata mig så kanske dax att flytta och säga upp bekantskapen.

• Anonym (L)

Nej inte påhittat, jag är lite försiktig för att jag vet att de är mycket på familjeliv. Du är varmt välkommen hem till mig och se med egna ögon om du ej tror mig.

• Anonym (Omg)

Anmäl idioten för misshandeln och att han dragit el själv utan utbildning. Se dig om efter ett annat boende och säg upp kontakten med dessa idioter.

• Anonym (L)

Japp för detta visste jag inte om innan jag flyttade in utan min särbo som jobbat som elektriker har kollat elen och sagt att detta är NEJ NEJ NEJ. Men han har inte licens så han får inte göra något och han jobbar inte med det nu.

• Anonym (L)

Till (ge dig) varför skulle jag hitta på? Vad skulle jag få ut av det. Ni får mer bakgrundsfakta så ni förstår min sits. Skulle jag dra allt här i inledningen så skulle ingen orka läsa.

• Anonym (L)

Mitt stora problem som jag skrivit om tidigare är att det är bostadsbrist, just nu kan jag få vänta upp till ett år innan jag hittar annat boende. uppsägning på 3 månader och vart ska jag bo resterande 9 månader? Två vänner till mig har fått bott runt hos vänner i över ett år innan de lyckades få lägenhet. Jag måste leta annat boende först och sen säga upp huset men jag har samtidigt inte råd med dubbla hyror, och hitta en lgh som passar in med tre månaders uppsägning är inte lätt.

• Anonym (------)

Din försäkring gäller inte ifall brand uppkommer pga elfel. Du vet det va? Hade jag varit du så hade jag flyttat. Finns en hel del bostäder i andra hand. Du bor med livet som insats om det där med elen stämmer. Oskyddad el där gnagare f Inns?

Svar på tråden Så sjukt...