• Anonym (L)

Så sjukt...

Mina hyresvärdar är inte kloka, jag hyr ett hus där allt ingår. Jag har påpekat att de förvarar grejer i mitt enda förråd på gården. Jag lessnade en dag och plockade ut saker som kan stå ute för att få in mina saker. Hyresvärden är till gården under dagen och ser att jag lagt ut sakerna, skickar då ett sms till mig att jag beter mig förjävligt. Jag åker hem till hyresvärden och frågar vad det är frågan om varpå han kastar sig över mig och knuffar ut mig, har blåmärken på armen efter honom. Han ber mig dra åt helvetet osv? Här sitter jag och kan välja mellan att konfrontera och bli bostadslös eller tiga och lida! Jag känner mig så kränkt och ledsen! Och lagarna är så tragiska att jag måste tiga och lida! Det här är så fruktansvärt så jag finner inga ord!

• Svar på tråden Så sjukt...
  • Anonym (------)
    Anonym (A) skrev 2017-05-31 12:47:10 följande:
    Fast varför åkte du ens hem till honom när du visste att han var upprörd över att du på eget bevåg slängde ut sakerna från förrådet?

Du hade väl kunnat bett att få prata med honom under kontorstid?
    Jag misstänker att TS har lite dålig impulskontroll. Ibland är det bra att sätta sig ner och lägga upp en strategi innan man handlar.
  • Anonym (L)

Jag åkte dit för att det är min systers man. Jag hade ingen stans att förvara mina saker och jag har bett dem att- ta hem era saker för jag måste få ställa in mitt innan dom går sönder. Jag ber och ber men dom struntar i det, hur ser ni på en sådan hyresvärd? Som dessutom kräver full hyra? Hör ni inte hur det låter? Då säger man, ok jag vill ha mina saker där och du får 200kr rabatt på hyran för det. Så om ni hyr så skulle ni tillåta er hyresvärd ha sina saker på er gård så ni fick trasiga saker och dessutom betala full hyra. Väx upp och tänk er själva i situationen. Eller så är ni unga och oerfarna.

• Anonym (L)

Haha, min hyresvärd har inte dålig impulskontroll då som misshandlar mig?

• Anonym (ge dig)

Jaså det var din systers man. Ja då hade du nog redan fått kompispris på hyran. Och hur vet du att de inte redan gett dig hyresavdrag?

• Regndamen
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 13:03:04 följande:

Jag åkte dit för att det är min systers man. Jag hade ingen stans att förvara mina saker och jag har bett dem att- ta hem era saker för jag måste få ställa in mitt innan dom går sönder. Jag ber och ber men dom struntar i det, hur ser ni på en sådan hyresvärd? Som dessutom kräver full hyra? Hör ni inte hur det låter? Då säger man, ok jag vill ha mina saker där och du får 200kr rabatt på hyran för det. Så om ni hyr så skulle ni tillåta er hyresvärd ha sina saker på er gård så ni fick trasiga saker och dessutom betala full hyra. Väx upp och tänk er själva i situationen. Eller så är ni unga och oerfarna.

Du hyr alltså bostad av din systers familj?
  • Anonym (L)

Nej jag betalar vad det är värt, de själva har satt hyran. Man kan tro att det är hyresvärden som själv pratar här?

• Anonym (L)

Man kan inte ta hur mycket som helst för en gammal sommarstuga med möss som springer på golvet och feldragen livsfarlig el som kan döda mig och min familj.

• Anonym (------)

Nu begriper jag att det redan ligger en del i relationen hyresvärd och hyresgäst. Ni känner varandra sedan gammalt. Det har ju inte direkt framkommit innan. Era familjerelationer lär ju inte bli så bra om ni skäller ut varandra. Att hyresvärden struntar i regelmässiga grejer beror ju nog mycket på att du är hans svägerska. Kanske ni inte gillar varandra så himla bra sen innan heller?

Ja ja.... blir nog bra detta.

• Anonym (L)

Elen är dragen av hyresvärden själv som inte är varken elektriker eller utbildad. Kablarna är inbyggda i väggen utan rör så mössen kan lätt tutta eld på huset. Ny infiltration byggd utan tillstånd.

• Anonym (A)
    Anonym (L) skrev 2017-05-31 13:14:26 följande:

Nej jag betalar vad det är värt, de själva har satt hyran. Man kan tro att det är hyresvärden som själv pratar här?

Kommer du som nästa steg mot honom rycka upp hans bildörr och skälla på honom om att han har parkerat där han "inte får" parkera?
Svar på tråden Så sjukt...